Stel je persoonlijke vraag #30

Oh no offence! Ik ben wel benieuwd waarom dit hen initiatief was?

Mijn vader wilde dat en heeft mij en mijn broertje dat geleerd. Voelt juist fijn persoonlijk voor mij en ik weet niet beter. Als je je kind kwijt bent is het wel handiger misschien, want dan is het niet zo universeel “mamaaaa”

5 likes

Ah ik bedoel ja! Niet ja, ikzelf. Maargoed, ken best wat mensen die dat doen eigenlijk. Ook iemand die het alleen doet als ze boos is op haar ouders.
Zou het zelf wel fijn vinden als m’n zoon mij mama blijft noemen.

1 like

Mijn moeder is vaak afwezig of dromerig (type verstrooide professor) waardoor ze soms gewoon niet reageert, zelfs al zeg je 5x “mamaaaa?”. Dan noem ik haar soms wel bij haar voornaam, dat komt om de een of andere reden wel binnen haha

3 likes

Lol tables are turned. Normaal gesproken roept een ouder zn kind bij voor en achternaam om aandacht te krijgen. Reageert ze dan ook ?

Ik vind alles best behalve ‘ons mam’ :angry:

30 likes

Hahaha ja dit inderdaad. Op mam of mama reageert ze dan niet dus dan haar naam gebruiken werkt wel :joy: vind dat alleen altijd zo lelijk

Dit vind ik juist mooi haha. Of dat andere mensen zeggen ‘jullie mam’ als ze het over iemand anders moeder hebben.

4 likes

HHahah nee, zou echt vreemd zijn. Sterker nog als we spelletjes spelen waarbij je een score moet bijhouden, dan krijgt iedereen z’n voorletters of naam en mn moeder “M” of “Mam”. Laatst deed ik toen ik bij mn moeder was een kaartspelletje mee met 2 vrienden van haar. Vroeg iemand wie/wat “M” was :rofl:

Mijn ouders noem ik bij de voornaam, ze noemden elkaar op een gegeven moment papa en mama (‘vraag maar aan papa’ werd ‘papa kan je dat even pakken’ naar elkaar toe) en dat vonden ze zo kut dat ze elkaar weer bij de voornaam gingen noemen en dat hebben m’n broer en ik toen overgenomen.

Andere mensen vinden het vaak raar maar ik vind het gewoon Chill zo, is ook makkelijk als we ergens zijn dat ik gewoon hun voornaam noem Ipv mama en er dan 20 vrouwen omdraaien.

Ik heb ze ook een koppelnaam gegeven, zoals Bennifer of Brangelina waarmee ik ze gezamenlijk aanspreek, maar dat heb ik zelf bedacht. Vind ik ook Chill.

27 likes

Ik heb een stiefdochtertje van 3,5 en zij noemt mij geen mama (logisch, ze heeft een andere moeder) en dus noemt ze mij altijd bij mijn voornaam. Ik vind dat zelf heel kut maar er is geen andere manier

Ik gebruik eigenlijk allebei wel, en ik vind voornamen eigenlijk helemaal niet onpersoonlijk, alle gezinnen die ik ken waar de ouders met hun voornaam worden aangesproken zijn ook echt warme, hechte gezinnen. Als ik met andere familie of vrienden van mn ouders ben en het over ze heb refereer ik ook naar ze met hun voornaam, zo kennen zij ze immers ook, voelt gewoon logisch.

2 likes

Of volwassenen die in een gesprek "Mijn mama/papa " zeggen.
Zeg gewoon moeder of vader.

32 likes

Dit vind ik altijd zo’n lekkere uitspraak, hè

5 likes

Dit lees ik weleens op het forum en dan denk ik: ???

10 likes

Haha ik doe dat maar voel me ook nog niet volwassen genoeg om moeder/vader te zeggen. Ik heb ook het gevoel dat mama/papa in Vlaanderen couranter is maar dat kan ook aan mij liggen :sweat_smile:

5 likes

Als ze dat fijn zouden vinden, zouden ze dat best mogen van mij. Ik heb ze wel geleerd om in openbare ruimtes me altijd te roepen met “mama [mijn naam]!” ipv alleen mama, zodat ik meteen weet dat ze mij roepen.

7 likes

Ik voel nu ik ouder ben wel weerstand om ze pappa en mamma te noemen. überbaupt zo’n gek verschijnsel, dat je allemaal volwassen bent en dat de verhoudingen anders zijn. Ik ben nu in de dertig en ben er nog niet aan gewend.

2 likes

Wow, dit is echt iets waarvan ik geen idee had dat mensen dat vervelend vonden?

Jaaaaaa nog iemand met een koppelnaam!!!

1 like