Ik geef haar groot gelijk! Enige nadeel is dat je er ineens een gek tussen kan hebben die haar dan aanvalt terwijl ze gewoon haar werk doet.
Deze vragen gaan compleet over mijn eigen situatie, bij deze alvast mijn excuses.
Stel je hebt naar je werk ongeveer 1,5 uur reistijd enkele reis (ongeveer verdeeld: 7 minuten naar bus lopen, 23 minuten in de bus, 15 minuten op trein wachten, 15 minuten in de trein, 20 minuten naar werk wandelen). De afstand is ongeveer 33 km. Op een elektrische fiets doe je daar ook ongeveer 1,5 uur enkele reis over. Dat is dus mijn situatie. Ik overweeg een elektrische fiets aan te schaffen en 1/2 dagen per week te fietsen, maar twijfel of dat haalbaar is/of ik dat op lange termijn volhoud (ook gezien de best wel prijzige investering). Het is extra beweging, altijd goed, maar vervangt overigens niet mijn sporten. Mijn werk heeft een fietsenstalling en ruimte voor omkleden en opfrissen.
- Dit lijkt me een realistisch plan
- Dit lijkt me een onrealistisch plan
0 stemmers
- Dit lijkt me helemaal kut
- Alleen bij goed weer zou ik dit doen
- Ik doe dit al
0 stemmers
Ik zou kijken denk ik eerder overwegen om het stuk naar het treinstation of naar kantoor te fietsen. Met een elektrische fiets of een vouwfiets.
1,5 uur vind ik behoorlijk lang, zeker als t zowel heen als terug is. Dan zit je 3u per dag op die fiets. En met mooi weer is dat misschien wel ok, maar met slecht weer een ramp. En we wonen in Nederlandā¦
Heb je liever
- Goede buffelmozzarella
- Burrata
- Geen van beiden
0 stemmers
Ja heb ik ook nog over nagedacht als optie, dan het stuk huis - treinstation en dan in een bewaakte fietsenstalling zetten. Jammer dat je fiets niet mee mag in de trein tijdens de spits, anders zou ik dat waarschijnlijk doen haha.
@nello het is volgens mij wel een prima route, de helft ervan ongeveer is het snelfietspad tussen Nijmegen en Arnhem en dat is het stuk waar ik het meest over zou twijfelen
@Luipaard ik heb dit inderdaad wel vandaag bedacht, met 25 graden en een zonnetje
Een vouwfiets mag wel altijd mee!
Hoeveel open stukken heeft deze route? Want dat maakt nogal wat uit qua wind. Als dit mee valt, dan denk ik dat dit wel realistisch is, want qua tijd maakt het niet zo heel veel uit dan. En ik weet ook niet goed waar je moeƫr van wordt, in de bus zitten en steeds wachten en al die mensen etc. of gewoon fietsen. Kun je niet een elektrische fiets van iemand lenen om te kijken of het je wat lijkt?
Edit: als het stuk trouwens meer door de stad is, dan kan je ook wel heel veel last hebben van de wind. dan is het meer dat rukwind idee. Onverwachts en heel erg aanwezig. Is ook niet al te chill.
Sinds mijn schoonzusje zei dat zigeunerschnitzels pittig zijn, kijk ik nergens meer van op.
Heb je ervaring met lange stukken fietsen? 33 km is niet suuperver maar het is best wel wat, ik zou dat niet onderschatten ook qua vermoeidheid en honger enzo. En misschien ga je zweten en moet je je omkleden?
Indien samenwonende met een partner (m/v/x):
Als jijzelf schoonmaakt en opruimt is het minimaal 50% netter dan wanneer je partner dat doet.
- Nee, mijn partner ruimt beter op.
- Ja, absoluut en super irritant dat het zo is.
- Ja, prima toch?
- Overig; schoonmaakster, hetzelfde niveau of helemaal niet opruimen en schoonmaken.
0 stemmers
(Ja, hier sijpelt enige ergernis doorheen en ik wil weten of dit vaker voorkomt⦠en of je tips hebt!)
Ik zou een andere baan zoeken geloof ik
Maar nee, ik denk dat het voor in de lente/zomer maanden een idee is, maar de andere helft van het jaar is het bagger.
Volgens mij behoorlijk wat open stukken. Ik ga als ik het na een nachtje slapen nog een goed plan vind, inderdaad eens met de fiets van mijn moeder op en neer. Die kan ik wel alleen in het weekend lenen, maar voor de route/afstand testen is dat prima.
@Luzarl nee geen ervaring mee eigenlijk, max 20 km is wat ik gefietst heb. Qua conditie moet ik het wel kunnen maar ik ben wel bang voor flinke zadelpijn hahah.
@Frenky ja zoiets zou ook kunnen en daar zou het ook op neerkomen denk ik. Ik ben niet van plan in de vrieskou of stromende regen te fietsen, maar droog en minimaal 15 graden lijkt me wel oke?
Edit: jammer dat nog niemand heeft gestemd āik doe dit alā, want ik hoopte een ervaringsdeskundige te vinden
Onderschat niet hoe snel je een zweetreet krijgt. Vind dat zooo vreselijk altijd.
Ik heb wel een collega die elke dag een kilometer of 35 fietst op een racefiets. Hij ging altijd douchen en omkleden als hij aankwam.
Ik heb daar wel bewondering voor, maar het lijkt me een ontzettend gedoe.
Wat doe je liever:
- Fietsen in een regenbui (maar niet koud en verder gewoon een prima temperatuur)
- Fietsen in een hittegolf
0 stemmers
Hittegolf gaat nog wel, mits je niet stopt
Ik zou in elk geval overwegen het stuk naar het treinstation te fietsen en misschien op het aankomststation ook een tweedehands fiets neer te zetten zodat je dat laatste stuk niet hoeft te lopen, dat lijkt me al aardig wat reistijd schelen
Ik kies voor āmijn vriendschappen bleken niet zo sterkā.
Helaas bleken een aantal vrienden in ons groepje ontkenners te zijn, dus daar heb ik resoluut afstand van genomen.
Wel veel verdriet van gehad, maar ben er niet eenzamer op geworden.
Ik ben vandaag al 2x gebeld. Twee verschillende regios waar ik zelf niemand ken. Ik neem dat dus nooit op en google het nummer. Een keer eerder was t een bedrijf waar ik net een account had aangemaakt. Die had ik toen netjes teruggebeld. Er komt nu niks naar voren als ik de nummers google. Een vriendin vind t dus heel raar dat ik niet opneem. Oja ik bel overigens nooit iemand tenzij echt noodzakelijk. Nu denk ik dat t komt omdat t nummer bij de kvk staat.
Nemen jullie op als er een nummer staat maar t jou niet bekend is en je geen telefoontjes verwacht?
- Ja neem altijd op
- Nee
- Soms wel soms niet
- Anders
0 stemmers
O ja en haar beredenering is dat t belangrijk kan zijn. Maar ik denk als er echt iemand dood in t ziekenhuis ligt dat ze nog wel een keer proberen in korte tijd.