Stel je wordt verhoord omdat je verdachte bent van een crimineel incident. Je wordt gevraagd wat je in de avond van 6 september hebt gedaan, kun je dit dan vertellen?
- Ja, ik heb een heel goed geheugen, ik kan vrij snel van de afgelopen maand zeggen wat ik per dagdeel heb gedaan
- Ja, ik houd mijn agenda heel goed bij, dus ik kan daarin checken waar ik was
- Ja, met even graven in mân geheugen kan ik wel deduceren waar ik was
- Nee, ik zou geen idee meer hebben waar ik was en heb geen agenda/houd dit allemaal niet bij
Ok, je hebt aangegeven waar je was, is er dan iemand die dit alibi kan bevestigen?
- Ja, ik was die avond met iemand , zoals gewoonlijk, want ik ben bijna nooit alleen
- Ja, ik was die avond met iemand, maar dat is toeval, want ik ben ook vaak alleen
- Nee, ik was die hele avond alleen, zoals gewoonlijk want ik ben bijna altijd alleen
- Nee, ik was die hele avond alleen, maar dat is toeval, want ik ben ook vaak samen met anderen
Ik was een detective aan het lezen en toen bedacht ik me dat ik de helft van de tijd wel fucked zou zijn, want ik zit vrij vaak alleen thuis en ik kan de helft van de tijd niet meer herinneren wat ik de week ervoor heb gedaan.