Een van mijn beste vrienden woont sinds kort in Genève maar wegens deze reden denk ik dat ik haar nooit ga opzoeken daar. Hiervoor woonde ze in Stockholm, dus het wordt steeds erger😭.
Een positieve partner hebben heeft wel geholpen
Haha da’s waar! Alleen zit het me soms wel echt in de weg en heeft mijn omgeving er last van. Dat vind ik echt wel vervelend
Kreeg je geen budget vanuit je werk? Wat gaar!
Ik heb ook tijdelijk in een duur land gezeten en toen kreeg ik ook passend budget voor eten en drinken gelukkig
Ik moet zeggen dat ik Nederland ook steeds duurder vind worden. Ik ben nu op zoek naar een baan, en dan zitten er zoveel salarissen tussen waarvan ik denk hoe kan je hier fatsoenlijk van rondkomen, mij niet bellen.
Ja dat is ook zo, en ik neem bijna altijd wel een voorgerecht en een fles wijn, of soms 2
Wat bestel jij vaker naast het hoofdgerecht?
- Een voorgerecht
- Een dessert
0 stemmers
Schrik je wel eens van het bedrag als de rekening eraan komt?
- Nee hoor
- Ja regelmatig
- Af en toe
0 stemmers
Ik dacht laatst dat het rond de 60 euro maar was voor 2 personen maar het bleek 130 te zijn wtf. Snap niet dat ik daar zo naast kan zitten zeg.
Omg haha ja Genève is echt niet normaal duur Partner en ik verbleven toen ook in een hotel waar een gebakken ei 20 euro kostte en koffie/thee ook 5 euro per stuk ofzo. We besloten ergens op straat te eten, was een bagel ook 30 euro, echt wtf. Duurste ontbijt dat ik ooit heb gegeten, zonder gouden bagels helaas. Uiteindelijk net als @grace huilend maaltijdsalades en kant en klaar maaltijden uit de supermarkt van 12 euro per stuk gegeten op ons hotelkamertje. Duurste 3 dagen van mijn leven. Zelfs de autorit terug naar huis was goedkoper dan die 3 dagen daar
Ja dat gaat echt nergens meer over. Volgens mij betaal je daar op een terras al 10 euro omgerekend voor een Cola ofzo.
Ohja, al vind ik het altijd dan juist lastig om met mn eigen negativiteit dan nog eens extra geconfronteerd te worden doordat de ander zo positief is
Ik vind van die hele positieve mensen echt irritant. Dan heb ik nog liever een ouwe zeiksnor naast me.
Ik wou zeggen nee, maar ik dronk laatst ergens op een leuk terrasje een cappuccino en die bleek achteraf 6,50 te kosten. Ik kon het gelukkig wel betalen maar toen moest ik wel even 2x kijken of er echt maar 1 koffie op de rekening stond.
Edit: en ik heb jaren geleden ook wel eens een rekening van 45 euro gekregen voor 2 stukken taart en twee koffie vond ik ook niet zo leuk maar ja
Als ik vooraf geen stokbrood krijg is mn hele avond verpest
Vaak alleen als ik van te voren ga borrelen of erna - dat dan het drinken ineens even duur of duurder is dan het eten. 🥲
Of met speciaal bier, altijd schrikken dat je > 5eur aftikt per biertje en een middag heb gedronken.
Alhoewel had ik laatst gewoon pils in een dorp en was ookal €3,5
Qua horeca zijn de prijzen in mn hoofd even duur als toen ik er inwerkte, 10 jaar geleden. Is dus nie meer
Ja is ook echt zo. Ik zie echt grote prijsstijgingen in de supermarkt. Ze berekenen al die prijsstijgingen in de productie etc door aan de consument. Mijn favoriet Lidl was veel goedkoper dan AH, vooral voor groenten en fruit, maar dat maakt nu vaak ook niks meer uit.
Ik vind de horeca ook niet meer leuk nu. Minstens €10 voor een broodje waar ik niet vol van zit.
Omdat het uit bijgeloof komt. Gezondheid of proost of al het andere dat mensen zeggen als iemand niest is bedoeld om te wensen dat je je ziel niet uit niest. Zo begrijp ik het tenminste en zeg ik om die reden geen ‘Gezondheid’ als iemand niest.
Ja ik was niet zo creatief omdat m’n Vader’s naam begint met de tweede, derde, vierde en vijfde letter van mijn moeders naam, dus ik kan eigenlijk gewoon haar hele naam pakken en hem laten eindigen in zijn naam en dan heb je het al.
Hoop dat jullie kind creatiever zal moeten zijn!
Brangelina is eigenlijk niet goed genoeg want je mist toch de D van Brad, misschien geen goed voorbeeld.
Dus mijn oudjes hebben allebei hun volledige naam in de koppelnaam. Het is zoals Bennifer alleen zou m’n moeder in dit voorbeeld dan Benni heten en mijn vader Ennifer.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Kom niet verder dan Sandra en Andreas
Hoe heten de ouders van @Zemraluani
- Sandra en Andreas
- Jacob en Jacobelien
- Simon en Simone
- Nick en Nicky
- Jose en Josefien
- Alex en Alexandra
- Roberta en Robert