Stel je persoonlijke vraag #29

Mijn vader heeft op zijn 72e nog zijn zwarte band gehaald. Vond ik heel stoer van 'm! Vanwege zijn leeftijd en COPD mocht hij een aangepast examen doen (dat betekende dat er steeds even gerust mocht worden tussen de onderdelen door).

49 likes

Ja ik heb dus een vakantiepark op t oog wat naast kamp westerbork ligt. Maar de behoefte om te gaan is er niet echt. Maar vind dat ook zwak van mezelf dat ik niet met al die vreselijke gebeurtenissen geconfronteerd wil worden. Dus twijfel nog.

Toen ik daar was waren er heel veel mensen met tranen

Hoe empathisch ben jij?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Denk jij dat andere mensen je empathisch vinden?

• Eerder wel
  • Eerder niet

0 stemmers

1 like

Ik kan wel heel empathisch doen en de feedback die ik krijg is dat het dan wel oprecht overkomt (op het werk) maar ik voel dat dan niet echt.

5 likes

Ik dacht altijd dat ik best empathisch was maar las laatst hier over mensen die eerder emotioneel zijn of worden (of snel inbeelden alsof het ze zelf is overkomen en vanuit die projectie meelevend zijn). Dus niet dat ik het op mezelf betrek absoluut niet, maar vanuit dat ik mensen wel het gevoel wil geven dat ze gehoord/gezien zijn als een collega iets persoonlijks meedeelt en ik zie dat ze het moeilijk heeft, toon ik wel mijn medeleven maar of ik echt empathisch ben in handelen/gedrag
Maar goed missh sluit het ene het andere niet uit?

1 like

Er is qua gebouwen niet heel veel van Westerbork over, dus je wordt er iets minder geconfronteerd dan in bijv. auschwitz. Het was ook geen vernietigingskamp (dus geen gaskamers etc), maar een soort voorportaal waar mensen weer op de trein moesten naar andere kampen. Ze leefden in kamp westerbork ook nog wel een soort van onwetend ‘normaal’ leven, gezinnen bleven bij elkaar en er was sport & theater bijv (al werden ze daarna afgevoerd om gedood te worden, maar die info was volgens mij niet bekend bij iedereen). Dus in die zin is het minder heftig dan echt de vernietigingskampen, al blijven de verhalen natuurlijk ontzettend tragisch.

Maar wat @Luzarl ook zegt, er zijn best veel mensen die emotioneel worden. Ik zelf ook hoor! Het grijpt je gewoon heel erg aan. Maar dat is naar mijn mening ook niet gek, het zou raarder zijn als het je helemaal niks doet

2 likes

Tenzij Gotthardtunnel

3 likes

en als je met een caravan/vouwwagen/aanhanger rijdt duurt het ook langer @Dazed

3 likes

Ja dat kan wel een flink drama zijn inderdaad, maar die kun je ook nog ontwijken door via Oostenrijk te rijden. Voor het Gardameer maakt dat qua kilometers niet echt uit.

1 like

Dit is zĂł herkenbaar. Hoe merkte je dat het je ging belemmeren?

1 like

ik vind dit altijd wel een mooi filmpje hierover

16 likes

Invoelend gesprek ben ik niet goed mee, althans, op mijn eigen manier ben ik best inlevend/meelevend alleen breng ik dingen vaak anders/verkeerd en ben ik oplossingsgericht op momenten dat het niet handig is (denk aan Sheldon Cooper die warm drankje aanbiedt, zo ben ik zeg maar)

Echter ben ik heel gevoelig voor spanningen/emoties in ruimtes/contact, dus wel ‘‘leuk’’ dat aanbrengt als empatisch. Ik kan er alleen niet veel mee want ben gewoon bagger met emoties/spanning en reguleren ervan. Dus wel herkenbaar hoor.

1 like

Als jij nu ontslag neemt van je werk, heeft jouw werk dan een probleem? Je hebt nog wel gewoon een maand opzegtermijn, dus niet per direct

• Ja ik ben onmisbaar
  • Nee totaal niet, ze vinden vast gauw iemand anders voor mijn functie
  • Het wordt waarschijnlijk wel even lastig voor mijn werk, maar het komt uiteindelijk wel goed denk ik
  • Anders

0 stemmers

We hebben 3,5 maand aan overdracht nodig gehad tot ik vorige week met zwangerschapsverlof en definitief einde van deze functie kon gaan (krijg na m’n verlof een nieuwe functie), dus ze hádden een mega probleem gehad als ik ontslag had ingediend gezien de lange overdracht, maar nu zouden ze me prima kunnen missen. In m’n volgende functie ben ik ook makkelijker te missen verwacht ik.

Ik snap het niet? Haha. Maar ben geloof ik de enige

2 likes

Dat ene poppetje heeft een vork vast en zegt dat ze de personen op de tv in de gevangenis zet.
De vork dient dan als tralies zeg maar.

Zo begrijp ik hem in ieder geval :joy:

1 like

ohhhh ja, ik snap 'm, thanks!

2 likes

Er is een schrijnend gebrek aan capabele mensen en er is momenteel al veel uitval dus they would be fucked :sweat_smile:

2 likes

Naar aanleiding van deze heb je wel eens mensen op tv platgeknepen tussen je vingers?

• Ja
  • Nee
  • Waar heb je t over?

0 stemmers