Stel je persoonlijke vraag #30

Hahaha nee hoor want ik ben minder bad-ass dan hoe dit klinkt. Ik ben opgevoed met ‘kindjes die vragen worden overgeslagen’ en dat motto zit er toch nog grotendeels in.

Maar het stak me dat een heleboel moeite van mijn kant (extra uren werken zonder deze te schrijven, driekwart jaar een seniorfunctie vervullen terwijl ik op papier junior was, etc) ik bijna tegen een burn-out aanzat vanwege de werkdruk en ik alleen ‘bedankt hè’ kreeg. De bonus was alsnog in verhouding niet heel hoog, maar voor mij was de grootste winst dat ik voor mezelf op durfde te komen.

En het salaris… het gebeurt helaas nog steeds te vaak dat mannen in dezelfde functie meer verdienen dan vrouwen. Zonder goede reden.
Ik kwam er bij toeval achter en heb -toen ik nog vol adrenaline zat vanwege die ontdekking- meteen aangeklopt bij mijn toenmalig leidinggevende. Ik vond het verschrikkelijk spannend maar kreeg gelukkig toch gelijk.
Wat mij hielp is dat ik 2 keer heel duidelijke redenen / argumenten kon aangeven.

9 likes

Ik had net een leuke kamergenoot in het hostel in Wenen waar ik nu zit en hij is net weg en heb zn nummer niet durven vragen :sob: het verhaal is nog langer maar dat zet ik waarschijnlijk in het dateleed topic :sweat_smile:

Hebben jullie de bank (chill/tv-hoek) aan de straat/voorkant vh huis of aan de tuinkant? Wij dat eerste omdat indeling van ons huis het 2e praktisch onmogelijk maakt, maar heb het idee dat veel mensen het andersom doen. Overigens hebben wij vrij wel een voortuin van ca 4 m diep, dus weinig inkijk

• Aan de voor/straatkant
  • Aan de achter/tuinkant
  • Ik woon hoog/heb geen tuin/geen huis, etc

0 stemmers

1 like

Aan de voorkant, ik zou tuingericht wonen maar saai vinden eigenlijk…

1 like

Omdat ik probeer niet te snacken:

Welke hoort op nummer 1?

• KitKat
  • Rolo
  • Smarties
  • Lion
  • Bros

0 stemmers

En op 2?

• KitKat
  • Rolo
  • Smarties
  • Lion
  • Bros

0 stemmers

En op 3?

• KitKat
  • Rolo
  • Smarties
  • Lion
  • Bros

0 stemmers

En op 4?

• Kitkat
  • Rolo
  • Smarties
  • Lion
  • Bros

0 stemmers

En op de laatste plaats?

• KitKat
  • Rolo
  • Smarties
  • Lion
  • Bros

0 stemmers

3 likes

Spot je iemand met exact de juiste smaak (aka jouw volgorde)

• Nee
  • Ja
  • Echt geen zin om te kijken

0 stemmers

2 likes

@tessel en ik hebben dezelfde volgorde zo te zien!

4 likes

Als ik geen plannen heb echt niet voor 12 uur. Word meestal tussen 8 en 9 ergens wel wakker, maar blijf dan nog minstens uurtje in bed chillen met boek/telefoon, dan uitgebreid ontbijten (laatste tijd vaak wafels bakken), dan uitgebreid douchen, en dan ist het eigenlijk altijd al wel na 12en. Als ik eerder de deur uit moet ergens voor zet ik ook echt een wekker.

3 likes

Als ik zou kunnen kiezen zou ik het aan de tuinkant doen, zodat ik altijd naar de tuin zou kunnen kijken :heart: maar daar zit onze keuken al, dus kan niet.

2 likes

Ik had een uit de hand gelopen crush op mijn buurman we hadden ooit eens gepraat. Maar ik durfde geen actie te ondernemen. Ik ging wel als ik vanuit me huis zag dat hij aankwam opeens naar buiten om afval of weet ik veel weg te brengen. Uiteindelijk happen en tinder aangemaakt in de hoop dat hij erop zat. En ja toen waren we een match.

Het was leuk voor 2 dagen daarna 1 groot drama en hij bleek heel raar te zijn dus had het liever bij een crush gehouden. Dit was de 1ste en laatste keer dat ik iets doe met een crush. Het is nu ook echt awkward.

5 likes

Ik lees net een berichtje van een middelbare school mentor die aan de klas had voorgesteld om met middelvinger op de klassefoto te gaan. Maar de kinderen wilden natuurlijk niet :rolleyes:

Waren er op jouw middelbare school ‘coole/jonge’ leraren? (die bijvoorbeeld scholden voor de klas, samen met leerlingen gingen drinken op uitjes, als vriendendienst een excuusbriefje schreven voor leerlingen schreven die zonder reden te laat waren in een andere les, graag tegen ‘het etablissement’ (= de school, andere leraren) aan trapten etc)

• Ja die waren er en die vond ik wel leuk
  • Ja die waren er en daar vond ik niet zoveel van
  • Ja die waren er en dat vond ik losers/irritant
  • Nee die waren er niet, maar had ik wel leuk gevonden
  • Nee die waren er niet, gelukkig
  • Ik ben nu leraar en ik ben diegene van dat middelvingerverhaal

0 stemmers

He ja @Tessje2 en @anon11408962 zelfde volgorde. Vinden jullie Bros als laatst ook nog lekker of zou het ook het laatst komen als er 100 keuzes waren? Ik vind Bros het aller-aller-allersaaiste soort chocola dat er bestaat, gewoon smerig eigeniljk.

1 like

Een paar waren leuk, ze vormden ook samen een band. Die oefenden redelijk vaak in de aula. Maar de jonge gymleraar die ik had, was strontvervelend. Alsof hij vriendjes met iedereen wilde zijn.

Hij was toevallig de drummer van die band. Ik weet niet hoe het komt, maar de meeste drummers die ik ontmoet zijn strontvervelend

Zegt iemand die Lion op 1 heeft staan :woozy_face:

9 likes

Lol, een paar bij ons ook. Echt zo’n cliché ook weer :sweat_smile: Een aantal daarvan waren ook leuk inderdaad!

1 like

Lion is goddelijk! :heart_eyes: Nothing beats a Lion, duh!

7 likes

Ik ben er echt denk pas een maand of twee achter dat er geen nootjes in een Lion zitten

1 like

Vieze hap lucht :cry:

2 likes

Kunnen ze toch hun droom waarmaken om op een podium te spelen. Plus ze hoeven niet die instrumenten zelf te kopen, die liggen er toch al

Mijn Nederlands lerares had altijd lievelingetjes waar ze dan de hele les mee ging ouwehoeren en ze kregen ook koffie van haar etc.
Ik viel er zelf niet onder, dus zeer ergerlijk.

1 like