Stel je persoonlijke vraag #29

We zijn met de auto, fietsband lek :weary: morgen maar extra wijn drinken.

1 like

Naar aanleiding van een story van Tim den Besten:

Ik ken het verschil tussen kaasstengels en kaastengels

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Check dit

Ik zou dus beide varianten met dubbel s schrijven, maar dat is dus niet correct :joy:

afbeelding

2 likes

Dankzij Bonnie

2 likes

Het viel me laatst op dat je de warme met 1 S schrijft. Ik vind het maar raar

2 likes

Ik ben 1x naar de mondhygiëniste geweest maar echt nooit meer dat ik zoveel geld neerleg om me te laten martelen

5 likes

Ja, klopt. Ze heeft wel gezegd dat ze het leuk vond dat in latere jaren steeds meer mannen de bikini droegen naar conventies

Ik zie ook liever die Leia maar die hoort niet in het rijtje meest iconische outfits.
Deze dan eerder (vooral het haar natuurlijk)

12 likes

Ja, dankzij dit forum!

1 like

Weet jij wat een VVV’tje is?

• Ja.
  • Ik heb geen idee.
  • Ken alleen het VVV kantoor.

0 stemmers

Het is een Vriendinnetje Van Vroeger, althans in studentenkringen

In de archiefwereld betekent het Voor Vernietiging Vatbaar.
Dat zet je op een archiefdoos zodat duidelijk is dat die vernietigd mag worden.

23 likes

Voor mensen met lichte ogen

Hoe gevoelig ben jij voor licht? Kan je bv op een zonnige dag naar buiten gaan zonder zonnebril of doen je ogen echt pijn?

• Niet zo gevoelig
  • Beetje gevoelig
  • Heel gevoelig

0 stemmers

Zelfde vraag voor mensen met donkere ogen

• Niet zo gevoelig
  • Beetje gevoelig
  • Heel gevoelig

0 stemmers

Wow ik heb mega last van de zon altijd en ga echt bijna nooit zonder zonnebril de deur uit, maar ik heb nooit de link gelegd dat dat door lichte ogen zou kunnen komen? Mind is blown?

3 likes

Geen idee of het echt zo is want zag het op tiktok, maar diegene zei dat lichtere ogen minder melanine hebben waardoor hun ogen gevoeliger zijn.

Even gegoogled en wordt wel bevestigd.

1 like

Heb niet per se last van de zon maar wel last van m’n ogen als ‘t heel licht is buiten. Dus witte, lichte, grauwe horizon. Echt vreselijk vind ik dat!

7 likes

vroeger had ik er nooit last van maar sinds ik een zonnebril heb kan ik echt niet meer zonder. het is denk ik ook gewenning. en ik weet dat het beter is om je ogen te beschermen dus doe ook al snel een hoed of petje op.

3 likes

Ik heb hier zoooooveel last van (heb groene ogen, heb ooit gelezen dat het bij groene ogen bovengemiddeld voorkomt).

Maar ik kan niet zonder zonnebril naar buiten, ook wanneer de zon niet schijnt maar het licht heel fel is… wanneer ik op kantoor richting het raam kijk, heb ik vaak ook last van m’n ogen (vaak verhuis ik dan naar een andere computer). Het was ook altijd een drama om schoolfoto’s te maken, met die stomme flitsen…. Zeker vroeger, toen duurde het maken van een foto echt eeuwen… had altijd rode traanogen.

Ik heb het idee dat een zonnebril bij mij nooit zoveel doet? Alleen de wereld wat minder mooi en donkerder maken.
Draag er bijna nooit een terwijl ik ook last heb van de felheid van de zon.

2 likes

Oh ja dit herken ik echt! Ik heb op een vorig kantoor met overal glas ook zo vaak met m’n zonnebril op achter m’n computer gezeten hahahaha, werd echt altijd uitgelachen maar was gewoon geen doen met felle zon.

Hoe spreken jullie pizza pollo uit?

• Pizza pollo
  • Pizza pojjo

0 stemmers

Ik zeg altijd pollo, maar dacht dat de ‘echte’ uitspraak pojjo moest zijn omdat het Spaans is, maar eigenlijk is het Italiaans toch? Dan zou het wel pollo moeten zijn

Hahaha jaaaa en vaak heb ik het ook nog koud, zit ik dan achter m’n computer met een enorme sjaal en een enorme zonnebril 🥲 Lekker extra en aanstellerig, maar anders is het echt geen doen.

Vroeger zat ik ook bij een tandarts die zelf tandplak verwijderde/de assistente en tegenwoordig ga ik echt naar de mondhygiëniste. Het is in de basis wel hetzelfde, maar ik heb het idee dat de mondhygiënste het wat uitgebreider doet en ook wat meer uitlegt geeft over hoe je goed kunt stokeren etc.