Oh nee, zo bedoelde ik het niet naar @Luzarl ik wilde gewoon aangeven dat het vaak meer redenen dan alleen werk zou kunnen hebben.
Shit, sorry
Wat zijn de andere redenen dan?
Ik heb eerlijk gezegd niet zoān zin om hier uitgebreid op in te gaan.
En de vaak niet zo fijne redenen op moet noemen waarom een vader wel of niet thuis is(mantelzorger of anders)
Het was geen fijne reactie, dat zie ik nu in.
Wil je dat ik alles weghaal?
Door deze verhalen bedenk ik me wel dat mijn vader waarschijnlijk wel de keuze had om minder te werken en meer bij zn gezin te zijn toen wij nog jong waren. Maarja dat is misschien ook weer veel te makkelijk gezegd.
Wat vind je van het woord papadag?
- Belachelijk, papa ben je elke dag
- Ja handig, zo weet je dat de papa die dag op zn kind past
- Neutraal/geen mening
- Anders
0 stemmers
Oh zo. Ik dacht andere redenen waarom een vader alsnog wel betrokken kan zijn. Je hoeft er niet uitgebreid op in te gaan of weg te halen! Las niet zo prettig maar fijn dat je dat zelf ook ziet/aangeeft, prima
Weet je wat me nou het meest irriteert aan die term? Dat als mannen op mijn werk zeggen dat ze āpapadagā hebben, dat goed en leuk is want oh wat fijn en bijzonder als een man er 1 hele doordeweekse dag voor zijn kind is. Maar als vrouw moet je het niet wagen om je parttime dag of vrije dag āmamadagā te noemen want dat ben je zoān suffe moeke die geen carriĆØre wil of kan hebben.
Ja dat is toch echt te krom voor woorden! het enige positieve eraan vind ik dat waarschijnlijk kinderen tegenwoordig wat meer 1 op 1 tijd met hun vader hebben dan zoān 25 jaar geleden.
Vind het net zo achterlijk als wanneer je zegt dat papa vanavond oppast. Hoezo oppassen, is toch ook zijn kind. Krijgt ie daar ook ā¬5 per uur voor dan.
En wat dacht je van toeslagen tussen 22:00 en 06:00, 200% op zondagen en feestdagen.
Na hoe lang heeft jouw laatste/huidige partner je extended family ontmoet? Dus ooms, tantes, neven, nichten, etc.
- Een week
- Een maand
- Twee maanden
- Drie maanden
- Zes maanden
- Een jaar
- Anderhalf jaar
- Twee jaar
- Twee en een half jaar
- Drie jaar
- Langer dan drie jaar
- Nog niet/nooit gebeurd
- Nvt
0 stemmers
Enkel 3 maanden omdat het toen Kerst/O&N was. Anders had het waarschijnlijk langer geduurd!
Dit zou ik nooit plannen ofzo. Ik vind tantes en ooms ook totaal niet boeiend. Het belangrijkste vind ik dat mn vriend het goed kan vinden met het gezin waarin ik geboren ben. Als hij de rest niks vindt, nouja, dan niet.
Het was ook niet bedoeld als vraag wanneer jij het zou inplannen, maar gewoon als in: wanneer gebeurde het!
Dus als je oma vraagt kom neem je vriend gezellig mee voor kerst zeg je nee want vind het niet belangrijk wat hij van jullie vindt
Geen flauw idee meer haha!
I know! In mijn geval gebeurde het een soort van toevallig omdat er een tante en oom bij mn ouders waren.
Wat mij echt de hel lijkt is om iedereen in 1 keer te ontmoeten. Bijv. Ineens de hele familie tijdens Kerstmis voor de eerste keer.
Is dit bij jou wel eens gebeurd? ( ik moet nu aan die slechte jumbo Pasen reclame denken waarin een chick ineens aanschuift bij het paasontbijt).
- Ja
- Nouuuu nee
0 stemmers
Mijn moeder ontmoette mijn vriend voor het eerst omdat we op dubbeldate naar de bioscoop waren en de laatste trein hadden gemist. Moest mijn moeder wakker bellen om ons 4en op te halen was ook niet de beste eerste ontmoeting om half 2 snachts.
Ik vind het trouwens schattig want mn vriend heeft het zelf aangegeven, terwijl ik nog helemaal niet zo dacht aan ouders ontmoeten. Hoe hij dat dan het liefste wilde. Dus eerst mn vader en moeder alleen etc. Zo is het ook gebeurd en ging echt prima!