Stel je persoonlijke vraag #30

Ik kan natuurlijk niets afdoen aan jouw eigen gevoel daarover, maar ik heb jarenlang “geheim” gehouden dat ik bi ben. En dat terwijl ik uit een warm, opminened en veilig gezin kom.
Ik ben nooit bang geweest om afgewezen te worden ( en dat is een enorm voorrecht) maar desondanks is zo’n proces gewoon ontzettend persoonlijk.
Het niet willen delen heeft niet altijd alleen te maken met een onveilige omgeving/relatie, maar ook voor groot deel met zelfacceptatie. Ik heb er zelf heel lang aan moeten “wennen”.
Ik ben van mening dat je dat niet op jezelf kan betrekken.

Ik hoop dat ik het goed verwoord heb en nogmaals, ik ondermijn je gevoel niet.

27 likes

Lang verhaal, maar even benieuwd naar jullie mening.

Stel: je bent een weekje op vakantie en je moeder zorgt voor je katten. In die week neemt ze je nichtje van bijna 2 mee en ze stuurt een berichtje met een foto terwijl ze er zijn. Vorige keer gaf dit je katten best wel wat stress en de kleine meid zit ook graag aan allerlei spulletjes. Je laat je moeder achteraf weten dit niet zo prettig te vinden als jij er niet zelf bij bent en vraagt of ze dit de volgende keer vooraf met je wil overleggen/vragen. Wat vind jij hiervan?

• Terecht, ze had dit van tevoren moeten overleggen/vragen
  • Overdreven, prima als ze haar meeneemt zonder dat jij thuis bent
  • Anders

0 stemmers

Ergens ertussenin. Aan de ene kant vind ik, jouw huis en je neemt niet zomaar anderen mee naar een huis die niet van jezelf is. Maar aan de andere kant je moeder doet jou wel een plezier door een week op je katten te passen, misschien kwam het praktisch gezien gewoon zo uit dat je nichtje mee moest.

3 likes

Als moeder niet wist dat het de vorige keer een stressvolle bedoeling was voor de katten, dan kan ze daar moeilijk op anticiperen.
Als ze het hierna nog eens doet, zou ik wel pissig worden ja.

13 likes

Maar ik neem aan dat je moeder toch wel ingrijpt als er iets mis gaat? Als dat niet het geval is snap ik dat je er een punt van maakt, maar anders lijkt het me wat overdreven.

2 likes

Haha wauw, dit had mijn zusje kunnen typen. Mijn moeder heeft afgelopen week op de katten van mijn zusje gepast. In die week heeft ze ook een dag op mijn zoontje van 2 gepast. Mijn zoontje is mee geweest, omdat hij natuurlijk niet alleen thuis kan blijven. Mijn zusje vindt dit ook niet altijd chill, omdat het inderdaad stress oplevert. Mijn zoontje wil namelijk graag dat de katten een high five geven…
Maar ze accepteert het omdat ze al lang blij is dat iemand voor ze zorgt. Oh ja en mijn moeder corrigeert mijn zoontje wel als het te hard gaat of iets.

1 like

Haha, ben ik jouw zusje? :joy: grappig, zo toevallig!

@Nysmn @Frenky @Infidel
Thanks voor jullie reacties. Het is niet omdat het praktisch beter uitkwam, ze had ze die ochtend al eten gegeven en hoefde er die middag dus niet perse te zijn, zeg maar. Bij het vorige bezoek was ze er zelf ook bij.

Moeders is nu behoorlijk pissig en zegt dat ik haar niet vertrouw, etc. Maar dat is het niet, ik wil er graag zelf bij zijn, gewoon voor mijn eigen gevoel ofzo, kan het niet zo goed uitleggen.

Gaat het puur om de mogelijke stress die het voor de katten zou kunnen opleveren of omdat je moeder ongevraagd iemand meeneemt jouw huis in en daarmee over je grenzen gaat?

Nogmaals, als jij de vorige keer hebt gezegd ‘joh ma, de katten waren nogal gestresst van het bezoekje van Saartje, laat haar de volgende keer maar thuis’, dan snap ik wel dat je pissig bent. Zo niet, dan kan ze ook niet weten dat het ook nu niet wenselijk was.

