Stel je persoonlijke vraag #29

Oh Jezus wat kut zeg! Dan wordt je gewoon gedwongen om zoiets te betalen. Goed dat je het niet hebt betaald, dat geld gun je die mensen gewoon niet.

1 like

Ben terug gegaan inderdaad! Op hun kosten alles nagekeken en opgelost, maar na een halfjaar stond ik stil midden op een kruispunt
 Total loss verklaard, binnen 2 jaar een auto van 4,5k naar de tering.

Ben daarna gaan leasen omdat ik ĂĄl het vertrouwen in elke verkoper etc kwijt was en zo de kosten voor de garage zouden zijn. Heb nu in september weer een eigen auto, vind het echt spannend of dat allemaal goed gaat.

Als je dit af en toe op Marktplaats doet niet (wel heel aso), maar als je er een hele website voor opzet met het uiterlijk van een legitieme ticketshop dan vind ik dat zeker wel richting oplichting gaan.

1 like

Eigenlijk zjn mijn opgelicht, maar het was voor mij dus ik voel me ook opgelicht. Ik had voor mijn eindexamengala een mooie jurk gezien online. Volgens mij was het op Ebay bij één of andere Duitse winkel. Vervolgens daar een jurk besteld en betaald, maar nooit meer wat gehoord. We hebben nog mailtjes gestuurd, maar hebben het er vervolgens bij laten zitten. Mijn ouders zijn totaal niet handig met dit soort dingen, nu nog niet en in de begintijd van het internet nog minder. Ik vind het nog steeds belachelijk. Weg geld en uiteindelijk moest ik het doen met een simpel stom jurk van de C&A. :cry:

2 likes

Ik ben opgelicht door te gaan werken op Curaçao. Zou 1200 gulden per maand krijgen en in een huis van hun mogen wonen.
Dan had ik dus nog geld om te leven en een auto te huren.
Ik moest elke dag werken van 8 tot 16 en soms van 10 tot 18 en als er feesten waren ook savonds.
Mijn eerste loonstrook was negatief omdat ik volgens hun borg moest betalen voor de woning en dat was een hele maand borg terwijl ik een halve maand werkte omdat dat zo uitkwam met aankomsttijd.
Nou de volgende loonstrook moest dat dus nog inhalen maar ik kreeg toen ook geen loon omdat ik heel veel had gegeten en gedronken daar op de pof. Dat was totaal niet waar maar ze zeiden ja dat kan iedereen zeggen, je collega’s slaan dat aan wij niet.
Na 4 maanden ben ik gewoon niet meer naar werk gekomen volgens mij.
Achteraf kan ik hier zo boos om worden, zo’n dikke rijke vent in een Range Rover die dan meisjes van 18 gewoon geen loon uitkeert maar ze wel flessen champagne laat ontkurken voor z’n rijke vriendjes. Zou dat nu nooit meer pikken maar toen stond ik echt machteloos. :rage:
En ik heb geen zin om nu achteraf adviezen te krijgen van: oh je had hulp moeten zoeken oh je had een advocaat moeten nemen of vragen te beantwoorden over hoe het mijn collega’s verging etc. Ja idd had ik misschien moeten doen maar het is ondertussen 10 jaar geleden en geen zin meer om me nog druk te maken of bepaalde details proberen te herinneren.

23 likes

Gebruik jij Validistisch taalgebruik (dus idioot, achterlijk, imbeciel, Mongolisch etc)

• Ja en let ik ook niet op
  • Ja en let ik beperkt op bv ik gebruik bepaalde woorden niet maar andere wel
  • Nee dat doe ik bewust niet
  • Nee dat doe ik toevallig niet
  • Ja maar alleen per ongeluk

0 stemmers

Heb jij soms ook dat je gewoon geen zin hebt om te praten? Niet per se omdat je chagrijnig ofzo bent maar
 gewoon geen zin om je mond open te doen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik dacht eerst van niet maar toen dacht ik gvd m’n werkgever is me nog 3500 euro verschuldigd :unamused:

Ik ga vanmiddag iets groots verkopen en vind het toch spannend! Hoe zouden jullie het liefste verkopen?

• Bankgegevens geven
  • Tikkie
  • Betaalverzoek via de app
  • Cash
  • Het product direct meegeven
  • Het product meegeven als je het geld op je rekening ziet
  • Het product meegeven als je de melding “betaald” krijgt (via tikkie ofzo)

0 stemmers

Kost het in NL geld om je cash op je rekening te zetten?! :open_mouth:

3 likes

Ik voel me echt een boomer dat ik dit zeg, maar het wordt toch wel steeds gekker

16 likes

Zou je dat dan bij een bank laten checken of gewoon zelf proberen? Het gaat om 2500 dus zou het wel zuur vinden als t allemaal Nep zou zijn haha

Ik zou een betaalverzoek of tikkie sturen en wachten tot het op je eigen rekening staat. Er zijn ook nep bankierapps waardoor het lijkt dat ze geld hebben overgemaakt naar je maar dat komt dan nooit. Als het eenmaal op je rekening staat, kunnen ze het niet meer terughalen. Ik zou vanwege de kopersbescherming ook geen paypal accepteren. Die zijn vrij makkelijk bij een geschil in voordeel van de koper.

1 like

Maar als je van Tikkie een melding krijgt op je telefoon dan is het geld toch bij Tikkie en krijg je het sowieso. Of zijn daar ook weer oplichtingstruukjes mee te doen?

1 like

Geen idee, ik ken Tikkie alleen als betalende partij. Er staat dan dat de ontvanger het geld direct krijgt dus daar ging ik eigenlijk van uit. Maar als ik jouw reactie zo lees is dat niet zo?

Ja ik bedoel dat je dus samen naar een bank zou gaan om het daar te laten verifiëren oid.

Als ontvanger krijg je een melding dat het betaald is, je krijgt het dan op je rekening gestort. Weet niet zeker of dit tegelijkertijd gaat of met enige vertraging, nooit gecheckt

1 like

Ik ben ook ‘opgelicht’ via habbo, wou gratis muntjes, gaf m’n adres in en kreeg een pakket met tarotkaarten ofzo thuisgestuurd. Moest dat uiteraard betalen :sweat_smile:

2 likes

Oh ja die kennen we allemaal. Ik heb alleen voor zover ik me kan herinneren een keer oorbellen bij haar besteld en dat ging goed maar ze heeft echt heel veel meiden volgens mij opgelicht. Bah. Echt heel laag, en dan ook bij meiden die een jaar of 16 waren en waarschijnlijk al niet zoveel te besteden hadden.

1 like

Ik heb geen idee meer uit welke omgeving ze kwam. Iig komt ze wel in het egf herinneringen topic voor en die had veel mensen opgelicht.

Ben nu wel benieuwd wie je bedoeld. Ik heb namelijk wel een idee, en zij kwam uit de omgeving Rotterdam. Alleen ik wist niet dat ze ook dingen verkocht (als ik de goede voor me heb) ik stuur je ff een pb!