Stel je persoonlijke vraag #30

Eigenlijk op allebei niet heel veel. Kleine trekjes zie ik bij beiden terug.

Ik heb mijn vaders lelijkste en mooiste feature (respectievelijk neus en haar) en de rest komt van mijn moeder

oh edit over papa/mama of voornamen: mijn ouders dachten dat dat beter was voor de taalontwikkeling en vonden het ook wel lekker makkelijk. Maar het is ook niet alsof ik de hele tijd hun voornamen zeg, denk dat je eerder ‘pap/mam’ voor een zin plakt dan een voornaam.

1 like

Ik lijk qua uiterlijk niks op mijn moeder / die kant van mijn familie. Ik lijk heel veel op mijn vader en zijn oudste zus vooral. Toen kwamen mijn moeder en ik een keer een vriendin van mijn oma tegen en die heeft minuten lang vol gehouden dat ik sprekend mijn moeder was :joy: Tot aan jullie hebben het zelfde haar, mijn moeder heeft stijl haar en ik een bos met krullen :joy:

3 likes

Thank godddd dat ik meer op mijn moeders kant lijk - soms meer op m’n tante dan mijn moeder :joy: - want bij mijn vaders kant hebben ze allemaal heksen neuzen.

Mijn ouders zeggen dat ik vooral op m’n moeders halfzus lijk (zelfde vader) en niet echt op mn moeder zelf :sweat_smile:

Wat zijn heksenneuzen?

1 like

1 like

Ik ben echt m’n vader met een pruik op, dus mensen denken gelukkig nooit dat ik zijn vriendin ben.

18 likes

Ik lijk qua uiterlijk op mijn oma (huid/haar/lichaamsbouw).

Same here :joy: We maken vaak zelfs dezelfde grappen, of iig we denken dat we grappig zijn.

2 likes

Ik zat ooit met mijn vader in een restaurant in Denemarken en ik voelde heel duidelijk aan de serveerster dat ze twijfelde over onze relatie (of ik dacht het maar). Ik had niet het voordeel van de taal om hem even “pa” te noemen, ik voelde me er heel ongemakkelijk onder en deelde dit met mijn vader. Die zei: “ik zit hier gezellig met mijn dochter te eten in een prachtig restaurant, wat maakt mij nou uit wat de serveerster denkt”. En toen dacht ik oja, whatever. Love mijn pa :heart:

30 likes

Ja ik ben echt niets veranderd, naast ouder geworden dan. Als peuter zie je al heel duidelijk mijn huidige gezicht, en op mijn ov chip gebruik ik nog een foto van 17 jaar oud en dat valt ook niet op

1 like

En je hebt soms babies met ‘volwassen gezichten’ alsof ze geboren zijn als CEO van een bank en ik ben altijd benieuwd hoe die kinderen er over 40 jaar uitzien. Zijn ze dank bankdirecteur of iets heel anders. :stuck_out_tongue:

9 likes

Als je rijst of pasta kookt doe je er dan zout bij?

• Alleen bij rijst
  • Alleen bij pasta
  • Zowel bij rijst als bij pasta
  • Bij allebei niet

0 stemmers

1 like

Van pasta heb ik geleerd dat er “salt like the ocean 🤌🏻🤌🏻🤌🏻” bij moet.

Bij de rijst doe ik heel soms een bouillonblokje als het bij de rest van het gerecht past.

14 likes

Ik doe er geen zout bij want er zit al zout in de saus dus ik vind het niet nodig. Ik weet dat het een soort heiligschennis is maar ik proef het verschil niet en ik let op mijn zout inname.

8 likes

Bij rijst ligt het aan welke rijstsoort en wat ik ermee maak.

Sushi rijst zout ik niet want daar gaat toch al soya saus bij en dat is zout zat. Maar basmati gooi ik wel een beetje zout bij, vind ik het net lekkerder maken.

3 likes

Bestel je weleens kraanwater bij een restaurant?

• ja
  • nee

0 stemmers

Verwacht je dan ook dat het gratis is?

• ja
  • nee

0 stemmers

Wel alleen als ik al iets anders bestel, bijv wijn of kofffie en dan water erbij. Alleen kraanwater bestellen zonder ander drinken vind ik schraal.

52 likes

Ik vraag wel eens wijn/koffie en water en dan zeg ik ‘mag ook gewoon uit de kraan hoor’ en dan zie ik wel wat ik krijg

1 like