Stel je persoonlijke vraag #29

Na al die heldhaftige verhalen wil ik nog even kwijt dat mijn oma gewoon een beetje verliefd was op de Duitse soldaten die bij haar in huis gelegerd waren. Uiteindelijk waren dat ook gewoon allemaal maar tieners.
(Er is heen kind of relatie uit voortgekomen)

26 likes

Ja daar kan ik me wel in vinden (beetje hetzelfde met wel/niet burgerlijk zijn en dat dat ook als term gebruikt wordt om mensen vooral negatief mee af te schilderen terwijl iedereen gewoon z’n leven leidt).

Ookal kan ik me ook erg vinden in de post die @kali hier had gepost: Wat je even kwijt wil #53 - #1958 door dilla
Alsof het concept wat je zelf bij volwassen voorgesteld hebt eigenlijk heel anders is dan de realiteit van volwassen zijn (als er al een ā€œwaarheidā€ bestaat). En dat het daarom voelt alsof je daar nooit mee overeen gaat komen.

3 likes

Ja ik was ook vet teleurgesteld toen m’n moeder net hier was en mij ook niet kon helpen met de haakjes van de gordijnen… ik dacht ja jemig jij bent de volwassene hier…
Maar ze heeft ook zero huishoudskills

6 likes

Lekker boeiend of je volwassen bent. Leef je leven gewoon. Soms als ik hier dingen lees denk ik: wow, als ik hier allemaal over na zou moeten denken, zou ik gek worden. Niet per se over dit onderwerp trouwens. Maar jeetje, wat kun je jezelf allemaal een hoop druk opleggen/jezelf gek gaan zitten maken wat betreft hoe dingen zouden horen.

29 likes

Ik had een paar jaar geleden ook echt zo’n besef van: volgens mij ben je volwassen op het moment dat je beseft dat echt iedereen maar wat doet. Vroeger dacht ik altijd dat volwassen zijn heel leuk moest wezen, dat je dan alles wist en je leven ā€˜ineens’ was ingericht en dat dat dan superleuk was. Nu weet ik dat mijn ouders ook maar gewoon deden en doen wat zij denken dat goed is. Zonder alwetendheid haha.

Ik heb helaas wel dat ik me soms te veel aantrek van die druk voor het ideaalplaatje. Ik wilde nooit kinderen of een relatie. Ik ben nu 26, zonder ooit een serieuze relatie te hebben gehad. En mede door de opmerkingen van 'ach je bent de juiste nog niet tegengekomen", ā€˜voor jou is ook wel iemand’, ga ik aan mezelf twijfelen. Waarom vind ik niemand leuk? Waarom spreekt het beeld van een relatie me niet aan? Wat is er mis met mij? En dan ga ik weer twijfelen of ik het niet stiekem wel wil. Waardoor ik nu niet zo goed weet of ik het wil omdat ik gewoon qua leeftijd er ineens wel aantoe ben, of dat het me gewoon is aangepraat.

7 likes

Als er minderjarigen bij betrokken zijn sowieso. Verder vind ik het verschillen per situatie, maar zou het wel netjes vinden wanneer er wel contact wordt opgenomen met nabestaanden (of in ieder geval proberen want je krijgt ook niet altijd gehoor). Maar niet dat het dus in alle gevallen verplicht moet zijn.

2 likes

Nee ik doelde ook niet op wat jij erover zei eigenlijk! Meer in het algemeen, omdat ik het een vergelijkbaar ā€œconceptā€ vind.

1 like

Ik denk ook een beetje dat het aan de leeftijd van zo 25-35 ligt? Mijn onderbuurvrouw heeft dan wel een prima huis, maar is nooit getrouwd geweest of kinderen gekregen. Ze is nu begin 50 en ik zou nooit bedenken dat zij niet volwassen is?

Omdat de periode van jongvolwassene/student naar werkende volwassene zo’n tijd is waarin veel mensen opeens de ā€˜vaste onderdelen des levens’ gaan doen zoals trouwen en kinderen krijgen, kan het misschien voelen dat je achterblijft? Maar 20 jaar later maalt niemand daar om.

4 likes

Stond van de week een artikel over in het NRC dat het wetenschappelijk goed te verklaren is waarom je ƩƩn negatieve opmerking makkelijker onthoudt, omdat ons brein is gericht op het negatieve. Niet heel gek dus dat we dat ook hier teruglezen.

Als je een nieuwe koelkast in gebruik gaat nemen, die volgens de handleiding natuurlijk eerst schoongemaakt moet worden van binnen, doe je dat dan ook echt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Vond jij de duurste plek/restaurant waar je gegeten hebt het geld waard?

• Ja, was het zeker waard
  • Nee, was wel erg lekker maar niet het geld waard
  • Nee, was niet eens zo lekker
  • Ik eet niet in restaurants

0 stemmers

Ik heb echt geen idee waar dit geweest zou zijn. Niet omdat ik zo vaak in dure restaurants kom dat ik de tel kwijt ben trouwens, maar verder dan middenklasse ben ik nooit gekomen. Geen idee wat dan de duurste was.

4 likes

Trouwens iedereen die ja stemt mag ook laten weten waar als ze dat willen! Ik houd wel van (sparen voor) dure restaurantjes. Love food.

Wat vind jij duur? Ik hou ook van eten/uiteten gaan maar kan ik kan ook prima lekker eten bij een basic Italiaan ofzo

Haat dure restaurants sowieso waar je steeds 1 hap krijgt als gerecht en een uur later pas de volgende gang, joe geen tijd voor

Wat heb je liever?

• Meer pasta dan saus
  • Meer saus dan pasta
  • Dit moet perfect in balans zijn

0 stemmers

Ik houd dus helemaal niet van pasta met een hele laag aan saus, maar ik denk nogal impopulaire mening.

Ja… Wat ik duur vind is misschien wel goedkoper of duurder dan wat een ander duur vindt. Maar over het algemeen, tripadvisor heeft van die eurotekentjes toch om ā€˜klasse’ aan te geven, €€€-€€€€ en alles erboven noem ik wel duur/luxe uit eten te gaan. Niet per se Librije niveau ofzo. Waar ik nog graag heen wil wat ik als een duur restaurant zie is the Red Sun in Blaricum, hoor ik wel goeie dingen over.

Haha ok ik eet iig nooit ergens waar de prijzen niet achter de gerechten staan :stuck_out_tongue:

3 likes

Beste/lekkerste restaurant waar je gegeten hebt

• Was in NL/belgiĆ«
  • Was in het buitenland

0 stemmers

Ik vind een diner voor 2 voor 130 euro ofzo denk ik prima? Ik weet het ook niet meer. Het kan zooo enorm verschillen per restaurant. Maar 1000 euro ofzo ehm hell no.

@Nysmn dit was natuurlijk in napels! Omg zooo goed, helaas heb ik gƩƩn idee hoe dat restaurant heette. :cry: de voorgerechten waren heel goed en die pizzas werden in 60 seconde in zon mega steenoven gebakken en oh zo goed. En niet duur!!

Dit zie ik ookal als aardig duur eigenlijk :joy: maarja ben ook maar een student.

4 likes