Stel je persoonlijke vraag #30

Volgens mij behoorlijk wat open stukken. Ik ga als ik het na een nachtje slapen nog een goed plan vind, inderdaad eens met de fiets van mijn moeder op en neer. Die kan ik wel alleen in het weekend lenen, maar voor de route/afstand testen is dat prima.

@Luzarl nee geen ervaring mee eigenlijk, max 20 km is wat ik gefietst heb. Qua conditie moet ik het wel kunnen maar ik ben wel bang voor flinke zadelpijn hahah.

@Frenky ja zoiets zou ook kunnen en daar zou het ook op neerkomen denk ik. Ik ben niet van plan in de vrieskou of stromende regen te fietsen, maar droog en minimaal 15 graden lijkt me wel oke?

Edit: jammer dat nog niemand heeft gestemd ā€˜ik doe dit al’, want ik hoopte een ervaringsdeskundige te vinden :sweat_smile:

Onderschat niet hoe snel je een zweetreet krijgt. Vind dat zooo vreselijk altijd.

Ik heb wel een collega die elke dag een kilometer of 35 fietst op een racefiets. Hij ging altijd douchen en omkleden als hij aankwam.
Ik heb daar wel bewondering voor, maar het lijkt me een ontzettend gedoe.

1 like

Wat doe je liever:

• Fietsen in een regenbui (maar niet koud en verder gewoon een prima temperatuur)
  • Fietsen in een hittegolf

0 stemmers

Hittegolf gaat nog wel, mits je niet stopt

Ik zou in elk geval overwegen het stuk naar het treinstation te fietsen en misschien op het aankomststation ook een tweedehands fiets neer te zetten zodat je dat laatste stuk niet hoeft te lopen, dat lijkt me al aardig wat reistijd schelen

1 like

Ik kies voor ā€˜mijn vriendschappen bleken niet zo sterk’.
Helaas bleken een aantal vrienden in ons groepje ontkenners te zijn, dus daar heb ik resoluut afstand van genomen.
Wel veel verdriet van gehad, maar ben er niet eenzamer op geworden.

6 likes

Ik ben vandaag al 2x gebeld. Twee verschillende regios waar ik zelf niemand ken. Ik neem dat dus nooit op en google het nummer. Een keer eerder was t een bedrijf waar ik net een account had aangemaakt. Die had ik toen netjes teruggebeld. Er komt nu niks naar voren als ik de nummers google. Een vriendin vind t dus heel raar dat ik niet opneem. Oja ik bel overigens nooit iemand tenzij echt noodzakelijk. Nu denk ik dat t komt omdat t nummer bij de kvk staat.

Nemen jullie op als er een nummer staat maar t jou niet bekend is en je geen telefoontjes verwacht?

• Ja neem altijd op
  • Nee
  • Soms wel soms niet
  • Anders

0 stemmers

O ja en haar beredenering is dat t belangrijk kan zijn. Maar ik denk als er echt iemand dood in t ziekenhuis ligt dat ze nog wel een keer proberen in korte tijd.

Ik neem op als het een Nederlands nummer is, anders niet. En dan alleen als het me op dat moment uitkomt.
Edit: anoniem neem ik ook op trouwens.

2 likes

Ziekenhuizen bellen vaak anoniem dus zou daar niet bang voor zijn

Dat dacht ik ook maar wist t niet zeker en wilde niet dom overkomen :joy:

Kijk mn broer kan ergens dood in een greppel gevonden worden maar hij heeft dit nummer niet en neem aan dat ze dan de huistelefoon wel bellen of dat er politie op de stoep staat :joy: Ik ken echt een beneden gemiddelde hoeveelheid mensen dus ik kan ook echt niks betekenen qua of t belangrijk zou zijn.

Onbekende telefoontjes gaan automatisch naar voicemail

2 likes

Ik ken trouwens echt weinig mensen die nog een huistelefoon hebben. Ja, mijn ouders en mensen van hun generatie en ouder maar verder eigenlijk niet. Officieel heb ik volgens mij wel een huistelefoonnummer van KPN ooit gekregen, maar nooit gebruikt.

Heb jij een huistelefoon?

• Ja, ik ben onder de 50, woon niet bij mijn ouders en heb een huistelefoon.
  • Ja, ik ben onder de 50 met huistelefoon, maar woon nog bij mijn ouders (of andere boomer)
  • Nee, ik heb geen huistelefoon.

0 stemmers

Als jullie op het forum zitten op je telefoon, is de site dan ook altijd heel traag in dit topic?

• Ja, hier heb ik ook last van
  • Nee, dat heb ik nooit
  • Ik zit nooit op m’n telefoon/nvt

0 stemmers

edit: godver ik wilde instellen dat je maar 1 optie kon kiezen MAAR DAT LUKTE DUS NIET OMDAT DIT TOPIC TELKENS VASTLOOPT OP MIJN TELEFOON

edit 2: en hij is ook anoniem kut

Godver maak ik eens een poll issie anoniem.

Anders, ondanks genoeg vrienden en familie toch eenzaam

Ja maar alleen omdat 'ie gratis bij een pakket zat van Ziggo. Betaal er iig niet voor, gebruik hem nooit en soms gaat 'ie ineens af en dan schrik ik me de tyfus

4 likes

Neem nooit op want door die verdomde kvk registratie word ik tegenwoordig echt iedere dag gebeld door een random bedrijf

1 like

Ik vind het wel jammer dat het verdwijnt. Woon nu nog bij mn ouders en bij webshops en andere instanties die ik niet wil spreken vul ik standaard het nummer van de huistelefoon in. Ik zou echt niet weten wat ik zonder huistelefoon zou moeten. Overweeg dan echt om een simpele mobiel te kopen en die als ā€œhuistelefoonā€ te gebruiken.

2 likes

Ik ben deel van de 2% onder de 50 met huistelefoon.

2 likes