Stel je persoonlijke vraag #30

Heb jij weleens heimwee naar een land waar je op vakantie bent geweest? Dus heimwee naar de plek (niet als je er familie/vrienden hebt wonen ofzo)

• Nee nooit
  • Vaker niet dan wel
  • Ja altijd
  • Vaker wel dan niet

0 stemmers

Heb jij last van wanderlust?

• Ja
  • Nee
  • Af en toe

0 stemmers

Ik heb mega snel heimwee naar huis, ik kan denk ik ook niet langer op vakantie dan 2 weken

3 likes

Ja dit, ik vind heimwee gelijk zo ‘extreem’. Dat je echt zo erg verlangt naar een vakantieland en dat je een pijnlijk gemis ervaart als je daar nu niet kan zijn

Ik snap 't wel als er familie/vrienden wonen maar dat was bewust de vraag niet haha

2 likes

Ik heb dan niet per se heimwee naar die plek, maar wel naar de het gevoel dat ik die vakantie had. Lekker doen wat je wil zonder de verplichtingen en sleur van het dagelijks leven. Daar kan ik wel eens heimwee naar hebben (maar iedereen heeft dat denk ik haha)

3 likes

Ik heb toevallig wel heimwee naar landen waar vrienden en familie wonen maar niet vanwege hen maar echt vanwege de specifieke landen.

Ik heb wel vaak heimwee vlak na een vakantie, maar ik kan ook realistisch denken en beseffen dat wonen in dat specifieke land ook niet fantastisch gaat zijn zoals het op vakantie was.

Ik noem heimwee eigenlijk alleen het verlangen naar huis (vul zelf in wat je thuis noemt) en dat je je eigenlijk niet zo fijn voelt op de plek waar je bent omdat je graag in je eigen bed wilt slapen ofzo. Ik heb nooit heimwee naar huis, ook nooit gehad als kind ofzo.

Alleen sinds ik een kat heb mis ik haar wel als ik niet bij haar ben, maar ben nog niet zo vaak op vakantie geweest sinds zij er is.

‘Heimwee’ naar een bepaalde vakantieplek of plek waar ik gewoond heb - meer in de zin dat ik ‘heeeeeeeeeel erg veel zin zou hebben om er weer heen te gaan’, dat idee.

1 like

ik had er vorig jaar een bij H&M gekocht. Volgens mij hebben ze die nog steeds in verschillende kleuren.

Ja dit heb ik ook! Ik ga dan ook wel eens op een tripje (binnen Europa dan) speciek zodat ik een gerecht weer kan eten. En dan ga ik ook elke dag dat ik er ben naar hetzelfde restaurant :yum: Sowieso draaien mijn vakanties voornamelijk om eten.

2 likes

Zou jij je collega’s toevertrouwen met je werk inloggegvens? Dus stel je bent ziek/vrij en een collega moet ff wat online zetten met jouw naam en wachtwoord dus.

• Ja, geen probleem
  • Nee, niemand
  • Een enkeling wel, merendeel niet
  • Merendeel wel, enkeling niet

0 stemmers

Ben jij een miskend genie?

• Nou dat is extreem gesteld maar wel een beetje
  • Ja
  • Nee ik ben een erkend genie
  • Nee ik ben een normalo
  • Nee ik ben een erkende dommie

0 stemmers

Ben nu ook wel benieuwd hoe dat andersom is. Zou jij te vertrouwen zijn met de inloggegevens van een collega?

• Ja ik doe keurig alleen wat me is gevraagd en steek mijn neus verder nergens in
  • Ik heb binnen 5 minuten je salaris, je volledige personeelsdossier en je complete mailbox doorgespit op juicy details
  • Ik snuffel misschien heeeel even een klein beetje maar klik het toch snel weer weg als ik heb gedaan wat ik moest doen

0 stemmers

Sorry ff opnieuw want dit gaan we niet anoniem doen natuurlijk

Geen probleem. Roddelen deed ik toch via Whatsapp.

2 likes

Ik heb dit sarcastisch beantwoord, maar als ik de poll zo zie met de resultaten lijk ik echt een self-absorbed asshole :joy:

2 likes

Uhu :lying_face:

Je hebt gelijk, ik ben oprecht een erkend genie.

2 likes

Ik ben net terug van een maand studeren/taalcursus in New York en ik heb wel last van heimwee. De eerste dagen vond ik het lastig dat ik niet meer daar op de campus was. Inmiddels is het niet meer echt heimwee, maar meer mooie herinneringen en een beetje sad dat het voorbij is

Not so humble brag:

Een genie zou ik mezelf never nooit noemen, maar ik denk/vind wel dat ik talenten heb die niet direct gezien worden, maar gelukkig (?) merk ik nu wel door de jaren heen dat “men” dat toch wel door krijgt en je gevraagd wordt voor dingen waarvan “men” dan zegt: we dachten dat jij daar geschikt voor was en dat ik dan denk: nou dat klopt helemaal idd, dat hebben jullie goed gezien. :sunglasses:

18 likes

Nou brag ff wat je talenten zijn Pls

Ik geef je toestemming zonder omg reacties

4 likes

Is dat de ontmaagder Van Arjan Lubach en tevens FARC meisje? Ik denk altijd bij elke Tanja ‘Ohja das die tata in de jungle’, dus kan ook dat ik het mis heb.

15 likes

Hahaha ehhh ik doorzie organisaties en commissies etc. enzo snel, vooral op wat er juist onderhuids leeft en niet uitgesproken wordt en zelf neem ik (na een tijdje goed observeren en luisteren dan he) niet echt een blad voor de mond en ben altijd voor openheid en transparantie boven “politiek tactvol zijn”, dus dat zal ik ook telkens blijven uitdragen. Positief kritisch, ben echt allergisch voor smerige spelletjes en als ik genoeg bewijs heb verzameld zal ik smerige spelletjes altijd naar buiten toe kenbaar maken.

Maak je ook vijanden mee hoor, maar denk dat dat voor jou geen nieuws is. :joy:

Edit: oh het helpt wel dat ik wel nog 10x kritischer op mezelf ben dan op een ander, aangaande bovenstaande zaken.

9 likes