Stel je persoonlijke vraag #29

Best veel pescotariërs. wat is jullie reden daarvoor?

Nee ik verkijk me niet hoor, maar ik vind het wel absurd.

Ja precies, ik vind flexitariër meer als je juist maar 1 keer per week vlees eet. Maar ik snap ook niet helemaal waarom dit een naam moet hebben. Ik eet zelden vlees, zo heel af en toe als ik bv een Turkse pizza eet (niet eens met doner ofzo), maar dat hoeft toch geen specifieke naam te hebben?

2 likes

Oh jemig ik bedenk me nu pas dat dat gekke vleesdieet een poosje geleden in zwang was. Deed Jordan Peterson dat nou ook? Er waren van die mafkezen op youtube mee iig. Dat bedoel ik dus niet, bij ‘vleeseter’. Ik geef toe dat het wat onduidelijk was.

2 likes

Ik doe dit dus ook regelmatig :sweat_smile: maar vooral omdat mensen pescotariër niet helemaal lijken te snappen of zo en dan denken dat je ook soms wel een uitzondering wil maken voor vlees.

@Nysmn ik eet alleen heel soms vis als ik sushi eet. Daar geniet ik dan ook echt heel erg van. Vlees heb ik eigenlijk nooit heel lekker gevonden dus daar maak geen uitzondering voor.

1 like

Ik zei heel lang toen ik nog wel vis at “ik eet geen vlees”.

1 like

Ik eet geen vlees maar heel soms bij gelegenheden (bijvoorbeeld uit eten) vind ik het lekker om vis te eten.

Ik vind flexitariër trouwens ook een suffe term, als je vlees eet, ook al is het een keer per week, ben je toch een vleeseter.

1 like

Ja voor mij hetzelfde, ook wel geminderd met vis maar vind dat toch net iets moeilijker, ook omdat (heel hypocriet) bij een kalfje kan ik makkelijker denken van wow echt zielig dan bij een zalm ofzo.

2 likes

Als je samenwoont en jij of je huisgenoot/partner haalt wat lekkers in huis voor jullie beiden. Ben je dan beschermend over jouw deel?

• VAN MIJN ETEN AFBLIJVEN
  • Ik verwacht wel dat iemand ongeveer de helft over laat ja
  • Nee hoor, dan koop ik wel wat nieuws
  • Ik vreet zelf gewoon alles op

0 stemmers

Ja dit, heb net in de poll toch maar pescotariër in gevuld, maar meestal zeg ik dat ik vegetarisch eet. Mensen zijn anders toch geneigd te denken dat je dan wel uitzonderingen wilt maken, maar ik eet alleen vis als ik het echt graag wil/specifieke soorten. Zou ook niet graag zomaar vis voorgeschoteld krijgen ‘omdat je dat toch wel eet’.

6 likes

Ik lust heel veel typische vega gerechten niet. Dus vond het met buiten de deur eten of op vakantie zo vervelend en lastig om wel nog lekker te kunnen eten.

Maar slap egoïstisch excuus natuurlijk.

5 likes

Ja precies dit inderdaad! Ik wil gewoon graag zelf bepalen of ik het ‘het waard vindt’ of niet.

Ja tuurlijk ben je dan een vleeseter maar vind er wel echt verschil in zitten, eigenlijk. Ik ben echt dol op vlees en zou nooit helemaal vegetarisch kunnen eten maar ben wel echt heel bewust bezig met zo vaak mogelijk vegetarische opties te kiezen en vlees te laten staan (vis eet ik sowieso eigenlijk niet). Denk dat het nu ong 50/50 is en nog steeds minder vlees wordt. Vind dat eigenlijk wel degelijk anders dan maar ‘gewoon’ vleeseter zijn maar misschien voel ik me gewoon lichtelijk op m’n pik getrapt hahaha

5 likes

Ik deed dat omdat ik een hele slechte eter ben en er anders echt niks over bleef. Ik lust ook geen sla (ja, stom) dus een salade bestellen is al geen optie

1 like

Gelukkig zeg je t zelf :joy:

1 like

Precies dit of mensen denken je dan alsnog dingen aan te kunnen smeren. Mijn tante die het heel vreemd vond dat ik geen geit wilde (zelfs toen ik nog vlees at nog nooit geit gegeten) Oooh je eet wel vis kijk we hebben leguanen soep lekker neem maar :face_with_raised_eyebrow: offff mensen die zeggen dan haal je het er toch gewoon uit?!

Dan is ik ben vega 9 van de 10 x makkelijker om te zeggen.

1 like

Ik heb echt ongeveer elke week weer een discussie met m’n vriend omdat hij mijn eten op heeft. Nu heeft hij opeens weer tig boterhammen meegenomen en trek ik de vriezer open en zie 2 kapjes?? HOE DAN

1 like

Ik vind een vleeseter meer iemand die zo vaak mogelijk vlees wil eten en dat als hoofd ding doet. Zoals een vegetariër groente ziet en geen vlees eet en een vegan geen dierlijke producten eet/gebruikt. bij een flexitarier denk ik meer aan iemand die gewoon vlees eet maar ook regelmatig vega dingen als uitgangspunt neemt.

Zoiets dat verschil bij omnivoor enzo zeg maar.

2 likes

Dat is wel echt een doodzonde, alleen oneetbare restjes overlaten.
Ik zal nooit de huisgenoot vergeten die een bak druiven op het aanrecht terugzette met alleen de steeltjes er nog in en dan 3 van die prutdruiven met plekjes. “Heb niet de druiven opgegeten hoor”

3 likes

Flexitarier met zelfkennis ja toch

1 like