Stel je persoonlijke vraag #30

Hahah mijn vriend slaapt echt overal doorheen, maar laatst was ik snachts stiekem aan het vreten EN DAT HOORT DIE VENT WEL :sob:

27 likes

Dit vinden vast veel mensen verschrikkelijk maar een kleine was noem ik vaak een wasje.

Het woord lieverd:

• Gebruik ik
  • Gebruik ik niet
  • Vreselijk
  • Neutraal/geen mening
  • Leuk/lief

0 stemmers

En geen idee waarom je maximaal 2 opties kan kiezen.

1 like

anders: ik gebruik wel lievertie tegen mn kind maar dat zei mn moeder ook altijd tegen mij (ik hoop dat het dan minder erg is)

lieverd vind ik klinken als lievurRrRRrrrrrrd

3 likes

Ah ja dan is het wel leuk. Lieverd vind ik op 1 of andere manier een vies woord zelfs.

Hoe noem jij dit?

550x492

• Trap/trapje
  • Opstapje
  • Anders:

0 stemmers

Ik ben dit als kind een trappetje gaan noemen en ik krijg het er niet uit.

Krukje!

81 likes

Oja tuurlijk haha. De meest logische weer vergeten. :clown_face:

1 like

Anonieme poll voor de mensen in loondienst.

Reken jij je pauzes tot je werktijd? Dus als jij een contract hebt van bijv. 40 uur per week, werk je dan 5 dagen 9 tot 5 of komen je pauzes er nog bovenop. Mn partner werkt namelijk 4 x 9 uur maar in de praktijk zit hij dan 10 uur op kantoor vanwege zn pauzes en ik vind dat zo’n raar idee? Of is dat normaal?

Hoe doe jij dat?
  • Ik tel alle pauzes als werktijd en dat mag
  • Ik tel alle pauzes als werktijd en dat mag eigenlijk niet
  • Ik tel sommige pauzes als werktijd en dat mag
  • Ik tel mijn pauzes niet als werktijd
  • Ik werk altijd door in mijn pauzes
  • Ik tel sommige pauzes als werktijd en dat mag niet
  • Anders, en ik ga je vertellen hoe en wat

0 stemmers

Ja dit is normaal volgens mij. Je pauzes zijn geen werkuren, behalve als dat expliciet is aangegeven. Ik heb dat nog nooit meegemaakt! In de praktijk tel ik 10m een kopje koffie op de bank niet mee als pauze (dus telt als werktijd), maar m’n lunch is eigen tijd. Hoewel… als ik 40m weg ben dan tel ik ‘m als 30m. Maar ik werk dan ook genoeg vaak weer wat over.

4 likes

Dat is heel normaal, heb nog nooit gehad dat het als werktijd telde.
Wel de pauze van een kwartier tussendoor maar in de praktijk nam ik die nooit.

1 like

Ja, ik vind dat dus een heel vreemd idee. Hoezo zijn pauzes voor jouw rekening, je zit daar toch voor je baas?

4 likes

Op kantoor was het vaak een combinatie van uitgebreid eten terwijl ik werkte en soms minipauzes van 5 minuten dat ik daadwerkelijk van mijn plek was.

Als je voor jezelf werkt dan ga je je pauzes toch ook niet factureren aan je klant

3 likes

Ja en nee, je baas heeft ook niks aan je als je een boterham eet toch? Ik ben het wel met je eens dat 50% doorbetaling logischer zou zijn. Je pauze is een soort van tot rust komen van je werk, op je werk, dus echt vrije tijd is het zeker niet. Maar dat vind ik ook van als je thuiskomt van je werk, dan moet je ook tot rust komen en kost ook best veel tijd wat niet 100% tot je eigen beschikking staat.

5 likes

Ik werk niet in opdracht van klanten. En bij mijn eigen uren tel ik pauzes wel op, ja. Toen ik mensen in dienst had telde ik de pauzes ook voor hen mee. Leek me niet meer dan logisch, haha.

2 likes

Dat is dan heel vriendelijk van je, maar niet heel erg gebruikelijk. Ik heb bijvoorbeeld een contract voor 38 uur en ik ben fulltime van 9 tot 5 aanwezig. Die twee uur die ik meer aanwezig ben zijn dan mijn pauzes, maar in de praktijk zitten we iedere dag wel bijna een uur voor de lunch. Dus ik heb ook al geluk.

2 likes

Het hangt ook beetje van je CAO af. Toen ik vroeger in de productie werkte had je ook 2 keer een koffiepuaze van een kwartier. Dat werd dan betaald door de baas. Maar de lunchpauze van een half uur was eigen tijd.

Ook nu bij mijn kantoorfunctie, pauze = eigen tijd. Ik hoef dan dus ook niet mijn werktelefoon op te nemen e.d.

1 like

Sinds thuiswerken heb ik al m’n pauzes onder werktijd eigenlijk. Leidinggevende vindt alles prima wat ik doe zolang ik werk/produceer naar tevredenheid en wel gewoon bereikbaar ben. Ik schrijf geen uren

4 likes

Ja, precies. Je bent die tijd wel echt nog met je hoofd bij werk. Ik weet dat de vorige werkgever van mn partner voor sommige werknemers nog oude contracten had dat zelfs reistijd boven een specifieke tijd als werktijd gold. Ik vind het vreemd dat een baan van 40 uur in de praktijk dan 50/55 uur commitment is vanwege pauze en reistijd :thinking:

4 likes

Poepkrukje

1 like

Eens! Ik ben sowieso tegen 40 uur werken, behalve misschien als je het echt heeeeeel leuk vindt.

2 likes