2 likes

Beide, denk ik. Ik heb het eerder niet letterlijk zo gezegd, maar ze weet wel hoe mijn gevoel na de vorige keer was. Haar reactie ‘geen haar op mijn hoofd die toestemming gaat vragen of Saartje mee mag’ geeft me ook niet veel hoop voor de volgende keer😂

O nee hoor, vind het juist heel mooi verwoord. Het is ook heel stom dat ik het wel lastig zou vinden. Ik kan dat ook helemaal niet echt uitleggen, maar ik denk dat ik zou liegen als het me helemaal niks zou doen. Het alleen maar fijn dat jij nu op een punt bent gekomen dat je jezelf op dat vlak hebt geaccepteerd, dus wilde je daar overigens ook niet mee kwetsen.

Zou het diegene ook totaal niet kwalijk nemen (zou wat zijn), want vind het mooi om te weten dat diegene iig op zo een moment dusdanig content met zichzelf is dat hij dat kan uitspreken.

Ik kom juist uit een onveilig gezin waarin weinig werd gedeeld, veel taboe was, en mijn relatie is ergens mijn fijne warme bubbel, mss daarom.

1 like

Ronduit belachelijke reactie van je moeder. Zeker niet oké. Begrijp je gevoel nu beter.

3 likes

Ik snap je. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om dat los te zien van de relatie opzich, zeker in jouw specifieke geval.
En gevoel mag er altijd zijn hé, dat hoeft niet altijd “uit te leggen” te zijn.

1 like

Ben jij :sparkles: that girl :sparkles:?

• What girl?
  • Absoluut niet
  • Ja soms/ zo’n beetje wel
  • Ja ik ben that girl

0 stemmers

That girl

The “that girl” trend kinda feels like the wellness version of Hot Girl Summer. It’s not about going to get pissed with your mates and living your best single life.

Instead it’s about self fulfilment and achieving your goals. The “that girl” gets up early, makes her bed, works out, eats a bowl full of fruit all before you’ve even woken up. She fills out gratitude journals, reads every day and studies hard. She’s essentially a walking Pinterest board.

1 like

godzijdank niet, wth :nauseated_face:

Oh ik lees wel vrijwel elke dag, 14% that girl dan?

2 likes

Hier was je me al kwijt

41 likes

Aangezien ik tijd heb om deze video op te zoeken is mijn antwoord in deze poll vast wel duidelijk.

24 likes

Waarom dat? Zodat hij zijn nieuwe seksualiteit kan ontdekken of een andere reden?

Sorry als ik je verkeerd begrijp maar monogamie heeft toch niks met seksualiteit te maken? Het is juist een negatief en schadelijk stereotype dat mensen die bi zijn eerder vreemd gaan of niet kunnen “kiezen”.

20 likes

Nou inderdaad.
Dat ik nu met een man ben zegt niets over met wie ik zou zijn als dat niet zo was, maar het zegt ook zeker niet dat hij onderdelen mist die ik nodig heb en dat ik nu af en toe poes moet om compleet te zijn.
Dat ik op mannen en vrouwen val zegt niet dat m’n partner allebei tegelijk moet zijn of dat ik allebei in m’n leven moet hebben.

4 likes

Dat eerste snap ik wel hoor. Denk dat ik met mijn man ook zou praten of hij daar behoefte aan heeft en wat daar dan uit komt zouden we dan wel weer verder over moeten praten denk ik.

Voor mij staat monogamie los van seksualiteit en staat dat ook nog weer los van seks en fantasieën zelf. Het zijn gewoon aparte categorieën die elkaar kunnen aanvullen, maar niet voor de ene seksualiteit vanzelfsprekender zijn dan voor de ander imo. Volgens mij zijn de meeste monogame stellen in swingersclubs bijvoorbeeld nog steeds hetero en dus wel monogaam in hun relatie maar gezamenlijk ingaan op seks en fantasieën, das dan een voorbeeld van hoe ik dat los zie van elkaar zeg maar.
Ik heb persoonlijk geen behoefte daar iets mee te doen, maar als m’n man wel monogaam wil zijn en in onze hetero relatie wil blijven, maar iets wil doen met zijn fantasieën, kunnen we daar wel over praten. Weet niet of ik er me er uiteindelijk oké bij zou voelen, want voor mij is onze relatie goed zoals ie is.

4 likes