Stel je persoonlijke vraag #30

Bij die laatste: niet pech voor hen maar ook/vooral “pech voor mij”. Ik zou nooit onder een bepaald bedrag kunnen zitten want dan kan ik de vaste lasten niet betalen. Als salaris er niet toe deed, had ik denk ik een andere baan gezocht.

2 likes

Ik ben zo blij dat mijn vriend dat niet doet. Ik vertel wel eens dingen die ik hier heb gelezen, of een discussie ofzo, of over wie met wie ik in real life omga en ken door het forum. Maar naast “wat is dat dan voor forum” heeft hij nooit doorgevraagd en geloof ook niet dat hij hier ooit zou kijken. Misschien als het uit zou gaan :sweat_smile:

2 likes

Ze heeft heel even een account gehad hahaha maar ze vond het veel te overweldigend dus is er na een paar dagen weer mee gestopt

5 likes

Mijn vriend vroeg mij in een real live gesprek met vrienden erbij van; ohja dat heb jij van dat forum waar jij zoveel op zit toch? Ik dacht ssstt gek. Mensen gingen al vragen wat is dat dan voor iets?
Vond ik echt niet chill, dalijk gaan mensen ernaar zoeken of gaat er een bekende joinen.

22 likes

Anders: hij vindt het een enge sekte😆

9 likes

Eigenlijk de enige reden waarom ik het niet zou zeggen is dat ik bang zou zijn dat ik misschien nog zou switchen van naam en het lijkt me zo suf om van te voren aan te kondigen dat de baby Kees heet en dan bij de geboorte te zeggen ‘Het is toch Klaas geworden’. Ken toch wel meerdere mensen die tijdens de zwangerschap een of meerdere keren van naam geswitcht zijn of vlak voor de geboorte toch iets anders bedacht hebben. Mezelf kennende zou ik gerust meerdere keren een nieuwe naam aan moeten kondigen namelijk.

Mijn beide zusjes zijn de enige in de nederland/de wereld met die naam! Helaas ben ik dat niet :stuck_out_tongue:

Oh en het grappigste is dat ik 1 van die namen ooit op een namensite tegenkwam en je kon daar reacties achter laten en iemand had gezegd dat ze het een hele lieve schattige naam vond.

Nou dat kon dus maar 1 iemand zijn en dat was ze ook(mijn moeder) :joy:

31 likes

Haha ik vond het heel saai om de naam al te weten van het kind van een vriendin. Toen was de baby er ineens en dacht ik: ja wist ik al haha. Vind het voor mezelf ook een leuke verrassing om de naam te lezen.

4 likes

Mijn broer en schoonzus houden de naam wel geheim tot de geboorte, maar mijn neefje heeft wel alvast een bijnaam die we gebruiken (en die waarschijnlijk ook na de geboorte wel blijft hangen), en dat vind ik ook wel prima. Hoeven ze niet moeilijk te doen met een naam ontwijken, maar het is wel tastbaarder voor ons.

2 likes

Iemand heeft mij ooit een asbakrasje genoemd. Dat was grappend bedoelt. Dus als je bijvoorbeeld meerdere afkomsten hebt. Zou je dat erg vinden? Anoniem:

• Nee
  • Ja
  • Twijfel

0 stemmers

1 like

Ik heb zelf meerdere afkomsten en dat zou ik echt totaal geen leuke uitspraak vinden

1 like

Ik ben zelf zo wit als maar wezen kan maar ik zou het toch niet in m’n hoofd halen om dat tegen iemand te zeggen?

7 likes

Dan heeft diegene het echt helemaal fout want het gezegde / spreekwoord is: vuilnisbakkenras. Niet asbakkenras🤣

6 likes

ik spreek mensen al best fel aan als ze me een ‘halfbloedje’ noemen, zou hierbij helemaal naar worden 🥲🥲.

7 likes

Iedereen mag weten dat ik ze Toby en Olivia ga noemen. Ik verwacht dan ook allemaal prul met naam.

Edit: wtf is een asbakras?

2 likes

Ik vind dit gewoon racistisch wtf

6 likes

Ik heb het heel lang geleden een keer gedronken, was me toen niet bewust van dierenleed. Ik had een intensere smaak verwacht dus ik was juist een beetje underwhelmed. Mijn conclusie was dat ik geen connaisseur ben, in ieder geval niet op het gebied van koffie.

1 like

Late reactie maar wat interessant, wat is de reden dat Jehovah’s getuigen geen gezondheid zeggen bij niesen?
Ben er persoonlijk ook op tegen. Beatrijs heeft ook wel een mooie hierover:

Wie ‘Gezondheid!’ na een nies zegt, reikt een verbaal zakdoekje aan. De kreet kan beter achterwege blijven, omdat niezen niet als communicatie is bedoeld en dus ook geen reactie nodig heeft. ‘Gezondheid!’ zeggen is een onuitroeibaar cliché, dat net als de vreugdeloze aansporing ‘Eet smakelijk’ helemaal nergens goed voor is. Het kost echter meer energie om je te ergeren aan deze hartelijk bedoelde nietszeggendheid dan om het gelaten over je heen te laten komen.

13 likes

Haha ja dat hele asbak begreep ik ook niet. Ik dacht eerlijk gezegd meer aan honden toen. Ik weet ook nog exact het moment en de plaats. Volgens mij was ik vooral verbaasd. En niet beledigd, gewoon echt van huh. Maar nu wel meer.

1 like

Ik had 1 meisjesnaam op m’n lijstje staan die ik heel erg mooi vond, benoemde dat naar mijn zus en toen zei ze dat die toevallig genoeg ook bij hen bovenaan stond. Mijn zus is nu 38 weken zwanger en vorige week heeft ze mij als enige de naam toevertrouwd, wat uiteindelijk dus ook die ene naam is geworden. Ik vind het alleen maar mooi dat die naam gebruikt zal worden en stiekem voel ik ook wel die verbintenis dat we, zonder het van elkaar te weten, in dezelfde richting zaten. Al vind ik het wel heel erg moeilijk om m’n mond te houden nu naar m’n vriend en m’n ouders :speak_no_evil:

7 likes