Stel je persoonlijke vraag #30

Ik denk dat ik misschien dat ook wel zou doen maar aan de ene kant vind ik het heel leuk om de naam pas te horen als het kindje geboren is.

2 likes

Nou dat vraag ik me dus wel af. Hier op het forum zijn ook veel moeders die dingen op sociale media delen over/van hun kind. Zijn zij zich er ook van bewust van ?

Zou jij de naam van je baby pas onthullen als het geboren is?

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

Waarom doen mensen dat eigenlijk? Terwijl ze het al zeker weten?
Verrassingseffect ofzo?

1 like

Omdat mensen dan minder geneigd zijn om er kutopmerkingen over te maken omdat het kind er al is. Het lijkt me heel naar als mensen voor de geboorte al zeggen dat ze Peter/Karel een stomme naam vinden

13 likes

Ja dat is wel zo.

Maar dit kan na de geboorte toch net zo goed? Al zijn mensen dan natuurlijk wel wat zoetsappiger. Want oh alles is geweldig en oh wat een super mooie baby bladibla. Maar of je van tevoren of erna het aankondigd ik weetniet of dat heel veel uitmaakt in hoe mensen reageren? Ik moet nu wel denken aan zo’n fragment in een huis vol bij de buddenbruckjes :rofl:

Ik zeg trouwens nu niks meer over de naam als een baby wordt geboren. Ook al vind ik de naam heel mooi of heel lelijk. Dan heb ik het over familie en vrienden uiteraard. Sommige vrienden hebben zulke aparte namen voor hun kind dat ik ze toch al constant vergeet.

Anoniem, en voor de moeders hier. Heeft jouw kind/kinderen een heel weinig voorkomende naam?

• Ik weet het niet
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat zou je erger vinden?

• Jullie hebben afgesproken geslacht geheim te houden maar partner vertelt het toch aan vrienden
  • Jullie hebben afgesproken naam geheim te houden maar partner vertelt het toch door aan diens vrienden

0 stemmers

Allebei even erg, het gaat om de afspraak die de partner niet nakomt. Ik heb geen kinderen (en ik vind het ook echt niet boeiend om over dit soort dingen na te denken haha), maar ik kan me niet voorstellen dat ik zelf per se geslacht of naam geheim zou willen houden.
Waar ik woon is het overigens ook heel normaal om de naam zodra die besloten is te delen, ik ken de namen van twee kindjes die in november worden verwacht al maanden en dat vind ik eigenlijk wel heel leuk!

7 likes

Oh jij woont in Italië toch? Ik wist niet dat dat daar gebruikelijk was. Ik dacht dat dat echt iets Europees was vooral om het geheim te houden en dat half usa de naam al aankondigd zodra het kan. Ik ken ook weer iemand waarbij de baby was geboren en ik uit beleefdheid naar de naam vroeg en nee dat kon niet dat was nog 2 weken geheim voor alles en iedereen behalve de ouders.

1 like

Een vriendin van mij die zwanger was had gelijk het geslacht en de naam verteld en dat vond ik eigenlijk heel leuk. Ik voelde meer een band met de baby ofzo in plaats van dat het meer een abstract begrip was.

Ik zou er ook geen probleem mee hebben om de naam al te vertellen als ik het 100% zeker wist. Als iemand het niet mooi vind, jammer dan. Ook na de geboorte hadden ze het dan niet mooi gevonden :woman_shrugging:t3:

5 likes

Volgens mij is het echt iets Nederlands om het geheim te houden, alle andere mensen die ik ken vertellen het gewoon terwijl ze nog zwanger zijn, of vertellen tussen welke namen ze twijfelen etc. Kan natuurlijk ook met mijn vrienden te maken hebben :stuck_out_tongue: maar ik ken alleen Nederlandse mensen die het geheim hebben gehouden. Ik kan van allebei de lol wel inzien

4 likes

Exact dit heb ook met mijn nichtjes, voelt veeeel minder abstract nu ik de namen al ken

1 like

Ja ik geloof dat wel hoor. Mn vriend snapt ook niet waarom dat geheim moet blijven. En ik denk dat het voor vrienden en familie juist heel leuk ook kan zijn als je de naam al weet. Kan misschien toch meer een band scheppen ergens. Jij woont in belgie toch?

Vertel jij je partner als je iets over hem/haar op het forum post?

• Ja altijd
  • Vaker wel dan niet
  • Vaker niet dan wel
  • Nee

0 stemmers

Hoeveel interesse heeft jouw partner in dit forum?

• Het kan hem geen hol schelen
  • Hij is best geïnteresseerd
  • Hij wil erbij horen en is stiekem member

0 stemmers

Dit komt ook omdat hij het niet kan lezen. Maar die het wel konden vonden het ook maar een enorm saaie bedoeling.

Heb jij een salariseis? Dus een bedrag wat je minimaal wil verdienen en waar je nooit onder gaat?

• Ja, een harde eis
  • Mwah een beetje, maar er zijn grenzen
  • Nee hoor

0 stemmers

Zou jij een baan afwijzen als het salaris in jouw ogen te laag is? Terwijl het werk wel heel leuk is

• Als het werk leuk genoeg is maakt het salaris mij niet meer uit
  • Ja, pech voor hen dan
  • Twijfel, zou het alsnog wel doen denk ik
  • Twijfel, zou het denk ik afwijzen

0 stemmers

Hoe erg zou jij het vinden als je partner of whatever, een account aanmaakt en ook mee gaat posten?

• Leuk, kom erbij!
  • Neeee rot op
  • Ik twijfel

0 stemmers

Mijn partner is best nieuwsgierig geloof ik. Als ik iets vertel of een tip ofzo (wat ik hier gelezen heb) dan blijft ie vragen tot ik ‘toegeef’ dat het van het forum komt.

Zou het niet leuk vinden overigens als ie mee post. Wegwezen, forum is m’n eigen safe space.

1 like