Vies lekker, maar heb het al minstens tien jaar niet gegeten. Lekker nostalgisch eten, met herinneringen aan de campings in Frankrijk vroeger als kind.
Pepernoten/kruidnoten van…
- Bolletje
- Van Delft
- Huismerk x
- Maakt me niks uit. love alle kruidnoten
- Geen kruidnoten
0 stemmers
Kruidvat!!! (Maar bolletje voor convencience als ik in de supermarkt ben)
Aardappelpuree uit een zakje, witte bonen in tomatensaus en vissticks, echt mijn culinaire droom.
Heerlijk
Van Delft moet echt oprotten.
Als ik kruidnoten wil eten, dan wil ik kruidnotensmaak. Niet marshmallow/truffel/spinazie smaak.
Word echt boos van die ongein.
Krijg echt get off my lawn vibes van m’n eigen reactie, sorry voor de Van Delft lovers.
Ja, precies
Gelijk weer inspiratie voor mijn weekmenu op de dag dat ik 19:30 thuis kom)
Oke oma
Ben jij voor of tegen woonplicht/zelfbewoningsplicht (eigenaar van een huis moet zelf in het huis wonen)?
- Voor
- Voor, maar alleen voor nieuwbouwhuizen (zoals het nu in sommige steden is)
- Tegen
- Anders
0 stemmers
Had een discussie met iemand net en ben wel benieuwd wat iedereen hier vind.
Edit: nog even voor de duidelijkheid, ik bedoel dit haha:
Dan kun je alle huurhuizen en sociale huur eruit gooien. Ook niet het effect wat je wilt hebben.
Hoe is dat dat als je zelf wel wilt huren? Van wie huur je dan?
Neem aan dat ze bedoelt als je nu een koophuis koopt, ongeacht of het een oud huis is, dat je er dan zelf in moet gaan wonen. Dus dat je dan geen huis meer mag kopen voor verhuur. Sociale huur staat daar los van.
Niet dat alle huurhuizen nu onteigend worden (Mijn droom!!! Alle huizen van Bernard jr vorderen en staatsbezit maken)
@sushi dan huur je van coöperaties (met vaste prijs) en huurwoningen zijn meestal sowieso onderdeel van nieuwe opleveringen dus er blijft wel aanbod.
Dat kan, maar dat stond niet in de vraag.
Maar los daarvan ben ik alsnog tegen. Ik ben vanuit het zuiden naar de randstad verhuist. Daar heb ik particulier gehuurd. Ik had datzelfde jaar pas besloten om naar de randstad te gaan. Stond dus niet sociaal ingeschreven en kopen kon ik nog lang niet.
Zonder particulier te huren was het mij niet gelukt om op tijd een woning te hebben.
Voor de mensen die tegen de zelfbewoningsplicht zijn; ik ben wel benieuwd waarom? En zijn jullie dan voor behoud van de huidige situatie of toch wel enige vorm van regulering; zo ja wat?
Er worden toch alsnog huurwoningen opgeleverd plus de huidige huurwoningen blijven bestaan, dus het aanbod blijft gewoon en neemt toe met nieuwe bouw. Alleen huur je dan van een coöperatie Ipv een huisjesmelker en worden huizen die verkocht worden niet opgedeeld in kleine hokjes om voor maximale winst uit te buiten.
Denk dat je dat wel ut context kan opmaken toch? Tenzij @lisaanna stiekem Lenin is en dit een plan tegen bezit is
Nu denk je in de systemen zoals ze er nu zijn, en dan heb je indd gelijk. Wat mij betreft moet er voor de niet-sociale huur, ook betaalbare prijzen komen. Sommige cooperaties verhuren ook boven de huurtoeslaggrens maar daarbij zijn de voorwaarden beter en de prijs ook. Particulieren willen zoveel mogelijk winst, woningbouw heeft een veel langer doel ipv het maximale uit de bewoners knijpen.
Ik vind wel dat je aan huizenruil mag doen of je eigen huis mag verhuren als je naar het buitenland gaat oid
Maar verder voor
Ja zo heb ik de vraag ook opgevat, dus tegen het hebben van huizen als investeringsobject van (particuliere) partijen, beleggingsconsortia etc.
Als je doel is; verhuren aan mensen onder okay voorwaarden (zoals woningcorporaties) is het wel mogelijk als verhuurder op te treden
Klopt. Ik woonde particulier die geen toren hogen huur had. Niet iedereen is slecht.
Over het algemeen vind ik wel dat er meer betaalbare woningen moeten komen. Zowel huur als koop. Waarbij sociaal e.d. moet bestaan.