Het was dat mijn vriend gelijk zong: âKijk daar heb je semafoor, en zijn vriendje Dommelâ. Toen viel het kwartje bij mij haha
Wat vind jij een acceptabel bedrag om in een jaar uit te geven voor vakantie voor 2 volwassenen (& eventueel een klein kind maar daar betaal je vaak niet voor).
Inclusief verblijf, eten, drinken etc.
Als je 1 week gaat
- 0-500
- 500-1000
- 1000-1500
- 1500-2000
- 2000-2500
- 2500-3000
- 3000+
0 stemmers
Als je 2 weken gaat
- 0-500
- 500-1000
- 1000-1500
- 1500-2000
- 2000-2500
- 2500-3000
- 3000+
0 stemmers
Als je 3 weken gaat
- 0-500
- 500-1000
- 1000-1500
- 1500-2000
- 2000-2500
- 2500-3000
- 3000+
0 stemmers
GeĂŻnspireerd door @Gelatelli
Dommel is heel trouw,
je kunt op hem bouwen,
hij heeft⊠een hart van goud!!
- Ja op Dommel kon je bouwen, echt trouw en een hart van goud
- Ehm nee achterbaks type dat zijn eigen profijt het belangrijkst vond, vooral veel belangrijker dan dat van zijn baasje
- ?
0 stemmers
Bonusvragen
Kijk uit malloot
Een kokosnoot
Wie laat ons lachen gieren
Ovide en zân vrienden
- Ja altijd lachen gieren met ovide
- Nooit mee gegierd hoor
- ?
0 stemmers
Ja kom naar Smurfenland
Een land van pracht en praal
- Ja prachtig gewoon
- Nee niet zo mooi
- ?
0 stemmers
Hoezo geen Boes poll
Daar heb ik inmiddels wel heel veel zin in ja! Eerst was het sporadisch wel eens, prima, slaap ik een keer met oordoppen. Maar inmiddels lijkt de hele vriendengroep bij hen ingetrokken ofzo. Tussen 2.00 en 6.00 uur is het stil, maar de rest van de dag is het één en al gebrul. Ik kan me altijd moeilijk voorstellen dat mensen dan niet zoiets hebben van: hmm nou goh, misschien wel een beetje asociaal. Maargoed gezien de uitslag van de poll kan ik er dus prima wat van zeggen.
Omdat ik die een tijdje geleden al gedaan heb samen met Samson, Bassie en Adriaan en Dinobabies
Klik hieronder voor de uitslagen
thanks voor je reactie, zat ook met mn oren te klapperen. Die vriendin stuurde ook berichten zoals âhet zal er ook wel gek uitzien als jij en je man de enige zijn die afstand houden op de bruiloftâ.
Dat je idd denkt met zo iemand wil je geeneens bevriend zijn.
IS FRUIT
@Gelatelli komt me niet bekend voor, maar love de city pop vibes van dit liedje wel.
Ik heb laatst de baas van mân man ontmoet en de volgende zin die ze zei had al een afkorting. Ga weg man, ik ken je niet eens.
Ik doe het sneller als anderen het ook doen zegmaar. Als iedereen Beaudien âBeauâ noemt dan doe ik dat denk ik ook heel snel. Maar als alleen dr beste vriendin dat hoor zeggen dan doe ik het minder snel denk ik
Ik word 90% ban de tijd door mensen âafgekortâ genoemd. En vind dat prima en daardoor doen mensen het denk ik ook sneller.
Mij boeit het totaal niet. Zelfs docenten op de middelbare noemde mij bij mijn afkorting. Ik ben het meer gewend dat mensen mij bij mijn afkorting noemen, dan bij mijn volledige naam
Ik vind prima als mensen mij bij mijn nickname/ afkorting noemen aangezien iedereen dat in mijn omgeving doen. Zelfs mijn ouders gebruiken amper mijn echte naam. Maar de meeste onbekende die korten mijn naam âverkeerdâ af en dat vind ik super irritant Daarom heb ik liever niet dat onbekenden dat doen, tenzij ze de goede versie gebruiken.
Ik heb volgens mij een naam die zich goed leent voor afkortingen. Ik word eigenlijk door zo goed als iedereen die ik ken bij de eerste twee lettergrepen genoemd. Vind ik prima, ik doe het zelf ook bij anderen. Ik vind het overigens wel irritant als alleen de eerste lettergreep wordt gebruikt.
Ik vind het altijd wel fijn als mensen mijn naam afkorten. Vind het zo afstandelijk klinken ofzo als iemand mijn hele naam gebruikt
Valt echt te zien wie en wat de bedoeling is.
Bv. een nieuwe vriendin die mijn naam afkort en dit lief bedoelt, dan vind ik het fijn.
Bv. een random verkoper op mijn werk of random Tinder date die wat van me gedaan wil krijgen, dan vind ik het irritant.
Ik was dit weekend in Antwerpen en het viel mij wederom op hoe veel beter de Belgen over het algemeen gekleed zijn dan Hollanders (wat ik zelf ben). Nu vroeg ik me af hoe dit komt
- In Nederland verdien je respect als je er uitziet alsof je geen flying fuck om je uiterlijk geeft
- Belgen zijn bereid meer geld uit te geven
- In Belgie wordt mooie kleding meer gewaardeerd
- Verkeerde observatie, Nederlanders zijn beter gekleed
- Belgen worden geboren met meer stijlgenen
- Nederlanders zijn niet creatief
- Anders, tell me please
0 stemmers
De laatste keer dat ik in België was was pre-Corona. Ik vind Belgen vaak iets klassieker en netter gekleed gaan en Nederlanders slordiger maar soms wel meer trendy.
Oh ja dit heb ik me ook al afgevraagd. Ik (Belg) moest voor werk eens naar een chique gala in Amsterdam. Ik had een lang avondkleed met hakken aan (wat voor mij logisch is op een gala), maar er liepen mannen op sneakers en in jeansjasjes rond en vrouwen in ultrakorte jurkjes die ik eerder naar een discotheek zou dragen bv. Het waren duidelijk wel dure sneakers en jurkjes, en iedereen was super hip en trendy, maar in mijn hoofd kan dat echt niet op een chique gala
Volgens mij zijn Belgen klassieker.
Laten we verder gaan.
Wie gaan er beter gekleed Nederlanders of Duitsers?
- Nederlanders
- Duitsers
- Hetzelfde
0 stemmers
In Berlijn: Duitsers
Maar over het algemeen vind ik Duitsers zo stijfjes gekleed en opgemaakt/gekapt dus vind ik Nederlanders er vaak leuker uitzien