Spinazie
Voor degene die in het weekend vrij zijn, hoelaat ben jij dan doorgaans aangekleed en ready om de deur uit te gaan als dat zou moeten?
- 7 uur
- 8 uur
- 9 uur
- 10 uur
- 11 uur
- 12 uur
- Later dan 12 uur
- Nooit
- Dit verschilt enorm
0 stemmers
Zou jij je ergeren als ouders zeggen, ā wij zijn nooit vrij, wij hebben kinderen!!ā
- Ja
- Nee ik begrijp het wel
0 stemmers
Is toch ook zo? Tenzij de kinderen op dat moment bij opvang/opa/oma zijn. Die constante verantwoordelijkheid zou ik zelf ervaren als ānooit vrij zijnā.
In mijn geval mede de reden dat ik ze niet wil.
Ja ik vind het dubbel, want ik vind niet dat je dat als āniet vrijā mag zien als zien als je kinderen hebt. En ook gewoon kut tegenover het kind als je dat zo ervaart.
Meer dat k denk ja klopt wel maarja daar heb je toch voor gekozen?
Ja, wat ook zo kut was. Er postte ooit een moeder op instagram dat zij voorrang had bij zoān koffietent want poeh ja zij was moeder en was moe bladibla. Dat is zo ergerlijk die heeft daar toen ook zoān shitload aan kritiek op gekregen. Ik ergerde me toen ook kapot.
Zolang je niet tegen je kind laat merken āJezus wat ben jij toch een ontzettende last voor meā is er toch niks aan de hand?
Ligt ook aan de leeftijd lijkt me, als ze jonger zijn is het gewoon ontzettend veel en zwaar en kan me heel goed voorstellen dat je je dan af en toe echt geleefd voelt en niet vrij op die manier.
Zou me er iig niet aan ergeren, al is het een eigen keus. Denk dat iedereen wel snapt dat ze dat dan niet bedoelen als āhad ik dit kind maar niet genomen/ik ben net zo onvrij als iemand in de celā. Zou het persoonlijk niet zo zwaar opnemen als iemand dat zou zeggen.
Edit: ja die koffievrouw was heftig maar dat was 1 moeder op miljarden. Heb hier in de Starbucks echt nog nooit gehad dat iemand zo deed of überhaupt ooit zei ājij mag niet moe zijn, jij hebt geen kinderenā. De meeste moeders zijn gewoon normale mensen die heus niet denken dat zij de enigen op de wereld zijn.
Hebben jullie ooit om een bonus op je werk gevraagd?
- Ja, omdat ik iets bijzonders had gepresteerd
- Ja, gewoon zonder reden
- Nee
- Ik kreeg zonder vragen een bonus
- Anders
0 stemmers
Ik had het hier met mijn werkbegeleider over en ik denk niet dat ik dit zomaar zou durven.
Bedoel je echt een (eenmalige) bonus of ook loonsverhoging? Want ik heb dat 1e niet, maar het 2e wel eens gedaan.
Eenmalige bonus!
Yes, 1 keer gevraagd (belangrijk aandeel geleverd in een groot project) en ook gekregen.
Ik heb ook een keer om salarisverhoging gevraagd omdat ik er achter was gekomen dat een mannelijke collega die precies hetzelfde werk deed, 1 schaal hoger zat dan ik. Ook dat kreeg ik.
Beide keren deed ik het wel met angstzweet op mijn rug maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Als je irl een crush op iemand hebt die je niet tot amper kent, onderneem je dan actie? Ervan uitgaande dat het een bereikbaar persoon is en je diegene gewoon een berichtje zou kunnen sturen.
- Ja
- Eerder wel dan niet
- Eerder niet dan wel
- Nee
0 stemmers
Zorgbonus wat een grap dat ik die kreeg, echt onterecht
hahahaha zeer herkenbaar
Silent disco
- Fantastisch
- Wel geinig
- Neutraal
- Helemaal kut
- Nog nooit gedaan
0 stemmers
Nog nooit gedaan, maar lijkt me kut om zo geforceerd overdreven te dansen.
@FrauHelga wow jij bent vanaf nu mijn voorbeeld!
Ik kan voor geen ene meter uitslapen. Over het algemeen ben ik om 6 uur wakker
Hahaha nou dat hoeft niet overdreven natuurlijk
Ja het idee is denk ik dat het vooral lekker praktisch is, want je kunt gewoon praten met de mensen om je heen (en geen geluidsoverlast voor de omgeving ofzo?). Maar 1: ik kom niet om met mensen te praten, en 2: muziek moet je voelen door je hele lijf, een koptelefoon kan ik ook thuis opzetten.