Stel je persoonlijke vraag #30

Ik vind in Nederland warm/heet weer al benauwd en drukkend en al enorm verschillend met bijv zuid Italië.

Oh trouwens iemand die uit kenia komt en nu in Nederland is vindt warm weer in Nederland echt niet te doen. Haha

Ik vind het er wel aan schelen! Soms is het echt benauwd maar het kan ook wel droog heet zijn. Maar Nederland is sowieso niet op hitte gebouwd dus binnen maakt het vaak weinig uit.

1 like

Je sheeeesh zelfs Duitsland is beter gebouwd op hitte. Dikkere muren etc. Ik vraag me ook echt af, nederland heeft nu echt wel hete zomers inmiddels gehad met uitverkochte ventilators, aircosystemen aangelegd. Gaan ze dan ook de gebouwen erop aanpassen?

collega van mij ging in zijn vakantie fietsen door death valley. waar je zin in hebt, en nog gevaarlijk ook. toen hij terug was had hij een hele powerpoint gemaakt over zn vakantie, met de hele afdeling naar zitten kijken tijdens een werkoverleg, dat was wel aandoenlijk.

18 likes

Waar denk jij dat je beter tegen kan?
Warm/heet weer, of koud weer?

• Heet weer
  • Koud weer

0 stemmers

1 like

Gezien er nog steeds gebouwd wordt op warmte binnenhouden en in plaats van buiten, ben ik bang dat dat kwartje pas over 20 jaar gaat vallen.

Toevallig wil ik dit jaar ook naar Death Valley want het is er ook heel mooi (google artists palette) maar ik ga in de winter!! Ik snap niet waarom je daar hartje zomer heen zou gaan want je kan dan ook niks zien? Na 10 minuten wandelen val je neer denk ik.

Ik kan wel goed tegen droge hitte maar dan “gewoon” tot 35 graden. Ik was pas nog in droge hitte van 47 graden maar dat trok ik ook niet goed.

En benauwdheid vind ik echt verschrikkelijk, vorige maand in Florida was echt de hel. Alsof je een oven opentrekt.

3 likes

Ik word echt chaggo door koud weer. Vreselijk al die lagen kleding en dat verplicht binnen zitten. Dan maar een hittegolf. Lekker verkoeling zoeken met een windje of ijsje of zwemmen en dan is het prima toch?

18 likes

Als het super heet is en ik weer helemaal dood ben denk ik altijd: doe mij maar kou, kou boeit me niet, dan trek ik gewoon tien lagen aan. En als ik het dan weer eens ijskoud heb en ik tien dooie vingers en pijnlijke oren en een bevroren neus heb dan denk ik weer: doe mij maar hitte, kan me niet heet genoeg zijn, ga ik gewoon ergens stil liggen in m’n nakie.

And so on. Kan dus tegen beiden niet.

31 likes

Wow wat gaaf! Dat lijkt me echt heel bijzonder om te zien (Artists Palette).

Ik heb gereisd bij -40 (ik overdrijf, het was -36 maar die 4 graden maakt dan ook echt niet meer uit) en bij +40. Doe mij dan toch maar heel warm, aan een zwembad in de schaduw. Maar een werkdag liever koud dan warm, in bikini achter je laptop is toch wat minder sociaal geaccepteerd dan een warme trui.

3 likes

Ja maar je moet gewoon je leven leiden dus werken en eten koken enzo, al die dingen die zo kut zijn als het heet is (in NL alhans). Als ik vrij ben kies ik ook voor warm maar anders toch maar voor koud.

4 likes

Ik krijg ook kippenvel in de sauna bij een opgietsessie. Vooral als ze met die doeken echt gaan zwaaien en wapperen. Als ik dat tegen vriendinnen die er bij zijn zeg bekijken ze mij alsof ik gek ben. Blij dat ik dit niet als enige zo ervaar. :grinning:

O ja afhankelijk van je werk snap ik hem ook! Wij hebben op kantoor dikke airco (je hebt gewoon geen idee wat voor weer het buiten is, het is echt een eigen universum) dus dat maakt het beter te handelen al.
Eten koken mmm, zou denk ik dan veel salade eten. Misschien kant en klaar zelfs zodat ik daarna weer snel kan vegeteren ergens

1 like

Als ik in een warm gebied kom, moet ik de eerste dag altijd veel overgeven + knallende hoofdpijn. Daarna ben ik geacclimatiseerd en vind ik de hitte heerlijk.

2 likes

Ik wil overdag lekker warm en snachts goed koud zodat ik onder een dikke deken kan liggen.

5 likes

Het hangt wel een beetje van de hitte af, ik ben in Las Vegas een paar dagen geweest met 54 graden en dat vond ik echt prima te doen. Het was een soort warme föhn die je qua warmte voelde en zweten deed je niet. En death valley vond ik ook prima te doen.

In China ben ik op een plek geweest waar het die dag -25 was en er nergens op kantoor verwarming was. Ik had daar onwijs veel lagen kleding aan + een winterjas + uggs en ik kreeg het maar niet warm. Dus nog kouder zou ik echt niet trekken.

1 like

Ik heb het gevoel dat koud weer hier wel wordt onderschat. Hebben jullie dat filmpje hierboven van die koudste stad in Rusland gezien? -50 graden is niet echt een leefbare temperatuur als je dat niet gewend bent. 15 min zonder handschoenen en je kan je hand amputeren. Een paar uur buiten en je bevriest letterlijk. Auto’s staan continu met de moter aan want na 20 min is hij bevroren en kan je hem pas weer gebruiken in de zomer. Het is dus niet alsof je je leven van hier gewoon daar kan leven.
Ik denk dat Las Vegas een stuk leefbaarder is dan die stad in Siberië

1 like

Maar de vraag is of je liever de heetste of koudste plek wil bezoeken, niet of je daar je hele leven wil leiden zoals je dat hier doet. Het lijkt me allebei afschuwelijk maar voor een eenmalig kortdurend bezoek ga ik dan liever naar de kou, ook omdat dat me gewoon een bijzonderdere plek lijkt

1 like

Dude, nu vergelijk je echt iets COMPLEET verschillends, Las Vegas, vs die koudste stad. Slaat helemaal nergens op.

Ja ik ben ook wel ooit eens een keer op een hele hete plek op aarde geweest.

Ik was een keer met -14 in New York, de Hudson was bevroren. Dat vond ik al bizar koud :cold_face: Heel veel binnen in cafeetjes gezeten. Daarna vlogen we naar Florida met 36 graden, was echt een gekke switch!

3 likes