Stel je persoonlijke vraag #29

Mag ik een lans breken voor Slowakije?

Dit is echt heel cute en je ziet heel veel van het land. Ik wil erg graag eens heen!

(Dit is dus een Slowaakse youtuber die een serie reisvlogs van 10 minuten ofzo heeft gemaakt maar eigenlijk kijkt het meer als een tv show)

5 likes

Hier komt ie dan
Welk land van deze vind jij leuker? Of spreekt je meer aan etc.

• Italië
  • Frankrijk

0 stemmers

Hou jij van lelijke steden?

• Nee alleen van mooie
  • Ja love vergane glorie
  • Ja love zielloze opgezette steden zonder echte geschiedenis zoals Almere/Canberra etc

0 stemmers

Napels

• Ooit geweest
  • Nooit geweest
  • Stom
  • Leuk

0 stemmers

2 likes

Lelijk vooral. Alleen Capri was leuk/mooi

Tsja, dat kan. Ik heb het andersom. Hoe vaak ik ook in Italie ben geweest, vind het gewoon kut. En love de Fransen. Lekker op zichzelf. Niet bemoeien met anderen.

2 likes

Hahaha klinkt idd KUT. De ex van een vriendin van mij kwam er vaak en hij klaagde ook altijd. Ben er zelf nog nooit geweest. Maar het heeft denk ik voor iig de Nederlander zo’n mooi beeld van grote landschappen, houten huisjes, verse vis. Ik hoorde wel weer van een ander persoon dat iedereen daar superknap was. En good to know dat daar veel serial killers zijn. I LOVE THEM.

1 like

Jaa amalfi kust en capri enz is ook heeeel anders dan Napels. Napels is best vies/grauw/lelijk maar daardoor vind ik het juist zo’n leuke stad. Houd ik wel van.

Het stinkt vooral haha. Kwam er als kind best vaak en die geur van vuilnis in de zomer allejezus. Wel amazing pizza’s.

1 like

Gaan jullie allemaal zo vaak op vakantie ofzo dat je wat kan zeggen over de lokale bevolking? Ik heb echt geen idee???

20 likes

Klopt, en oooveral uitlaatgassen van al die scooters. Maar vond de sfeer wel gezellig daar. En niet zo’n toeristische trekpleister stad. Wat meer ‘echt’.

1 like

Ik heb gister nog een rant zitten houden over waarom ik er heen ga. Ik hou enorm van de natuur en daarom ga ik er heen maar breek me de bek niet open over dat gezeik met alleen in de staatswinkel alcohol kopen en LaGoM doen.

2 likes

Ja bepaalde landen wel eigenlijk. Als je in 1 stad bent geweest vind ik niet dat je daar echt een uitspraak over kan doen maar na bv een rondreis in een land of bepaalde steden te hebben gezien wel.

Frankrijk, droog en afstandelijk. Italië heel vriendelijk, gezellig, wel veel staren. Canada echt meest aardige behulpzame mensen ooit.
En verder geen idee.

1 like

Ik vind Franstalig Canada juist niet zo prettig. Ze hebben precies die irritante attitude van de Fransen overgenomen iK kAn BeSt EnGeLs MaAr iK pRaAt HeT LEkKeR nIeT. Ga weg johh denk je nou echt dat als je het lang genoeg volhoudt we allemaal zuchtend toegeven en zeggen: okeeeee jij wint. We leren wel allemaal Frans ipv Engels.

1 like

Dit is toch PRACHTIG

Vind Napels echt fantastisch, juist de chaos, de afgebladderde gebouwen met overal steegjes en binnenplaatsen en overal opa’s en oma’s uit ramen hangend, was in de steegjes, muziek overal, scootertjes, het accent.

31 likes

Ik koppel aardige of onaardige mensen ook niet aan een land. Als iemand in Duitsland onaardig tegen mij doet denk ik niet oh wat een kut bevolking ofzo. Snap ook niet dat je naar een land op vakantie gaat omdat de mensen zooo aardig zijn

4 likes

Deze foto kan echt op elke Italiaanse plek zijn genomen.

3 likes

Nee dit is duidelijk niet Milaan

(Fuck Milaan)

7 likes

Ja ik houd er wel van maar snap ook wel dat mensen het lelijk vinden.

7 likes

Ja dit is eerder lelijk/sfeervol Napels. Genova is ook echt zo!

2 likes