Stel je persoonlijke vraag #29

Dat werkt bij mijn haar niet helaas, het is te licht en dun waardoor het dan tegen mijn hoofdhuid wordt aangedrukt of iig mega veel krimpt waardoor mijn haar (Normaal komt t tot borst) tot boven schouder komt en heel degelijk eruit ziet ofzo. En het duurt minimaal een half uur en wil juist na een paar minuten gewoon beginnen met de dag.

1 like

Ik heb een pijpenkrul, een halve krul, een stuk stijl haar… :expressionless:
Als ik het krul, zakt het uit. Als ik het stijl, heb ik krullen. Als ik het niet fƶhn pluist het, maar ook als ik wel fƶhn. Dan denk ik: kies wat!

4 likes

Als ik 1 ding frustrerend vind is het die zogeheten curly whatever methode. Je hebt krullen of je hebt het niet, die dingen zitten als je echt krullen hebt al gekruld in je hoofdhuid. Er bestaat geen methode krullen te krijgen. Je hebt ze, of je hebt ze niet. Ook over hoe je ze draagt, wtf het is er toch gewoon altijd of niet? Ik kan ook niet wakker worden en denken oja, vandaag kneed ik mezelf lekker een krul in. Maar ik voel teveel innerlijke frustraties. :joy: mensen die zeggen met suuuperglad haar waar soms 1 slag in gaat zitten en dan zeggen dat ze krullen hebben omfg. :exploding_head:

6 likes

I tried the curly girl method and look at the result!

Nee je zit krullen in je haar te kleien en die harde, vette krullen wordt alleen Roy Donders blij van

7 likes

Haha, ja, zo eens.
Ik heb krullen zonder iets ervoor te doen, en ben jaren erom gepest geweest (want na een regenbui ziet het eruit als een ontplofte poedel ongeveer). En nu wil iedereen de krullen waar ze me om pesten? Gekkigheid.

5 likes

Ja! Ik ken jouw haar via foto’s, ik vind het prachtig. Wel echt totaaaaal anders dan mijn haar en mijn krullen die ik dus nog steeds niet accepteer. Was je het gewoon en dan laat je het opdrogen? Ik ben er gelukkig nooit mee gepest maar Jezus wat belachelijk om iemand mee te pesten. Überhaupt.

1 like

Ik associeer de geur van Zwitsal automatisch met poep(luiers) 🄲

4 likes

Ik denk alleen aan Alex Callier van Hooverphonic die altijd Fred Perry polo’s draagt

1 like

Nog nooit geprobeerd, die 2 keer was allebei met de krultang.
Ik stond toevallig gister in de kruidvat naar pincurls te kijken en dacht gelijk aan m’n oude buurvrouw die dat altijd in had :smiling_face_with_three_hearts: misschien toch ook zelf eens proberen

Lichtelijk offtopic maar dit doet me denken aan dat ik op de eerste twee jaar van de middelbareschool gepest werd met mijn dikke billen. En dat die meiden zich nu waarschijnlijk allemaal een ongeluk squatten om een beetje hetzelfde effect te krijgenšŸ˜‚ heerlijk.

6 likes

Ja ik heb wel goede verhalen gehoord over die in alkmaar, dus ik ga nu zeker bellen naar ze!

1 like

Calippo

• Cola
  • Sinas
  • Aardbei
  • Lipton ice tea green
  • Lime
  • Anders

0 stemmers

Oeps anoniem

Het komt wel eens voor dat mensen na een zwangerschap of chemotherapie ineens krullen krijgen terwijl ze daarvoor stijl haar hadden. Dat is natuurlijk niet waar je op doelde maar ik vind het wel fascinerend dat dat ineens kan veranderen!

2 likes

Maar soms verander de textuur toch ook weer nadat ze langere tijd geen chemo etc. hebben gehad? Dat je het eerste halfjaar krullen hebt en daarna dat het weer anders is. Althans dat had ik heel lang geleden ergens gelezen.

Zou kunnen! Maar ik ken bijvoorbeeld ook iemand die sinds haar zwangerschap ineens krullen heeft en dat is 5 jaar later nog steeds niet weg. Heel interessant (en ze is er zelf blij mee dus dat is mooi meegenomen)

1 like

Ik ben er nu allerlei dingen over aan het lezen. Dat fenomeen wordt ā€˜chemo curls’ genoemd en de wetenschap heeft schijnbaar nog geen volledige verklaring hiervoor. Ik las wel dat het enorm verschilt wanneer je normale textuur etc. weer terugkomen soms pas na 18 - 24 maanden.

2 likes

@Dombo @anon91169173 weer iets heel anders maar ik heb ook wel eens gehoord dat van veel mensen het haar om de 7 jaar van textuur kan veranderen? Echt geeen idee waar dat op gebaseerd is en of het waar is hoor. Mijn haar heeft het geloof ik niet :stuck_out_tongue:

2 likes

Als er een hel is, staat die gegarandeerd vol met draaiorgels. Wat een rotdingen.

41 likes

Ja een vriendin van vroeger had echt krullen altijd en na verloop van tijd werd het steeds stijler en nu is het helemaal stijl, niet eens meer slag!

1 like

Het is nog steeds mijn droom om een draaiorgel van een clif te gooien :joy:

10 likes