Ja en dat gebeurd toch ook nog wel veel? Dat vind ik ook niet zo te vergelijken met anticonceptie die echt op maat moet zijn bij de vrouw. Voor zover ik weet worden condooms heel veel gratis uitgedeeld. Uiteraard wel in landen die daar behoefte aan hebben.
De pil laten vallen onder het basispakket van onze zorgverzekering is niet hetzelfde als âgratisâ de pil verstrekken aan vrouwen
Oh ja ik ben er ook voor dat de pil gewoon gratis wordt maar ik zou echt niet weten waar ik een gratis condoom zou kunnen halen hoor
Ik slik al jaren niet meer de pil. Ik was toen nog zo jong dat ik er voor zover ik weet niks voor hoefde te betalen. De nuvaring wel, en die was echt prijzig. Ook een spiraal moet je betalen en het ligt er wel aan welke etc. Maar dat kan zo 200 euro kosten. Ik weetniet hoe het tegenwoordig zit met de vergoeding van de pil. Volgens mij betalen vrouwen tegenwoordig wel maandelijks voor de pil?
Weet niet hoe ik deze vraag zo genuanceerd mogelijk kan stellen, dus bear with me.
- Pure slechtheid (karakter)
- Altijd (deels) ontoerekeningsvatbaar
- Anders⊠(toelichting)
0 stemmers
Niet het beste voorbeeld, maar kijk eens naar een Redouan Taghi, er vanuit gaande dat hij echt talloze doden op zijn naam heeft staan en een meedogenloze moordenaar is (of mensen shit laat doen). Is zoân man pure slechtheid, of is het feit dat er een soort empathisch vermogen/berouw ontbreekt an sich dan al een ziekte/ bepaalde mate van ontoerekeningsvatbaarheid?
Ik eet vegan, maar echt dure restaurants op basis van hoe lekker het was:
- de jonge dikkert, Amstelveen
- de kruidfabriek, ook in die buurt
- yerba, Amsterdam (lekker, maar ik vond dat er iets te veel gebeurde op je bord)
- de heren van Harinxma, Friesland
Ik heb 2/3 jaar geleden gegeten bij The Jane in Antwerpen en dat vond ik echt iedere euro waard. Zulke bijzondere gerechten!
Ook heel lekkere wijnen. We hadden een 11-gangen diner (wel kleine gerechtjes uiteraard).
Ik heb in Nederland ook wel vaker gegeten bij sterren restaurants, maar dit is wel echt mijn absolute nummer 1.
Ik denk niet dat dat soort mensen zo worden geboren en als kind denken " Later als ik groot ben word ik moordenaartje"
Dr is of vanaf t begin al mentaal iets mis of er komen dingen op iemands pad die diegene zo maken.
mooi onderwerp voor je groep 8 spreekbeurt wel.
Ik denk meestal pure slechtheid (karakter), maar ik geloof ook in âde banaliteit van het kwaadâ.
Ik voel me een beetje late to the party want lees nu pas bij maar ben nieuwsgierig hoe mensen dan zijn tegengevallen in real lifeeeee
Ook gewoon interessant om te bedenken hoe mensen dan denken/verwachten dat je bent in het echt?? en hoe je dus overkomt
Ik denk niet dat we kunnen weten of Taghi sowieso geen empathie heeft. Misschien heeft hij dat wel voor naasten of dieren ofzo.
Niemand is 100% goed en slecht. Ik zou eerder denken dat hij opportunistisch is en vanuit daar veel maatschappelijke grenzen wil en kan overschrijden.
Zelfs de meest wrede dictators hebben empathische kanten over het algemeen.
Zwemmen
- Verschrikkelijk, doe ik niet/nooit
- Doe ik echt heeeeel graag in mijn vrije tijd
- Mwah af en toe leuk, eens in het jaar bijv.
0 stemmers
Dat denk ik ook. Maar we delen de wereld graag in in goed en slecht. Misschien dat het het idee geeft dat het ons niet kan overkomen, dat als je als âgoed mensâ geboren bent, je veilig bent. Terwijl we allemaal ook die slechte dingen in ons hebben en je hoeft maar de pech te hebben dat je net de verkeerde dingen meemaakt, of gewoon erfelijk belast bent, om uiteindelijk tot vreselijke dingen in staat te zijn.
Ik denk dat wij allemaal een Taghi hadden/zouden kunnen worden. Maar dat is natuurlijk niet zoân fijn idee dus bestempelen we hem als âpuur kwaadâ. Alsof we daar het menselijke mee weg proberen te halen.
Oh wat te gek dat je daar bent geweest!
Vind ik echt heerlijk, maar doe het eigenlijk nooit
Ik heb dezelfde overtuiging maar heb om die reden juist gestemd dat ik niet denk dat er dan per definitie âeen steekje los zitâ of iemand ontoerekeningsvatbaar is. Juist omdat iedereen t kan worden zit het âkwaadâ dus wat mij betreft latent in iedereen, en zullen de meeste mensen die slecht zijn dus gewoon toerekeningsvatbaar zijn. Ik vind alleen de term âpuur kwaadâ daarvoor niet kloppend idd, maar als ik het opvat als rationeel en willens en wetens kwade dingen doen vind ik het wel beter passen dan ontoerekeningsvatbaar. Ik vind dat juist eerder het menselijke weghalen want dan overkomt het jou niet want alleen âgekkenâ kunnen zo gruwelijk zijn.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Eigenlijk zijn âontoerekeningsvatbaarâ en âpuur kwaadâ allebei geen goede termen. Misschien gaat het meer om of je geboren wordt met verkeerde intenties of dat die ontstaan door toedoen van anderen/de genen van je ouders.
Ik geloof idd ook niet zoân zwartwitopvatting van je wordt geboren als puur kwaad of puur goed ofzo. Het is een glijdende schaal en afhankelijk van omstandigheden (WOII lijkt me een overduidelijk voorbeeld).