Oeh lekker! Bij wordt het qua tijdstip zo ook meer m’n lunch haha, maar wel het eerste dat ik ga eten vandaag. Nu al zin in!
Niet als ontbijt, maar wel koud als lunch of snack. Ik vind restjes koude pizza sowieso echt lekker, maar meestal blijft er helaas niets over.
Het is zelfs best mistig hier. Je voelt nattigheid in de lucht. Hopelijk trekt het snel open.
Muizen zijn dan ook dol op loveseats, kon het ze niet kwalijk nemen.
Haha voor het geld van een goede elektrische fiets kun je ook een tweedehands auto kopen, maar ik heb al een auto idd. Het ov vind ik ook prima overigens.
Die beesten zijn gek op zout eten en chocola
Ik geef ze geen ongelijk
Voor de moeders hier, zou jij het kut/stom/vervelend vinden als jouw kind je bij je voornaam noemt?
- Ja!
- Nee
0 stemmers
Over geen porum gesproken ik vind dat echt geen porum.
En ken jij mensen in je omgeving die hun ouders standaard bij hun voornaam noemen iov papa/mama ?
- Ja ikzelf
- Nee
- Ja
0 stemmers
Oh shit, ik ben geen moeder maar mijn antwoord zou hetzelfde blijven. Voor een keertje wel grappig, maar structureel nee.
Ik vind dat zo vreselijk, het heeft in mijn ogen iets heel afstandelijks. Het is toch JOUW MAMA. Niet bijv elise ik noem maar wat. Dat lijkt me echt niet leuk als mn kind me altijd zo noemt zoals de rest van de hele maatschappij.
Toen ik erachter kwam als kind dat mijn mama niet echt ‘mama’ heette, maar een naam had, heb ik die wel even gebruikt haha.
Ja, vind ik ook. De enige keer dat het me wel grapoig lijkt is als het kind nog niet veel praat en het mensen napraat. Maar verder lijkt het me niks.
Hou niet minder van mijn ouders omdat ik ze met hun voornaam aanspreek hoor, dat is hun initiatief geweest. Ze weten ook dat ik van ze hou hoor
Haha mijn moeders naam heeft 4 lettergrepen dus ik denk niet dat ik dat vaak heb gezegd. Ook vind ik het soms ineens raar dat mn ouders dus gewoon voornamen natuurlijk hebben. Dan lijkt het net alsof ze verder van me afstaan. Ik zou het ook echt nooit nu meer kunnen uitspreken naar ze.
Stel je wordt nu verplicht je ouders bij hun voornamen te noemen, zou je dat lastig vinden?
- Ja
- N.v.t.
- Mwah beetje
- Nee dit doe ik al
0 stemmers
Oh no offence! Ik ben wel benieuwd waarom dit hen initiatief was?
Mijn vader wilde dat en heeft mij en mijn broertje dat geleerd. Voelt juist fijn persoonlijk voor mij en ik weet niet beter. Als je je kind kwijt bent is het wel handiger misschien, want dan is het niet zo universeel “mamaaaa”
Ah ik bedoel ja! Niet ja, ikzelf. Maargoed, ken best wat mensen die dat doen eigenlijk. Ook iemand die het alleen doet als ze boos is op haar ouders.
Zou het zelf wel fijn vinden als m’n zoon mij mama blijft noemen.
Mijn moeder is vaak afwezig of dromerig (type verstrooide professor) waardoor ze soms gewoon niet reageert, zelfs al zeg je 5x “mamaaaa?”. Dan noem ik haar soms wel bij haar voornaam, dat komt om de een of andere reden wel binnen haha
Lol tables are turned. Normaal gesproken roept een ouder zn kind bij voor en achternaam om aandacht te krijgen. Reageert ze dan ook ?
Ik vind alles best behalve ‘ons mam’