Maar stel dat je voor alles moet betalen, dan bereik je toch ook maar een bepaalde doelgroep met je artikelen? Van sommige dingen wil je toch gewoon dat iedereen daar toegang toe heeft.
Niet aan wikipedia maar wel aan The Guardian
Ligt aan het nieuws en het artikel imo.
Bijvoorbeeld laatst de situatie dat er een persbericht vanuit het ziekenhuis hier was afgegeven aan alleen NHD, was werkelijk nergens anders te lezen en stond achter een betaalmuur. Het ging echter wel over uitstel van zorg, dus iets wat volgens mij iedereen zou moeten kunnen lezen. Toen ik eenmaal een printscreen kreeg van iemand bleek het letterlijk alleen het persbericht te zijn (weet ik omdat ik intern ook informatie kreeg) en zat er dus verder geen journalistiek achter.
Ik ben helemaal voor betalen van werk, maar dit was gewoon belangrijke informatie die voor het publiek nergens anders te vinden was, dan vind ik het wel vervelend.
Voor de mensen die een huis gekocht hebben, heb je hiervoor een groot bedrag van bijv familie gekregen?
- Ja
- Nee
- Ik bezit geen huis
0 stemmers
Spreek jij je kind(eren) met enige regelmaat aan met 1 of meerdere van deze woorden?
- liefie
- schatje
- lieverd
- schat
- anders, namelijk
0 stemmers
Snap ik, als werknemer zou ik er ook blij mee zijn! Maar vanuit de positie van de werkgever begrijp ik het niet.
Dit is bij ons nog steeds zo. Tien voor beginnen en als je geluk heb sta je 18.20 buiten. Je pauzes voor eigen rekening wat ook nog een uur en kwartier is per dag. Dus op een dag dat je er minstens 9.5 uur bent krijg krijg je er welgeteld 7.75 uitbetaald. Terwijl als je op de food staat en half 9 begint ze vaak pas ook echt half 9 beginnen. Op zondag is t nog erger dan begint food kwart voor. Winkel moet tien voor beginnen maar krijgt pas vanaf heel betaald. Slaat echt nergens op.
Ho dit was reactie op @Marquez
Volgens mij is deze al vaker geweest maar toch benieuwd. Ik vind het dus altijd leuk om cadeaus te kopen voor echt mijn naasten zegmaar.
Wat ontvang jij liever?
- Een cadeau
- Geld
0 stemmers
Ligt eraan van wie. Weet ik dat diegene een leuk cadeautje kan bedenken: een cadeau. Kan diegene dat niet (kuch mijn vader die een keer met gouden nep uggs aan kwam zetten): geld alsjeblieft.
Mijn vader is echt zo aandoenlijk slecht in cadeaus. Als hij voor zn werk bijv. Naar het buitenland moest dan nam hij altijd van die hele debiele cadeautjes mee. Een zingende pipi langkous, een heel raar beeldje uit IJsland, uit ankara van die portemoneetjes waar echt niks in paste. Ik kan het zo gek niet bedenken en ik bewaar die juist liever dan dat ik iets krijg waar ik echt wat aan heb. Uit london was wel echt erg, zo’n heel lelijk spiegeltje, met een soort standaard met I love london en dat flikkerde. Vind het echt prachtig lelijk.
Oja deze is echt mn favoriet gewoon, het heeft de melodie van pipi als je draait. Die gaf hij aan ons toen we een jaar of 23 waren.
Bij veel werkgevers is 4x9 daarom ook niet meer toegestaan, maar komt nog weleens voor
Ik heb een keer geklaagd bij mijn werk hierover! Ik had gezegd dat ik 40 uur wilde werken maar was 45 uur per week op werk aanwezig. Toen ik dat aangaf zei ze dat de pauzes eigen tijd waren. Prima, maar ik wil geen 9 uur per dag op werk zijn? Toen werd ik wel meteen wat minder ingepland, dus nice.
In mijn omgeving werken heel veel mensen 4x9, waar is dat dan niet meer toegestaan?
Oja, zo’n vriendin-met-vader heb ik ook. Die kreeg een paar jaar geleden 6 flessen mondspoeling op d’r verjaardag
Oh god, hier wat ik noemde het “beeldje” uit IJsland. Dat blijkt dus geen beeldje te zijn, ik keek ff in mn la waarin ik veel van dit soort dingen bewaar. Ik vind het te aandoenlijk om weg te gooien maar kijk dan. Hahahahah. Als kinderen vonden we een souveniertje heel leuk. En ik vind dit ook nog steeds zo schattig. Maar wtf moet je ermee?
Ik snap dit niet?
In de energie branche en bedrijven aangesloten bij het juridisch netwerk waar mijn bedrijfscao ook bij is aangesloten (hebben hier laatst onderzoek naar gedaan)
Komt zeker nog wel voor maar wordt minder van deze tijd gevonden bij grote bedrijven vanuit productiviteit en vitaliteit van mdw (en of het wel verantwoord is zulke lange werkdagen zeker incl reistijd richting 10/11 uur). Beleid bij sommige bedrijven is ook om nieuwe verzoeken hierover af te wijzen (dus verworven rechten vanuit verleden wel te eerbiedigen)
Ik heb zelf altijd 4x9 gewerkt, omdat ik toch altijd al 8,5 uur op m’n werk zat. Die 30m kunnen er dan nog wel bij en dan heb je gewoon een dag extra vrij in de week. Wat kwam er uit dat onderzoek dan? Ik heb eerder het gevoel dat bedrijven gewoon willen dat je er elke dag bent. En mensen werken toch wel (gratis) over.
Als je het relatieleed topic leest, met wie identificeer je je dan het meest?
- Degene die post
- De partner
- Gaat gelijk op
- Met niemand
0 stemmers
Ja, die sowieso!