Stel je persoonlijke vraag #30

Ik ken iemand wiens naam met de Z begint en die kreeg juist altijd een random andere letter omdat bijna geen winkel de Z had :frowning: Oke soms een N en dan moest ie 'm maar op z’n kant leggen. Ach ja chocola is chocola.

3 likes

Een N op z’n kant is
 een
 Z

afbeelding

18 likes

Alleen die hakken houden mij tegen
dat en ik ben niet beroemd

Ik ben veeeel te bang om iets te flashen of dat het allemaal lelijk afzakt of kapot gaat

Alleen als ik de jurk zelf mag ontwerpen dan wordt het een onzichtbaardheidsnapon.

1 like

Kleren van de keizer, but make it fashion

4 likes

Gingen jouw (stief)ouders/verzorgers wel eens zonder het gezin op vakantie?

• Ja, soms ging mijn vader los van het gezin en soms mijn moeder
  • Ja, dan gingen ze samen zonder mij/ons (de kinderen)
  • Nee altijd alleen als gezin

0 stemmers

Hoe kijk je daar nu tegenaan nu je ouder bent en misschien zelf een of meer kindjes hebt?

• Moet gewoon kunnen
  • Vind ik echt niet kunnen

0 stemmers

Voor alle mensen met kinderen:
Ga jij op vakantie zonder kind(eren)?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Huh, ik ben wel benieuwd waarom mensen dat niet vinden kunnen?? Heb zelf geen kinderen overigens, maar kan me zo slecht voorstellen wat er op tegen is als ouders eens een weekje met elkaar op vakantie gaan en de kids bij oma etc zijn? Of als de moeder eens met vriendinnen lekker lang weekend Parijs ofzo doet met vriendinnen.

28 likes

Ja waarom is deze poll anoniem?

Boe

7 likes

Zowel mijn vader als moeder gingen los van elkaar op vakantie (met hun eigen vrienden bijvoorbeeld), en ze gingen ook samen met z’n tweeĂ«n weg.

2 likes

O huh dat was niet expres, ik weet niet hoe je dat aan kunt passen

Als ik voor mezelf spreek: ik vind het best gek om de zorg van je kinderen over te dragen aan iemand voor langere tijd om zelf op vakantie te gaan. Ik weet dat het ouderwets is en ik weet dat ik makkelijk praten heb omdat ik geen kinderen heb, maar dat is wel hoe ik het van vroeger ken. Ikvond het als kind ook altijd heel gek als vriendjes dat vertelden, want ik dacht dan: hoezo willen jouw ouders niet met jou op vakantie?

Edit: ik zeg niet dat ik het niet vind kunnen hoor, ik vind het hoogstens wat gek maar iedereen moet dit absoluut zelf weten

1 like

omdat ze naast ouders ook nog een koppel zijn?

30 likes

Omdat je niet alleen ouder bent, maar vaak ook nog partner van iemand. Aan een relatie moet je werken, vind ik, om te voorkomen dat je langs elkaar heen gaat leven.
Tussen de snotneuzen, melkflessen, ouderavonden en het heen en weer rijden tussen school, hockey en vriendinnetjes blijft er soms maar weinig 1 op 1 tijd over met je partner. Eventjes samen weg is dan de ideale gelegenheid.

Een hele lange vakantie van 3 weken zou ik zelf niet doen, maar ik zie geen enkel kwaad in een weekendje / midweekje samenzijn met je partner.

18 likes

Hm ja als het vanuit de opa&oma komt dan is dat natuurlijk prima, dan is het hun eigen keus. Maar als je een week op vakantie gaat en je vraagt dan aan iemand: wil je op de kinderen passen een week? Dan is er vaak toch ook wel enige sociale druk om geen nee te kunnen zeggen

Het enige argument tegen dat ik ooit heb gehoord dat ik ergens wel kan begrijpen, is dat mensen zeiden “als het vliegtuig met ons erin dan neerstort is ons kind in één klap beide ouders kwijt”

Maar ik ben zelf nooit bang om neer te storten als ik op vakantie ga dus dat idee zou mij niet tegenhouden.

En verder vind ik dit echt weer zo’n overdreven oudermaffiagedachte, het is gewoon LEUK voor de meeste kinderen om soms bij andere mensen te zijn hoor. Ik heb leuke ouders hoor maar als ik 18 jaar lang 365 dagen per jaar bij hen had moeten zijn was ik weggelopen.

27 likes

Zo gauw mijn ouders niet meer weekendjes weg gingen met zn tweeën wist ik dat het niet goed ging en tien jaar later gingen ze scheiden

@anon50301661 @propje ja ik heb er absoluut niks op tegen natuurlijk maar persoonlijk trekt het me niet. Heb meer dan genoeg aan een tong, piemel of vingers haha. Ik heb wel een toy maar dat vond ik niks dus ben er ook niet zo nieuwsgierig naar. Heb zoiets van waarom zou ik er geld aan uitgeven als het gratis kan. En misschien ook omdat ik meerdere verhalen heb gehoord dat sommige er zo aan wennen dat ze niet of nauwelijks meer kunnen komen zonder een toy en dat lijkt me heel kut. Maar het kan vast heel goed werken, een vriendin van mij kreeg pas op haar 25e haar eerste orgasme door een toy, alleen nu is dat voor haar ook de enige manier.

1 like

Ik weet niet of je een relatie hebt, maar stel je hebt dat wel: veel mensen gaan daarnaast dan ook nog met vrienden of alleen weg. Vind je dan de vraag “waarom wil je niet met je partner op vakantie” ook geoorloofd?

4 likes

Mn ouders deden dat zovaak. Niet hele weken maar wel een lang weekend. Nooit een probleem mee gehad, vond het zelfs leuk want ze kwamen altijd met een souveniertje terug en wij konden dan vaak veel langer opblijven, meer chips vreten etc. Winwin.

3 likes