Stel je persoonlijke vraag #29

Inderdaad fuck Milaan, wat een vreselijke stad is dat zeg.

6 likes

Daar ben ik nog niet geweest! Net zo leuk/gezellig?

1 like

Haha ik weet nog dat ik dus een reisje door Italië ging maken en als eerst Milaan. Ik dacht ohh wauw wat mooi/leuk hier. En toen zag ik andere plekken in Italië en dacht ik damn Milaan is echt niks gewoon, echt een poepstad vergeleken de rest.

1 like

Jaaaa Genua is m’n tweede lievelingsstad in Italië, idd vergelijkbare gebouwen en looks.

Ook zo lekker industrieel, haven erbij, wat vervallen gebouwen, steegjes :ok_hand:t3:

4 likes

** Zoekt spontaan naar campings in de Luberon **

Het enige waar Zweden vaak meer humor heeft dan de rest van Europa blijft toch…

5 likes

Hmm haha ik denk dat over de sfeer wel wat te zeggen valt en ook waarom het niet zo touristisch is. Het is niet zo zuiver daar. Maar absoluut eens, veel meer authenthiek en dat eten is echt niet normaal lekker.

1 like

Jaa niet zo zuiver dat is zo. Echt autorijden daar is ook drama hoor en mijn ma en ik reden gewoon en we kwamen langs zoooveel straten met allemaal vrouwen die daar aan het prostitueren waren. Heel veel. Vond dat wel gek om te zien, ben alleen de wallen gewend.

Maar jij kent napels accent?

Omg ik zit ineens te denken wat voor teleurstelling het moet zijn als je naar nederland komt. Gewoon 1 grijze massa, alles vlak, meestal regen. Iedereen is langer dan jou ( ik ga er vanuit dat mensen dat vervelend vinden) je moet gedwongen naar allerlei supersaaie musea .

1 like

Dit! Ik vind de voetballers ook zó niet sympathiek en bijdehand ugh

3:30 het is nogal… opvallend zeg maar
Ik begrijp niet wat ze zeggen maar ik kan wel horen hoe het klinkt, das toch niet zo raar

1 like

Ik vind deze jurk eigenlijk echt totaal niet mooi? Er gebeurt te veel, én die schouders, én die stomme spleet in de buste én die drapering die precies ter hoogte van het kruis lijkt te zitten. En die handschoenen, sorry hoor het lijken wel lang uitgevallen ovenhandschoenen.

ps: Over het kapsel heb ik ook m’n twijfels.

10 likes

Heb nooit gezegd dat het raar is, wel opvallend.

1 like

Ik ben ooit in Turijn geweest, en mijn meest heldere herinnering daaraan was dat ze een afval probleem hadden en overal op straat bergen met volle, stinkende vuilniszakken lagen :confused: Dit is overigens wel 20 jaar geleden.

Ja Napels, geweldig! Vooral lopend door die straatjes, echt zo’n leuke sfeer vol met chaos. Weet nog dat ik daar liep en een vrouw heel hard hoorde zingen uit haar woning, prachtig.

5 likes

In Frankrijk kun je tenminste de hele dag lekker eten. In Italië alleen voor lunch en diner. Ontbijten doen ze niet en bovendien bakken ze in Italië met margarine, dus lekker gebak is er ook niet.
Ga graag naar Italië hoor, maar liever Frankrijk als ik moet kiezen. Stuk dichterbij en minder warm ook (als je wilt).

6 likes

Tell me where please :weary::weary: enige wat ik lekker vond in Frankrijk was het ontbijt. Broodjes en croissants.

4 likes

Ja en die eet je dan de hele dag. Love it.

3 likes

Ik vind het eigenlijk best raar wat voor opmerkingen er hier gemaakt worden over mensen uit andere landen. Zelfs als je ‘rondgereisd’ hebt kun je toch niet echt iets zeggen over de mensen? Je kan hoogstens iets zeggen over je eigen ervaring van hoe mensen daar met jou als toerist zijn omgegaan. Maar dat markeert toch niet een hele bevolking?
Vind het ook best ver gaan om bijvoorbeeld te zeggen: “onboeiende mensen”.
Voor mij zegt dit meer over de mensen die zo’n duidelijke mening vormen dan over de bevolking waar het over gaat.
Heel raar allemaal, sorry.

16 likes

Je hebt gelijk maar denk ook niet dat het zo generaliserend en letterlijk bedoeld wordt. Inderdaad gewoon op basis van eigen ervaring, zegt niks over hoe ze met elkaar omgaan, maar wel met jou als (vrouwelijke) toerist.

Dit is wel echt nieuw voor mij. :full_moon_with_face: (Sorry haha ik wil me echt niet in deze discussie mengen en wie Italië niet leuk vindt/Italiaanse mensen kut vindt moet er vooral lekker mee doorgaan, maar deze waarneming staat echt recht tegenover mijn persoonlijke ervaringen!)

8 likes