Stel je persoonlijke vraag #29

Gebruik jij Validistisch taalgebruik (dus idioot, achterlijk, imbeciel, Mongolisch etc)

• Ja en let ik ook niet op
  • Ja en let ik beperkt op bv ik gebruik bepaalde woorden niet maar andere wel
  • Nee dat doe ik bewust niet
  • Nee dat doe ik toevallig niet
  • Ja maar alleen per ongeluk

0 stemmers

Heb jij soms ook dat je gewoon geen zin hebt om te praten? Niet per se omdat je chagrijnig ofzo bent maar
 gewoon geen zin om je mond open te doen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik dacht eerst van niet maar toen dacht ik gvd m’n werkgever is me nog 3500 euro verschuldigd :unamused:

Ik ga vanmiddag iets groots verkopen en vind het toch spannend! Hoe zouden jullie het liefste verkopen?

• Bankgegevens geven
  • Tikkie
  • Betaalverzoek via de app
  • Cash
  • Het product direct meegeven
  • Het product meegeven als je het geld op je rekening ziet
  • Het product meegeven als je de melding “betaald” krijgt (via tikkie ofzo)

0 stemmers

Kost het in NL geld om je cash op je rekening te zetten?! :open_mouth:

3 likes

Ik voel me echt een boomer dat ik dit zeg, maar het wordt toch wel steeds gekker

16 likes

Zou je dat dan bij een bank laten checken of gewoon zelf proberen? Het gaat om 2500 dus zou het wel zuur vinden als t allemaal Nep zou zijn haha

Ik zou een betaalverzoek of tikkie sturen en wachten tot het op je eigen rekening staat. Er zijn ook nep bankierapps waardoor het lijkt dat ze geld hebben overgemaakt naar je maar dat komt dan nooit. Als het eenmaal op je rekening staat, kunnen ze het niet meer terughalen. Ik zou vanwege de kopersbescherming ook geen paypal accepteren. Die zijn vrij makkelijk bij een geschil in voordeel van de koper.

1 like

Maar als je van Tikkie een melding krijgt op je telefoon dan is het geld toch bij Tikkie en krijg je het sowieso. Of zijn daar ook weer oplichtingstruukjes mee te doen?

1 like

Geen idee, ik ken Tikkie alleen als betalende partij. Er staat dan dat de ontvanger het geld direct krijgt dus daar ging ik eigenlijk van uit. Maar als ik jouw reactie zo lees is dat niet zo?

Ja ik bedoel dat je dus samen naar een bank zou gaan om het daar te laten verifiëren oid.

Als ontvanger krijg je een melding dat het betaald is, je krijgt het dan op je rekening gestort. Weet niet zeker of dit tegelijkertijd gaat of met enige vertraging, nooit gecheckt

1 like

Ik ben ook ‘opgelicht’ via habbo, wou gratis muntjes, gaf m’n adres in en kreeg een pakket met tarotkaarten ofzo thuisgestuurd. Moest dat uiteraard betalen :sweat_smile:

2 likes

Oh ja die kennen we allemaal. Ik heb alleen voor zover ik me kan herinneren een keer oorbellen bij haar besteld en dat ging goed maar ze heeft echt heel veel meiden volgens mij opgelicht. Bah. Echt heel laag, en dan ook bij meiden die een jaar of 16 waren en waarschijnlijk al niet zoveel te besteden hadden.

1 like

Ik heb geen idee meer uit welke omgeving ze kwam. Iig komt ze wel in het egf herinneringen topic voor en die had veel mensen opgelicht.

Ben nu wel benieuwd wie je bedoeld. Ik heb namelijk wel een idee, en zij kwam uit de omgeving Rotterdam. Alleen ik wist niet dat ze ook dingen verkocht (als ik de goede voor me heb) ik stuur je ff een pb!

Echt een vegan restaurant dus

2 likes

Tikkie of betaalverzoek lijkt me als koper vooral ook fijn, als ik ergens een groot bedrag naartoe moet sturen zit ik helemaal in de stress en 100x die bankrekeningen te controleren voordat ik het verstuur haha

Aargh het lukt me niet je een pb te sturen, kun je mij misschien een bericht sturen? Je hoeft niet te zeggen wie het is hoor, ik ga ff raden haha. @Molotov

1 like

Jumpsuit hoelang zit je hier nou al!!

9 likes

Sinds 3 mei 2018! :laughing: maar het is al gelukt :fist_right:

2 likes