Stel je persoonlijke vraag #30

image

Dit zegmaar? Haha

3 likes

Oh das wel cool

@Fishing nee alle kanten glas

afbeelding

Die van de IKEA.

2 likes

Dit noem je een buffetkast!

Bij een vitrinekast zie ik gelijk zo’n 14 jarige puber voor me die stenen spaart haha.

7 likes

Mijn oma is eigenlijk de enige die ik ken met een vitrinekast, die staat helemaal vol met pillendoosjes, ik denk wel rond de 100. Is wel heel lief, alle familie is op vakantie altijd op zoek naar die dingen om mee te nemen voor haar. Als ze er één van iemand krijgt doet ze er ook altijd een heel klein briefje in waar op staat van wie ze hem heeft gekregen en waar hij vandaan komt :pleading_face:

Deze dingen:
image

68 likes

Nu wil ik dit ook :heart:

2 likes

Precies dit. Vond het wel lastiger dan zomaar nirt uitnodigen hoor, maar uiteindelijk heb ik ook geen zin om aardig te doen tegen mensen die ik nauwelijks (nog) ken en dat trok me over de streep. Was graag tijdens corona getrouwd zodat mensen er ĂŒberhaupt niet naar gingen vragen :sweat_smile:

Ja ik ook maar ik ga wel ruzie krijgen met m’n zussen denk ik :crazy_face:

Maar meestal krijg ik m’n zin dus komt goed

2 likes

Ja, want die wilde ik ombouwen tot een soort plantenkasje. Heb ik nooit gedaan want lekker nooit afmaken waar ik aan begin dus nu staat ie hier maar een beetje leeg te staan.

Het is dezelfde kast als deze en dit was ooit het idee

20 likes

Ik heb daar echt schijt aan.
Mijn eigen schoonloeder is ook niet uitgenodigd en mocht ze wel ineens komen, wordt ze de deur gewezen.
Maar dat is weer een ander verhaal

Ik met één broer! Als er ruzie over de gehele erfenis ontstaat, is het met deze broer :stuck_out_tongue: Die heeft goed zicht op wat geld waard is en wil het daarom graag hebben :money_mouth_face: Niet dat hij het per se wil verkopen, maar hij vindt iets wel meer van waarde om te hebben als het wat waard is.
Lijkt mij echt leuk om dan in zo’n vitrinekast de verzameling van mijn moeder te leggen (opwindbaar speelgoed). Twee dingen die typisch voor mijn ouders zijn gecombineerd.
(PS ik hoop dat mijn vader nog lang naar zijn troep mag kijken hoor)

Edit: oh grappig dat je liket @anon50301661 , dacht al dat jij zulke kasten ook wel leuk zou vinden!

3 likes

Haha ik heb exact deze, Wehkamp toch?

1 like

hebben ze het nodig of zijn de levenskosten daar ook 1/3e?
ik zou het moeilijk vinden iemand zomaar geld te geven enkel en alleen omdat ik meer heb

2 likes

Ligt ook aan mijn eigen salaris hoor, maar als ikzelf een riant salaris heb en gemakkelijk rond kan komen, geen probleem om ze maandelijks wat te sturen dan.

2 likes

Ik zou dan liever geregeld cadeautjes sturen. Ik zou ze best geld willen sturen maar dan meer in overleg ofzo. Ik vind mensen “zomaar” geld sturen wat vreemd/koud/belerend ofzo, compleet gevoelsmatig

9 likes

Vind ik ook. Zou ik ook niet zomaar doen. Ook niet zomaar toestoppen als je daar bent, wel in overleg.

1 like

Weet jij waarom je dat vindt? :sweat_smile:
Ik kan geen argument bedenken, is alleen op gevoel.

Ah mijn oma heeft dit precies zo! Zo leuk.

1 like

Ik zou geld geven wanneer ik het kan missen. Doet m’n moeder ook bij haar zus (die gewoon in Nederland woont maar arm is voor Nederlandse begrippen).

Altijd als we daar langsgaan geven we ook geld, kan ze goed gebruiken dus waarom niet? Denk niet dat ze zou zitten te wachten op allerlei cadeaus, en met geld wat ze krijgt kan ze leuke extra’s doen (terrasjes, vakantiegeld weet ik het). Ligt uiteraard ook aan hoe close je bent, maar vind geld geven juist iemand de keuzevrijheid geven die ze zelf niet hebben met een minima inkomen.

11 likes

Inderdaad een gevoel
 alsof je medelijden met ze hebt ofzo? En denkt dat ze jouw hulp en geld nodig hebben. Gewoon een beetje gek ofzo? Maar misschien overthink ik het ook wel.

2 likes