Stel je persoonlijke vraag #30

Ik vraag wel een glas water bij koffie vaak en dan verwacht ik wel dat het niet extra kost. Je krijgt er toch ook een koekje bij (dat ik nooit hoef) en suiker/melk dus dan zou ik het heel raar vinden om daarvoor te moeten betalen.

Bij wijn drink ik als ik water drink het liefste bruisend water, dus dat betaal ik altijd. Maar als ik plat water zou drinken idk, misschien zou ik dan vragen om kraanwater, maar ligt ook een beetje aan wat voorn restaurant het is en hoe duur m’n wijn is.

1 like

Ik bestel gewoon ‘water’ en soms krijg ik spa blauw en soms kraanwater. Als ik kraanwater krijg dan verwacht ik niet dat ik ervoor hoef te betalen.

nee, want voor mijn gevoel hoort dat ook allemaal bij gevoel voor humor; inzicht in wat grappig is, juiste timing en toon. Anders kun je gewoon af en toe wel een grappige opmerking maken.

5 likes

Vanwege baby kook ik wel eens pasta zonder zout, nou dat vind ik dus echt heel vies? Ik ben sowieso wel zoutlover hoor, maar ik proef het echt meteen. Mijn man vergeet het ook nog wel eens.

Net als dat er gezegd wordt dat je gewoon kunt koken zonder zout zodat de baby dat kan eten en dan later zout toevoegen voor jezelf. Maar zo werkt het gewoon niet in de meeste gerechten.

12 likes

Ja hier zie ik ook tegenop mocht ik kinderen krijgen. :joy:

Zelfde met pittig eten en kruiden!

Zat ineens vet random aan Round the Twist te denken ( in het Nederlands De Vuurtoren Famile) was een Australische kinderserie over een vader met drie kinderen die in een vuurtoren wonen en allemaal rare paranormale shit meemaken.

Kennen jullie dit nog?

• Omg jaaa! Memory unlocked
  • Kan me vaag iets herinneren
  • Geeen ideee
  • Anders

0 stemmers

3 likes

Niet memory unlocked want ik kijk dit echt nog vaak. Die afl dat die jongen zwanger werd van die bosnimf!!!

8 likes

Hahahaha ojaaa!

Oh, dit was zo leuk! Had ik het laast met mijn broertje nog over, goede herinneringen aan om dat samen te kijken.

1 like

Ja precies, het hoort ook niet zout te smaken maar ik proef het meteen als het er niet in zit. Zo vlak, hoeveel kruiden en specerijen je ook hebt gebruikt.

1 like

Ik freestyle tegenwoordig ‘Salt, fat, heat, acid’ als ik kook. Toegegeven, vroeger vond ik het een beetje eng om zout toe te voegen met het koken, wel met pasta enzo maar met soup deed ik het vaak pas in de kom en dat is echt een ‘plattere’ duidelijkere zout smaak terwijl als je het goed doet je dat zoute helemaal niet zo dominant proeft als je het mixt met met boter of olie/peper, sambal, chili//azijn, Citroen, limoen.

Zoek nu eigenlijk als ik kook een beetje hoe verschillende keukens die elementen toevoegen (dus rijst azijn en soya etc voor Japans, limoen, chili voor Mexicaans bijvoorbeeld) welke producten ze gebruiken en dan gebruik ik die beetje op de gok en dat pakt dus echt goed uit en het is ook makkelijk want ben niet panikerend een recept tot op de letter aan het volgen.

Maar doet echt wat extra’s hoe zout en andere ingrediënten elkaar versterken als je het tijdens het koken toevoegt.

10 likes

Wauw, jaren niet aan gedacht maar ik herken het meteen.

Herinner jij je nog De Moddermonsters / Under The Mountain? Ik vond dat doodeng en ik verstopte me al achter de bank als ik de intromuziek hoorde.

Heb het opgezocht op Youtube, maar ken het niet. Ziet inderdaad wel creepy uit!

Ohnee nooit gelezen of de show gezien :joy::woman_shrugging:t2:

Gewoon de titel als motto gebruikt. Paar rondjes Google gedaan voor een TL:DR en Reddit afgestruind naar verschillende keukens.

Avondje ben je er wel klaar voor hoor. Gewoon iets koken waar je zin in hebt en dan die 4 elementen erin verwerken en het smaakt wat dieper ofzo? Tot nu toe alleen maar succes.

1 like

Volkslied gezongen door Davina Michelle bij de grand prix vandaag

• Mooi
  • Niet mooi
  • Niet gehoord/geen mening

0 stemmers

Dat gebeurt hier regelmatig. Dochter van bijna drie. Prima joh… onze relatie zit in ons hart en niet in de titel.

1 like

Echt verschrikkelijk

3 likes

Fuck no, fucking awkward.

6 likes

Eens :sob:
Kreeg er kippenvel van op een negatieve manier haha

6 likes

Voor iedereen die benieuwd is:

:drop_of_blood::sob::drop_of_blood:(mijn oren bloeden)

3 likes