Stel je persoonlijke vraag #29

Ik noem mezelf flexitariër in de poll. Maar in real life zeg ik gewoon dat ik geen vlees eet want ik eet het misschien een keer per jaar en heel soms een klein stukje grillworst. En dat is lastig te begrijpen voor mensen. Maar ik noem mezelf dan weer geen vegetariër want dat ben ik niet.

9 likes

Heel eerlijk wou ik het mezelf gewoon niet te moeilijk maken toen ik stopte met vlees eten, omdat ik bang was dat ik anders toch weer vlees zou gaan eten uit gemak. Vooral met uit eten hebben ze toch vaak maar één vega optie, heel stom eigenlijk. Ik heb ook veel voedselallergieen en vaak krijg je juist die dingen in een restaurant als vega optie, maar ik vind garnalen en zalm ook gewoon heel lekker en ik hou van sushi. Ik probeer er wel naar toe te werken om ook steeds minder vis en zuivelproducten te eten, dus ik hoop ooit volwaardig vegetariër te worden

1 like

Ik heb ingevuld dat ik vegetariër ben maar ik gebruik nog wel af en toe vissaus, Worcestersaus en zo, en ik slik een multivitamine waar gelatine in zit (ga ik nog wel vervangen). Ben ik dan een nepperd?

Ik eet bewust minder vlees, van 3/4 keer per week naar 1 of soms 2 dagen. Is daar een woord voor? :joy: Nee, gein. Denk dat er wel steeds meer mensen zijn die echt wel veel minder vlees zijn gaan eten maar nog geen vegetariër zijn.

3 likes

GA PATAT HALEN!!!

1 like

Dit is juist m’n redding geweest. Eindelijk een soort van kipvervanger waar ik altijd maar in stukjes gesneden vegahamburger moest eten of inderdaad van die balletjes met hele erwten erin die precies smaakten naar wat ze waren: half gepureerde groente in bolvorm. Ik was echt dolblij met quorn :joy: (en eet nog steeds graag die in “satesaus”)

Heb je weleens bij een pannenkoekenboerderij gegeten?

• Ja als kind, leuke herinneringen aan / was lekker
  • Ja als volwassenen, leuke herinneringen aan / was lekker
  • Ja als volwassenen maar nee bedankt, never again
  • Nee

0 stemmers

Ik ga morgen voor het eerst ooit volgens mij? Met kind dus dat is mijn excuus. Hoop vooral dat er niet al te veel schreeuwende terror kinderen zijn. Wel echt trek in pannenkoeken!

1 like

Er zijn imo maar 3 leuke opties voor pannenkoeken:

1. Lage Vuursche icm een stevige wandeling
  2. Pannenkoekenboerderij waar ze een automatische pannenkoekenmachine hebben in het Amsterdamse Bos, alleen de machine is lachen eigenlijk
  3. de Pannenkoekenboot want het is een boot

Pannenkoeken zelf vind ik echt het saaiste eten wat je kunt bedenken ugggh gore hap beslag.

3 likes

En Theehuis Rhijnauwen met wandeling vind ik ook leuk.

14 likes

Ik houd echt van pannenkoekenrestaurants en ga graag icm een boswandeling of op vakantie in NL. Lekker kneuteriggg

14 likes

Is een pannenkoekenboerderij iets anders dan een pannenkoekenhuis/restaurant of is dat hetzelfde?

8 likes

Zou jij in de huidige situatie jouw verjaardag vieren? Ervan uit gaande dat je genoeg plek hebt. (Kinderen onder de 12 niet meegerekend)

• Gewoon nee
  • Ja, maar max 5 personen
  • Ja, maar max 10 personen
  • Ja, maar max 20 personen
  • Gewoon ja
  • Enkel als het buiten is

0 stemmers

Nee deze :heart_eyes::
image
(Panoramahoeve Bennekom)

8 likes

Oh ja ik durf nog steeds niet iets te eten wat ‘groentenburger’ heet. Vroeger was het ook echt allemaal Quorn wat de klok sloeg. Herinner me schnitzels, groetenburgers en ook al niet lekkere hamburgers. Ach ja en balletjes die wel gingen, maar ook een nare groentenvariant hadden. Enige wat te doen was verder waren die schnitzels. Valess bestond nog geeneens. En dat begon ook vies als ik me goed herinner.
Of je moest naar de reformwinkel voor tofu maar niemand wist wat je daarmee moest.

5 likes

Maar er waren wel vega worstjes van Linda McCartney!

2 likes

Hetzelfde voor zo ver ik weet!

Ik ben al 15 jaar vegetariër en het is wel echt fijn hoeveel keuze er nu is. Ik kan me inderdaad ook herinneren dat alles van die groentenburgers waren, met van die hele erwten erin. En bij McDonalds had je dan beperkte vestigingen die de veggie burger hadden en soms moest ik dan 15 minuten wachten omdat ze die nooit maakten en ergens in de vriezer moesten vinden.

En nu heb je gewoon veggie mckroket en nuggets blijkbaar! (Echt jaloers wel, hier is niks vegetarisch bij de mac, zelfs patatjes niet :cry:)

5 likes

Huh zelfs patatjes niet?

Dit doet me eraan denken dat ik in Amerika veel yoghurt met leuke smaakjes at (love yoghurt, love smaakjes). Maar er zat altijd gelatine in de yoghurt? Waarom, Amerika

Die wandeling kan je met je brakke hoofd nog net doen vanaf de Uithof. Weet nou ook niet zo goed of het eten daar of de nachten er voor zo leuk waren

2 likes