Stel je persoonlijke vraag #29

Jaa helaas, angst is niet rationeel. Vind dat altijd zo stom als dat gezegd wordt wanneer iemand bang is, alsof diegene dat niet weet en het de angst verhelpt.

Eén van mijn trommelvliezen is eens geknapt in het vliegtuig en dat deed echt vet veel pijn (en had wel vaker last van oorpijn) dus sindsdien bang voor oorpijn als ik vlieg.

2 likes

Oke ja fair, als het zo stressvol moet zou het van mij ook niet meer hoeven inderdaad haha

1 like

Ja, maar dat is het nou net: die mensen gaan wel en ondertussen maar klagen, klagen, zuchten, steunen. Die mensen lijken niet door te hebben dat een zomervakantie níet weggaan ook tot de mogelijkheden behoort. Sterker nog, dat op vakantie gaan een van de luxes is die we hier al snel over het hoofd zien. Ik weet niet hoezo ik hier ineens zo kwaad om word, maar jeetje. Tussen hier en Italië is er zoveel toegankelijker vakantieplezier te vinden.

8 likes

Ik heb alle vertrouwen in alle dubbel uitgevoerde systemen, de piloten en alle monteurs.

Maar opgesloten zitten in een buis met heel veel mensen, brrr.

Ik heb afgelopen dinsdag wel gevlogen en dat was wel weer een overwinning voor me!

2 likes

Klopt. Ik denk dat het in mijn geval ook met controle te maken heeft.
Ik rij bijna 20 jaar zelf auto, en ben voorzichtig. Ik heb een keer een aanrijding gehad maar toen bleef het bij lichte blikschade. Ik hou me aan regels, en laat mijn auto grondig controleren door mijn man en de garage, om zeker te zijn van een veilig voertuig.

Als het mis gaat bij vliegen is de kans groter dat het dodelijk is omdat je zo hoog in de lucht zit. Er zijn allemaal onderdelen en systemen die stuk kunnen gaan of slecht onderhouden. En je kunt ook nog een piloot treffen met psychische problemen of een kaper. Allemaal dingen die ik niet onder controle heb en die er voor zorgen dat ik niet snel in een vliegtuig stap. Ik hoef niet per sé te vliegen, de laatste keer is alweer 11 jaar geleden. Ik pak liever de trein of auto.
Maar mijn man moest voor Corona maandelijks vliegen voor werk en ik voelde me daar nooit prettig bij. Dat komt binnenkort weer terug en ik kan daar nu al bezorgd over zijn.

2 likes

Oh wat heftig. Ik had vroeger nergens last van. Maar de laatste jaren deed mn oog ineens vet vwel pijn bij de landing. Vond ik zo eng. Maar als ik een koptelefoon draag heb ik nergens last van haha.

1 like

Ooh je oog? Waardoor komt dat dan? Druk ook?

Ja het stomme is ook dat ik zelf ook van plan ben naar Italië te gaan, maar juist omdat dat (in mijn situatie) vrij stressloos te regelen is haha. Maar dat perse naar een bepaalde plek heen willen en vervolgens overal over klagen terwijl je ook heel prima iets anders had kunnen doen kan ik ook slecht tegen inderdaad

1 like

Jaa de druk idd.

1 like

Ik heb brownies gebakken en bij de galerij(4 appartementen) bij iedereen voor de deur gelegd. Inclusief foto van ons+data wanneer we aan het klussen zouden zijn en een telefoonnummer mocht er wat zijn. Werd enorm gewaardeerd en scheelde ons ongemakkelijke momenten

22 likes

Earplanes heb je vast al eens geprobeerd? Bij mij werken die echt perfect tegen de pijn

2 likes

Ik vind vliegen niet eng, maar ik word erg ziek in het vliegtuig. Het enige dat helpt is best zware shit (scopolamine pleisters) en daardoor zou ik nooit alleen kunnen vliegen, want ik ben dan echt een zombie.

Jij zou mijn favoriete buurvrouw zijn

1 like

Ik ben niet bang voor vliegen, maar ik krijg wel altijd heel erge buikkrampen als ik ga vliegen. Het lijkt wel alsof mijn spijsvertering in overdrive gaat als ik een vliegtuig instap want voor de rest heb ik nooit last van mijn darmen. Zelfs als ik niks eet in het vliegtuig krijg ik last.

Ben jij wel eens naar een herinneringscentrum van een concentratiekamp geweest?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Als je nog niet geweest bent, zou je dat wel willen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hij had een afspraak. Alles is ook een halfuur geleden opgehaald

Mijn vader heeft op zijn 72e nog zijn zwarte band gehaald. Vond ik heel stoer van 'm! Vanwege zijn leeftijd en COPD mocht hij een aangepast examen doen (dat betekende dat er steeds even gerust mocht worden tussen de onderdelen door).

49 likes

Ja ik heb dus een vakantiepark op t oog wat naast kamp westerbork ligt. Maar de behoefte om te gaan is er niet echt. Maar vind dat ook zwak van mezelf dat ik niet met al die vreselijke gebeurtenissen geconfronteerd wil worden. Dus twijfel nog.

Toen ik daar was waren er heel veel mensen met tranen

Hoe empathisch ben jij?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Denk jij dat andere mensen je empathisch vinden?

• Eerder wel
  • Eerder niet

0 stemmers

1 like