Het bezoeken van je (eerste) klassiek concert…
- was vanwege school (bijv. voor Cultureel en Kunstzinnige vorming)
- vanwege familie of vrienden
- omdat ik het zelf leuk vond
- ik ben nooit naar iets klassieks geweest
0 stemmers
Het bezoeken van je (eerste) klassiek concert…
0 stemmers
Mijn eerste klassieke concert was een opera in Venetië. Duurde 4 uur lang. Vond het doodsaai. Maar wel iets wat ik wou meemaken.
Bij mij was het vanwege dat ik ballet deed. Het optreden dat we deden was in combinatie met de muziekschool en dan mochten we vanuit de zaal hun deel bekijken
Ik ben naar iets klassieks gegaan omdat voor CKV een metalconcert (van Nightwish) niet mocht worden meegerekend. Dat was namelijk geen muziek en toen ging ik het maar op safe spelen.
Wat stom zeg.
Hetzelfde was met iets van musea ik was naar iets met media gegaan en dat werd ook niet goed gerekend. Toen als een gek nog 's middags naar het Aboriginal Art Museum in Utrecht gegaan.
Beetje elitaire houding van die docent.
Een vriend van mij speelt viool in verschillende orkesten en daarom ga ik regelmatig naar zijn concerten.
Het is niet allemaal mijn ding en ik vind het vaak zooo lang duren, maar vind het wel leuk dat ik zo naar voorstellingen ga waar ik normaal gesproken nooit naar toe zou gaan.
Het leukste was dat ik een keer een paar dagen in Londen was en hij toevallig ook en toen heb ik hem zien spelen in de Royal Albert Hall tijdens een BBC Proms concert. Was vet trots op hem!
Heb je weleens perongeluk 112 gebeld?
0 stemmers
Ik wilde gister de muziek op mijn iphone zachter zetten en drukte 5 keer op het knopje aan de verkeerde kant. Toen ging mijn telefoon een sirene loei geluid maken en belde hij ineens 112. Omg ik ga er een paar maanden eerder door dood denk ik, wat een stress. Ik wist niet dat dat zo werkte.
Sowieso een hoedje op en een pindakaas cupcake maken.
Oh en een pak sokken kopen!
Dit wist mijn vriend ook niet… 5x in zijn broekzak gebeld naar 112, uiteindelijk heeft de politie naar zijn adres gebeld met een flinke waarschuwing
Heb jij mannelijke vrienden?
0 stemmers
Een van mijn beste vrienden is een man. Overgebleven van de MTS. Toen hadden we een hele leuke vriendengroep.
Ik bleef bij zijn ouders slapen, samen tentje delen op Pinkpop en lowlands. We vertellen elkaar alles. En nog nooit gezoend.
Want dat vragen dan ook veel mensen……
We zijn nu 25 jaar verder, gezinnen hij gescheiden en binnenkort ontmoet ik zijn nieuwe vriendin.
Wat heb jij wel eens gedaan?
0 stemmers
Ik kan me dus echt niks voorstellen bij ‘hordes vrienden’. Hoe werkt dat dan? Hoe moet je dat onderhouden? Mij lijkt dan eerder dat dat een soort vluchtige/oppervlakkige vriendschappen zijn, het soort die ik niet met het woord vriendschap zou omschrijven. Maar ik heb er dus ook geen ervaring mee dus het is hoe het mij lijkt, ik beweer niet dat ik wat ik zeg de waarheid is ofzo.
Oh ja ik heb precies dezelfde gedachte erbij als jij hoor! Ik heb 2 beste vriendinnen en nog wat losse vriendinnen die ik heel soms zie. En dat is ook echt gewoon genoeg voor mij. Maar als ik bijvoorbeeld naar mijn nichtje kijk, heeft zij echt een hele horde. Haar huisgenoten, vriendinnen uit haar vorige woonplaats, meiden van de vereniging, meiden van school. Geen idee hoe ze het doet en hoe hecht ze met iedereen is, maar het lijkt iig alsof ze heel veel vriendinnen heeft.
Vanuit iemand die juist altijd veel (meer oppervlakkige) vrienden had: ik was juist altijd jaloers op mensen die heel close vriendschappen hadden met een paar mensen! Lijkt me ook wel heel bijzonder als je alles kan delen met 1 of 2 mensen, zeker in die beginnende volwassen-word-fase. Dus ja, het gras is altijd groener aan de overkant
Ik heb op het zicht ook veel vrienden maar dat zijn meer kennissen, ik denk dat dat bij iedereen zo is. Ik heb 3 echt heeeel goede vriendinnen en ook 3 hele goede vrienden maar verder nog tientallen contacten zeg maar. Denk dat dat meestal zo is!
Maar zou jij die persoon zelf ook aanspreken als vvv’tje?
Ik snap je punt, maar ik weet vaak ook niet goed hoe ik dit soort mensen dan anders moet noemen. Kennissen vind ik ook niet echt passend, dat vind ik weer zo afstandelijk.
Ik vind kennissen ook echt iets wat mijn ouders hebben, maar ik zelf niet