Wat ik vooral niet begrijp is als het om kinderen gaat ze ineens ja J heeft dit en dat gedaan of S bladibla. Als we over onze partners/whatever praten wordt dat ook niet gedaan. Maar de toegevoegde waarde was me wel een keer uitgelegd alleen die ben ik weer vergeten.
Als je een baby krijgt zou je de naam dan op dit forum delen? Ik bedoel natuurlijk niet via een pb maar in een topic.
- Nee
- Ja
- Weet ik niet
0 stemmers
Ik snap de toegevoegde waarde ook niet als L uiteindelijk M blijkt te zijn (zoals een post hierboven). Geef dan gewoon gelijk een fake naam ipv een fake letter
Lees de laatste twintig posts in het Wat je even kwijt wil zwanger/kinderen topic en je ziet exact wat ik bedoel over hoe persoonlijk mensen hier zijn in het delen van wat hun kinderen allemaal overkomt
Ik deel ook dingen over mijn partner maar eigenlijk alleen oppervlakkige nietszeggende dingen. Zou niet snel dingen delen waarvan ik het ook vervelend zou vinden als hij dit zou delen met vreemden op een forum.
Geldt denk ik ook mbt kinderen voor mij. Vermelding van snurken of dat je een gebroken nacht hebt tja prima, maar foto’s van luiers, details over gedragsproblemen of uitgebreide gevoelige medische informatie niet.
Ik denk dat mocht ik ooit toch kinderen willen en kunnen krijgen ik dan wel dit forum heerlijk zou vinden omdat ik waarschijnlijk geen idee heb wat de hel ik aan het doen ben en ik advies ed zeer op prijs zou stellen.
Welke post? Volgens mij wordt dat niet gedaan in dat moedertopic? Of hoe het ook heet.
Ik lees hier vaker over foto’s van poepluiers die geplaatst zouden worden? Ik heb dat nooit gezien maar kan zijn dat ik dat gemist heb? Als dat zo is is het wel next level
Ik ken 4 ouders persoonlijk die hun strijd met kanker van hun kind online hebben gedeeld. Ik denk dat het heel helend kan zijn en ook steun kan geven maar ik vind het ook echt wel heftig. Beide kinderen zijn/waren onder de 10 jaar toen. Vind jij dit ok?
- Ja ik vind dit juist goed
- Nee absoluut niet
- Twijfel
0 stemmers
Ik vind online klagen over je partner sowieso een beetje awk. Als ik het leed relatie topic lees dan denk ik echt… hoezo ben je überhaupt nog samen.
Ik wil zelf het geslacht niet van tevoren weten, deels omdat ik er geen zin in heb dat mensen dan al hun genderstereotypes op mijn ongeboren kind gaan projecteren.
Mijn partner komt uit een cultuur waar het gebruikelijk is om het geslacht en zelfs de naam van tevoren groots aan te kondigen. Mochten we ooit kinderen krijgen zullen we dus allebei moeten inschikken
Of doe gewoon codenamen
Vandaag gingen ik en mijn kind, Deus Ex Machina, op stap een ijsje halen
@Ovenschaal ik denk inderdaad dat we er een hele andere kijk op hebben
Nee alleen hij moet inschikken nee maargoed jij wil dus het geslacht en de naam geheim houden en dan een comprises sluiten? Dus bijv. Alleen het geslacht onthullen en niet de naam?
Wat vind je ervan als de naam al bekend is voordat de baby is geboren? Ik persoonlijk ken best wat mensen die dat hebben gedaan.
Uiteraard bedoel ik dit niet op social media lol. Gewoon familie en vrienden.
- Boeiend lekker zelf weten
- Nee niet leuk het moet een verrassing blijven
- Anders
0 stemmers
Ik ben benieuwd, deze poll is even alleen voor mensen met (een) kind(eren):
Deel jij foto’s van jezelf met je kind op instagram of Facebook?
- Ja
- Nee
- Met een sticker op zijn hoofd
0 stemmers
Wat vind je er van als mensen hier zo fel zijn op “ik vind het niet oke als mijn ouders mij vroeger op internet hadden gezet”?
- Zelf weten
- Ik sta daar niet bij stil als ik iets deel van/met mijn kind
- Ik vind daar wel iets van, als mensen daar zo fel op zijn
0 stemmers
Misschien omdat veel mensen wel meerdere kinderen hebben maar niet meerdere partners?
@Ovenschaal ik vind het juist erger om te delen dat je partner nog in z’n broek plast. Ik kan ook genoeg partners hier uittekenen trouwens, waarin ook veel diepere informatie zit dan bij menig kind uit het zw/k gedeelte. Ik lees de posts van een bepaald iemand ook niet omdat ik de partner via via ken en die info niet wil weten over die persoon.
En voor degene die zwanger zijn of een kind hebben. Vond jij het vervelend als mensen gingen raden naar de naam? Ik las hier eens dat dat zegmaar not done was en ik dacht echt huh. Dat is toch juist uit enthousiastme/nieuwsgierigheid/interesse. Ik zie daar dus echt geen kwaad in.
- Ja dat vond ik vervelend
- Nee dat vond ik niet vervelend
0 stemmers
Ik raadde per ongeluk de naam van mn nichtje goed. Ik had echt een voorgevoel en die naam hadden ze het nog nooit over gehad maar, ineens wist ik het. Toen klopte het en moest ik nog maanden mn kop houden wat ik lastig vond puur uit enthousiastme.
Ik weet de naam van het ongeboren dochtertje van mijn broer al. Ze zal in januari geboren worden en wel chill dat ze er zelf zo open over zijn want ik voel die enthousiasme ook heel erg zoals jij zegt @Jumpsuit hahah
Hebben ze je dat zelf verteld? Ik weet nog dat ik appte want ineens wist ik het. Echt heel raar. En ik vroeg of het klopte. Mn zus dacht echt wtf. Maar ik vond het lastig om geheim te houden haha, wel gelukt. Ik weet nog dat ik tegen mn bff zei, ik weet de naam maar ik mag het niet vertellen maar ik wil wel vertellen dat ik het weet. En dat hij moest zorgen dat ik het ook echt NIET ging vertellen.
Ja ze zeggen het zelf en maakt niet uit tegen wie. Hun eerste dochtertje daarvan wist ook iedereen al ver van te voren de naam