Stel je persoonlijke vraag #30

Oh sorry, amex is American Express! Er wordt inderdaad niet super veel in restaurants betaald met creditcard, maar het komt toch iedere dag wel een paar keer voor.

Als is american expres, een credit card.

Echt irritant dat die niet overal geaccepteerd wordt. Sommige winkels hadden m eerst wel en nu niet meer (costes) :sob:

Hier is dat vrij normaal, het wordt ook bijna altijd gevraagd bij het afrekenen of je samen of apart afrekent. Heb ook het gevoel dat de bediening daar blijer mee is, want dan krijgen ze ook meer fooi

Mijn ex :joy: Echt verschrikkelijk dat lettertype. Maarja hij had zijn schermverlichting (?) ook altijd op maximaal en geen dark mode, dus zijn telefoon was sws onbruikbaar voor mij.

Je hebt volgende week een bruiloft in Italie van een vriendin, die jou tevens als ceremoniemeester heeft. Het gezelschap in Italie zal bestaan uit 40 goede vrienden en familie, die allemaal niets hebben met de corona maatregelen en zich er ook nooit aan hebben gehouden. Zij hebben elkaar sinds de eerste lockdown gewoon gezien, geknuffeld en feestjes gevierd.

Tijdens het trouwweekend in Italie gaat geen van hen zich ook aan de regels houden. Er zal worden gefeest, geknuffeld, etc. Dit is ook de wens van het bruidspaar, zij willen niets merken van corona tijdens hun bruiloft. De bruiloft is op een privelandgoed en daar zal niemand hen ook op maatregelen wijzen.

Ga jij naar deze bruiloft?

• Nee
  • Ja
  • Anders:

0 stemmers

Je besluit niet te gaan omdat je je er niet prettig bij voelt ivm corona en je geeft dit een half jaar van te voren aan. Je hebt een vader in de risicogroep en houdt je al sinds maart 2020 streng aan de regels. Je legt het uit aan je vriendin, vindt het heel vervelend maar je mist de bruiloft. Tijdens het bruiloftsweekend leef je op afstand mee. Je wenst ze veel plezier, vraagt foto’s etc. Jij krijgt het bericht terug dat je vriendin de vriendschap wil verbreken en dat is dat. Een vriendschap van ongeveer 15 jaar is klaar. AITA?

• Ja, de afzegger is de ā€˜asshole’
  • Nee, de bruid is de ā€˜asshole’
  • Niemand is hier de ā€˜asshole’
  • Iedereen is hier de ā€˜asshole’

0 stemmers

Dit verhaal is gebaseerd op een waargebeurd verhaal, maar ik heb er zelf niets mee te maken

2 likes

Ja zodra covid kwam is de bruiloft afgezegd, en later verplaatst naar aug 2021. Ceremoniemeester heeft toen gelijk gezegd ā€œals er dan nog een pandemie is, kom ik waarschijnlijk nietā€.

Ik snap de teleurstelling absoluut maar mis het wederzijds respect hierin naar elkaar toe.

2 likes

Ik zou zelf wel gaan. Op moment van typen ben ik volledig gevaccineerd. Straks als Nederland weer open gaat kun je een situatie als dit terecht komen.

haar insta bio is: italian bride 2021. nu weet je wel genoeg he

28 likes

ok sorry ja het ligt allemaal wat genuanceerder. In het echte voorbeeld was niemand volledig gevaccineerd.

Dat vind ik echt een heel belangrijk detail. Anders had ik er misschien nog over getwijfeld. Maar niet helemaal gevaccineerd dan gewoon niet. En ook onbegrijpelijk om een vriendschap hierom op te zeggen. Sommige mensen denken een hun bruiloft ook voor andere mensen de belangrijkste dag van hij leven is… (Ik kan me niet eens voorstellen dat mijn eigen bruiloft de belangrijkste dag van mijn leven was.)

4 likes

Dan zou ik niet gaan. Maar je voorbeeld gaat over volgende week. Dus daar heb ik op gereageerd en gestemd.

2 likes

ok wacht dan maak ik even een nieuwe aan:

De bruiloft was in juni 2021, niemand was volledig gevaccineerd. Ga jij?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Bedankt voor alle reacties trouwens! Had hier gister een huilend nichtje op de stoep, de afzegger in dit verhaal en was even benieuwd hoe mensen hier objectief tegenaan kijken.

Was ook eens met een groep van tien mensen ofzo, studiegenoten, en niemand gaf fooi. Toen heb ik dus 100% fooi over mijn eigen gerecht betaald zodat het nog een beetje normale fooi was :’( ik had toen geen zin om voor te schieten want dat was altijd gedoe, maar daarna heb ik niet meer met ze gegeten.

1 like

Naar aanleiding van B&B vol liefde, hoeveel C’s* heb jij?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5 of meer en ik ga dit hieronder toelichten

0 stemmers

*Car, Casa, Creditcard, Cerel (Kerel) ofwel Caesar

1 like

Werk jij al weer op de locatie van je werk?

• Ja, al mijn uren en altijd al gedaan
  • Ja, maar een gedeelte van mijn uren en altijd al gedaan
  • Ja, maar een gedeelte van mijn uren altijd al gedaan
  • Ja, maar een gedeelte van mijn uren sinds kort weer
  • Nee, en gaat ook niet gebeuren
  • Nee, maar gaat binnenkort wel gebeuren

0 stemmers

Ik weet alleen niet hoe letterlijk car is bedoeld, want die lease ik haha. Casa, als in een Italiaans oud huis? Dan heeft Debbie het beter gedaan (maar geen idee of dat haar eigendom is).

Ik laat het over aan je eigen fantasie - al vind je je bakfiets een car, allemaal goed!

1 like

2 dagen per week sinds begin juni en beperkte bezetting.

1 like

Vanaf morgen al mijn uren weer!

@anon53137221 Je noemt nu 4 dingen, maar hoe kan je er dan 5 of meer hebben haha? Ik ken dit programma verder ook niet.

4 likes

Een huis voor de verhuur en een eigen huis haha 🄲

3 likes