Stel je persoonlijke vraag #30

Maar wat zou je zelf willen in deze situatie?

Als ik een kind had, zou ik het best pijnlijk vinden als de stiefmoeder ook ‘‘mama’’ genoemd zou worden.

5 likes

Zeg jij “gezondheid!” als iemand niest?

• Nee, ik negeer het
  • Nee, maar ik zeg wel iets anders
  • Soms, als ik zin heb
  • Ja, (bijna) altijd

0 stemmers

Bij mn pa zeg ik altijd:“Gatver natte hond” want zn nies meurt echt enorm.

Ik heb dit afgeleerd toen ik een aantal Jehova’s getuigen leerde kennen :grimacing:

Waarom?

Nadat zij aangaven het niet te zeggen ben ik erover na gaan denken waarom ik het eigenlijk zeg. Ik zeg ook niks bij een hoest of een hik, waarom wel bij een nies? Lijkt me meer iets bijgelovigs

2 likes

Haha ja, bij mij precies hetzelfde. Had ook zoiets van, waar slaat het eigenlijk op. En het wordt ook bijna altijd super ongemakkelijk omdat mensen meerdere keren niesen en je het elke keer weer “moet” zeggen. :rofl:

4 likes

Mijn vriend vindt het altijd heel stom dat ik niet altijd “gezondheid” zeg. Hallo jij niest, jij bent de aso!!

4 likes

Dat is een hele goeie vraag. Ik ben realistisch genoeg om te weten dat er geen andere oplossing is en dat het het allerbelangrijkste is dat zij zich er goed bij voelt, hoe ze me ook wil noemen. Maar ik deel wel het sentiment van sommigen hier dat het “gek” is om een ouder / verzorger / whatever bij de voornaam te noemen

2 likes

Haha hier ook, ik zeg ook heel vaak niks en dan zegt ie ook altijd na een paar tellen stilte: “dankje”. Lekker passo-agresso.

16 likes

Ja dit vindt mijn vriend (en ik denk zijn familie ook). Het zit gewoon niet zo in m’n systeem om het te zeggen. Ik zeg het weleens, maar dat doe ik omdat ik weet dat mensen dat beleefd vinden.

Ik ben nu op de leeftijd dat ik mijn vaders (veel) jongere vriendin/vrouw kan zijn of zijn dochter. Ik ging een keer mee toen hij een nieuwe auto ging kopen, en ik zag de radartjes bij de verkoper gaan gewoon. Heb een op gegeven moment maar iets gezegd van: ik denk dat mam een zwarte auto mooier vind.

Dus voor de mensen die weleens alleen wat met hun vader doen, zeg jij express vaker pap/ papa of iets anders waardoor het duidelijk is dat hij je vader is?

• Ja
  • Nee
  • Soms
  • Anders
  • Ik doe nooit wat met mijn vader/ik heb geen vader (meer)

0 stemmers

Ik zeg meestal ‘adem eens normaal’ of ‘oké, overdreven’.
Gewoon omdat ik dat grappig vind.

3 likes

Ik had dit wel altijd als ik met mijn manager op reis wass. Ik was toen rond de 27 en hij eind 40 en dan gingen we shoppen voor het werk (voornamelijk dames en kinder producten) dan zag je mensen ook vaak denken van ok hoe zit deze relatie :joy: Helemaal omdat we in sommige winkels voor bijv €500 aan spullen hadden en daarnaast al tassen vol van andere winkels.

9 likes

Doet mij denken aan de keer dat mijn vader mer zijn neef naar Amsterdam ging tijdens prideweek. Zijn neef is een achttienjarige half thais half Nederlands.

Die zullen ook wel wat blikken hebben gekregen

3 likes

Ik had laatst dat ik met mijn ouders en baby op de markt liep, en een random oud vrouwtje mijn vader aansprak met: oh daar heb je de trotse jonge vader!
Dat gaf zoveel errors dat ik hem wel even 2 keer met papa aansprak, en tegen mn baby zei: KIJK DAAR IS OPA WEER!!1!!1 :joy:

2 likes

Ik heb dit wel met m’n broer. Die vindt het ook grappig om bij een serieuze bijeenkomst - als mensen niet precies weten wat we van elkaar zijn - zo’n move te maken als uitgebreid te gapen en dan snel z’n arm over m’n schouders heen te leggen. Als ik dan geïrriteerd kijk, lijkt het helaas alleen maar geloofwaardiger.

9 likes

Mijn vader zei toen we met z’n 2en de efteling in liepen, nu denkt iedereen: oh hier komt opa met zn kleinkind. Ik denk eigenlijk in the end dat mensen helemaal niet snel zulke aannames doen. Maar mn vader ziet er nog wel vrij jong en volgens mij goed uit dus gatverdamme wil niet eens daar bij stilstaan gewoon.

Maar @Barbie je zegt ook dat je nu op een leeftijd bent dat je je vaders dochter kan zijn. Nou dan denk ik dat dat klopt? Lol

Ja ik bedoel als je 14 bent dan is het voor iedereen duidelijk dat je zijn dochter bent. Maar ik ben begin 30 en mijn vader 70, maar hij is nog super fit en ziet er jonger uit. We lijken ook niet echt op elkaar, dus ik denk dat het voor andere mensen niet altijd duidelijk is wat we van elkaar zijn.

2 likes

Ik lijk qua uiterlijk ook echt 0.0 op mn vader. Gewoon helemaal NIKS. Iemand zei ooit mn voeten. Ehm ja.

Op wie lijk jij meer qua uiterlijk?

• Mijn moeder
  • Mijn vader
  • Allebei evenveel
  • N.v.t. /weetikniet

0 stemmers