Stel je persoonlijke vraag #30

Dit is best een gevoelige vraag lijkt me, dus ik doe deze anoniem.

Vind jij dat je vader er genoeg is geweest voor je, in de leeftijd van 0 t/m 18

• Ja zeker
  • Het kon wat beter
  • Nee
  • N.v.t.

0 stemmers

1 like

Ik ben de partner die enorm slecht is in het huishouden.
Woon nog niet samen maar mijn vriend wordt al gek van hoe rommelig ik ben wanneer hij langs komt. :tired_face:

3 likes

Oh dat lijkt me rot, ben je wel met hem opgegroeid?

Mijn vader werkte dus eigenlijk altijd, hij was al weg voordat ik naar school ging en daarna lag ik alweer in bed. Maar toen hij minder is gaan werken voelde ik dat ik pas echt een band met hem kon opbouwen. Toen was ik al uit huis. En die tijd dat hij altijd weg was voor werk, nooit mee at etc. Neem ik allemaal voor lief nu.

2 likes

Nee maar hij kon daar niks aan doen ivm werk

1 like

Ik had hier eigenlijk even bij moeten vermelden “In herkenbare situaties bij jou thuis”

:sweat_smile:

3 likes

Oh ik vond dat ook wel categorie aandoenlijk slecht met cadeaus :slight_smile:

1 like

Oh woon je nog thuis of? Dat maakte ik op uit je laatste zin? Ik ben een tegenpool qua karakter met mn moeder. Ik vind haar echt een schat maar veel te labiel, no backbone. Dat gaat dus geregeld mis omdat ze imo jankt om niks.

Ik vind mn vader dus de meest chille slimme begripvolle man ever. Haha jezus wat een geslijm maar ja hij werkte eeeenorm veel. Ook sowieso 60+ uur, ik denk wel 70. Maar anderen zeiden zelf ook tegen hem van hey je mag nu een stap terug doen. En toen heb ik het gevoel gekregen dat ik mn vader pas echt leerde kennen. Maar dat hele harde werken en presteren zit er echt ingebakken . Who cares? Ga genieten van je minder werkuren anders had ie nog dat gedaan.

1 like

Absoluut, maar mijn vader was dan ook een aantal jaar werkloos en dus huisvader toen ik op de basisschool zat, terwijl mijn moeder altijd 32 uur bleef werken, en ook toen hij wel weer ging werken, was hij er nog steeds voor me. Ben heel blij met allebei mijn ouders :smile:

Een handjevol van eigenschappen die ik bezit:

• slecht in het huishouden
  • chaotisch
  • vergeet de meest basale dingen
  • kan geen boodschappen doen zonder met iets totaal anders thuis te komen
  • gedraag me alsof ik doodga als ik een beetje verkouden ben

Ik ben duidelijk al jullie partners

25 likes

Maar werk is toch ook een keuze?

Mijn vader (en moeder ook, maar dat is een ander verhaal) heeft voor mij vooral op het emotionele vlak veel laten liggen. En nog steeds praat ik zelden met m’n vader over hoe we dingen ervaren.

1 like

Nee anders konden mijn ouders de rekeningen niet betalen. Mijn vader is ook niet zo’n rijke directeur die geen tijd voor zn kinderen heeft, hij stond dag en nacht aan de lopende band in fabrieken door heel de benelux en sliep ivm reistijd veel in hotels

36 likes

Sommige mensen moeten nou eenmaal enorm veel werken om eindjes aan elkaar te knopen, die kunnen niet kiezen voor deeltijd of betere werktijden.

En soms is de enige baan die iemand kan hebben een baan waarbij je veel van huis bent, vrachtwagenchauffeur, leger, etc.

Beetje simpel gedacht.

79 likes

mwah, werk is niet echt een keuze toch? Tuurlijk in sommige gevallen wel. Maar mijn eigen vader werkte bv ook 60-80 (!) uur per week, eigen zaak in retail dus die stond extreem vroeg op om inkopen te doen op de veiling / markt en was pas laat thuis na afsluiten. Ouders waren niet arm maar ook geen miljonairs die de luxe hadden om de winkel vaker te sluiten en/of meer personeel in te huren.

Herken bovenstaande verhalen ook heel erg. Mijn moeder was thuis en vader altijd aan het werk. Helaas moet mijn vader nu nog steeds werken omdat alleen zijn “pensioen” (is nagenoeg niks) niet voldoende is om van rond te komen op zijn 73e. Maar gelukkig nu in loondienst en nog maar voor 3 dagen. Dus mijn relatie met hem is nu we volwassen zijn wel echt veel beter geworden. Vooral sinds ik zelf een kindje heb waar hij echt door het vuur voor gaat (wat soms ook een beetje pijnlijk is omdat hij nu al zo’n andere band heeft met mijn kind van 2 dan met mij als kind / puber).

14 likes

Ik niet maar mijn vader wel en daar heb ik de gegevens van haha. Zo chill :heart: kijk ook al gratis tv via hem. :smiling_face_with_three_hearts: Eigenlijk klinkt het zo best erg maar het kost hem niks meer haha.

Maar heel eerlijk, mijn beide ouders werkten ook allebei. Mijn moeder dan maar 4 dagen en waren ook echt niet rijk.
Toch miste ik als kind niets, want als ze er waren kregen wij de volle aandacht.

Edit; misschien nog even bij vermelden dat mijn vader voor het werk door het hele land moest rijden, dus tikte ook flink meer dan 40 uur aan

Ja dat is natuurlijk super fijn voor jou! Maar bij mij was dat niet zo. Ik was het ook wel gewend hoor en ik was een vrolijk en blij kind. Maar als ik een kind zou krijgen en ik heb het voor het kiezen zou ik het anders doen. Veel vriendinnen hadden een kantoorvader en die at dan ‘s avonds thuis, voor mij was dat heeel bijzonder hahah

Edit; stukje weggehaald want voelde toch wel prive

8 likes

Hoe bedoel je dit precies? Lijkt wel alsof je je eigen ervaring (incl waarde oordeel lees ik erin) wil afzetten tegenover die van een ander. Missch omdat deze vraag idd voor de een gevoeliger ligt dan bij de ander, beetje gekke reactie zo

2 likes

Nope, narcistische vent. Ben nu ok met dat we heel weinig contact hebben en dat hij meer voelt meer als een verre kennis dan een vader. Maar in m’n jeugd had ik wel gewoon behoefte aan een betrouwbaar vaderfiguur en dat was hij niet (ouders zijn overigens gescheiden toen ik 3 oid was).

1 like

Ah ik kan me voorstellen dat je je vader dan inderdaad heel weinig ziet :hugs:

1 like

Emotioneel altijd en ook een hele goede band met m’n vader, beter dan met m’n moeder. Maar fysiek was ie heel veel aan het varen met de marine tot ik een jaar of 17 was en dan was ie 3 - 9 maanden van huis. Bij die hele lange reizen zijn we wel 2 keer halverwege de reis naar Curaçao gekomen om kerst en oud en nieuw samen door te brengen, maar verder was het dus al die tijd 3 - 9 maanden weg en dan ongeveer 2 maanden thuis, maar dan wel gewoon fulltime aan het werk ook evengoed.

1 like