Stel je persoonlijke vraag #30

Hebben jullie ooit om een bonus op je werk gevraagd?

• Ja, omdat ik iets bijzonders had gepresteerd
  • Ja, gewoon zonder reden
  • Nee
  • Ik kreeg zonder vragen een bonus
  • Anders

0 stemmers

Ik had het hier met mijn werkbegeleider over en ik denk niet dat ik dit zomaar zou durven.

1 like

Bedoel je echt een (eenmalige) bonus of ook loonsverhoging? Want ik heb dat 1e niet, maar het 2e wel eens gedaan.

Eenmalige bonus!

2 likes

Yes, 1 keer gevraagd (belangrijk aandeel geleverd in een groot project) en ook gekregen.

Ik heb ook een keer om salarisverhoging gevraagd omdat ik er achter was gekomen dat een mannelijke collega die precies hetzelfde werk deed, 1 schaal hoger zat dan ik. Ook dat kreeg ik.
Beide keren deed ik het wel met angstzweet op mijn rug maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.

53 likes

Als je irl een crush op iemand hebt die je niet tot amper kent, onderneem je dan actie? Ervan uitgaande dat het een bereikbaar persoon is en je diegene gewoon een berichtje zou kunnen sturen.

• Ja
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Nee

0 stemmers

Zorgbonus :joy: wat een grap dat ik die kreeg, echt onterecht

1 like

hahahaha zeer herkenbaar

1 like

Silent disco

• Fantastisch
  • Wel geinig
  • Neutraal
  • Helemaal kut
  • Nog nooit gedaan

0 stemmers

1 like

Nog nooit gedaan, maar lijkt me kut om zo geforceerd overdreven te dansen.

@FrauHelga wow jij bent vanaf nu mijn voorbeeld!

2 likes

Ik kan voor geen ene meter uitslapen. Over het algemeen ben ik om 6 uur wakker

1 like

Hahaha nou dat hoeft niet overdreven natuurlijk

Ja het idee is denk ik dat het vooral lekker praktisch is, want je kunt gewoon praten met de mensen om je heen (en geen geluidsoverlast voor de omgeving ofzo?). Maar 1: ik kom niet om met mensen te praten, en 2: muziek moet je voelen door je hele lijf, een koptelefoon kan ik ook thuis opzetten.

Hahaha nee hoor want ik ben minder bad-ass dan hoe dit klinkt. Ik ben opgevoed met ‘kindjes die vragen worden overgeslagen’ en dat motto zit er toch nog grotendeels in.

Maar het stak me dat een heleboel moeite van mijn kant (extra uren werken zonder deze te schrijven, driekwart jaar een seniorfunctie vervullen terwijl ik op papier junior was, etc) ik bijna tegen een burn-out aanzat vanwege de werkdruk en ik alleen ‘bedankt hè’ kreeg. De bonus was alsnog in verhouding niet heel hoog, maar voor mij was de grootste winst dat ik voor mezelf op durfde te komen.

En het salaris… het gebeurt helaas nog steeds te vaak dat mannen in dezelfde functie meer verdienen dan vrouwen. Zonder goede reden.
Ik kwam er bij toeval achter en heb -toen ik nog vol adrenaline zat vanwege die ontdekking- meteen aangeklopt bij mijn toenmalig leidinggevende. Ik vond het verschrikkelijk spannend maar kreeg gelukkig toch gelijk.
Wat mij hielp is dat ik 2 keer heel duidelijke redenen / argumenten kon aangeven.

9 likes

Ik had net een leuke kamergenoot in het hostel in Wenen waar ik nu zit en hij is net weg en heb zn nummer niet durven vragen :sob: het verhaal is nog langer maar dat zet ik waarschijnlijk in het dateleed topic :sweat_smile:

Hebben jullie de bank (chill/tv-hoek) aan de straat/voorkant vh huis of aan de tuinkant? Wij dat eerste omdat indeling van ons huis het 2e praktisch onmogelijk maakt, maar heb het idee dat veel mensen het andersom doen. Overigens hebben wij vrij wel een voortuin van ca 4 m diep, dus weinig inkijk

• Aan de voor/straatkant
  • Aan de achter/tuinkant
  • Ik woon hoog/heb geen tuin/geen huis, etc

0 stemmers

1 like

Aan de voorkant, ik zou tuingericht wonen maar saai vinden eigenlijk…

1 like

Omdat ik probeer niet te snacken:

Welke hoort op nummer 1?

• KitKat
  • Rolo
  • Smarties
  • Lion
  • Bros

0 stemmers

En op 2?

• KitKat
  • Rolo
  • Smarties
  • Lion
  • Bros

0 stemmers

En op 3?

• KitKat
  • Rolo
  • Smarties
  • Lion
  • Bros

0 stemmers

En op 4?

• Kitkat
  • Rolo
  • Smarties
  • Lion
  • Bros

0 stemmers

En op de laatste plaats?

• KitKat
  • Rolo
  • Smarties
  • Lion
  • Bros

0 stemmers

3 likes

Spot je iemand met exact de juiste smaak (aka jouw volgorde)

• Nee
  • Ja
  • Echt geen zin om te kijken

0 stemmers

2 likes

@tessel en ik hebben dezelfde volgorde zo te zien!

4 likes

Als ik geen plannen heb echt niet voor 12 uur. Word meestal tussen 8 en 9 ergens wel wakker, maar blijf dan nog minstens uurtje in bed chillen met boek/telefoon, dan uitgebreid ontbijten (laatste tijd vaak wafels bakken), dan uitgebreid douchen, en dan ist het eigenlijk altijd al wel na 12en. Als ik eerder de deur uit moet ergens voor zet ik ook echt een wekker.

3 likes