Stel je persoonlijke vraag #30

Je nek! Na het wassen van je haar. Maar niet zo lang hoor.

1 like

Mijn ex heeft wel geprobeerd in te breken in mijn huis. Op klaarlichte dag met een koevoet, dus dat viel m’n buren gelukkig wel op. En op dat moment was het nog niet m’n ex :sob:

12 likes

Ligt eraan. Als het een donkere kleur is dan ongeveer 200. Als het gebleekt moet worden dan 300. En balayage zit daar tussenin. Maar mijn kapper is super duur dus ik laat het alleen knippen daar.

Ja gewoon verven, dus 200 dan idd. Voor balayage ben ik ook 300 kwijt :confounded: zoo duur

1 like

Stel je had 1000 euro om mee te overleven, je hoeft er geen huur en gas etc mee te betalen maar wel het overige: telefoon, zorgverzekering, auto/ov, boodschappen etc. Hoelang zou je het hiermee redden?

• 1 maand
  • 2 maanden
  • 3 maanden
  • 4 maanden
  • 5 maanden
  • 6 maanden
  • 7 maanden
  • 8 maanden
  • 9 maanden
  • 10 maanden
  • Meer dan dit (ik geloof je niet)

0 stemmers

Dus je fiets werd “geleend” en diegene bracht het dan altijd netjes terug?

Eigenlijk 2,5 maand. Dat is voor mij gebruikelijk dan. Kan wel heel zuinig doen qua boodschappen en ov enzo, dan kan 3 maanden ook wel.
Edit; onee ik heb geen rekening gehouden met abonnementen, streaming en sport. En ook niet met drogisterij/zorgkosten buiten zorgverzekering om. Luxe dingen als uiteten enzo had ik sowieso al buiten beschouwing gelaten.
Echt benieuwd wat mensen voor kasboek hebben die hier 3 maanden mee kunnen doen.

2 likes

Als ik m’n normale leven zou leiden een maand of 3, als ik moest rekken zou ik wel een heel stuk langer redden

3 likes

Hoe zou je rekken? Goedkoper eten? Off ook abbo’s oozeggen en?

Goedkoper boodschappen doen, minder geld uitgeven aan eten/drinken buiten de deur, ov en dingen als de bioscoop

1 like

Drie maanden lijkt me al erg krap, hoe doen mensen dat?

Zonder huur zijn mijn vaste lasten (dus zonder boodschappen) al tegen de 400 euro, en daar zit echt niets geks tussen.
Gewoon zorg/studieschuld/telefoon/internet/uitvaartverzekri g/inboedelverzekering/doorlopende reisverzekering/gemeentelijke lasten /eigen risico zorg/OV/sportschool

2 maanden zou echt max zijn, en dan hou ik nog maar 200 euro om 8 weken van te eten.

3 likes

Maar waar ga je al die tijd je vaste lasten van betalen dan? Ik snap het echt niet :sweat_smile:

Ja haha, tenminste ik denk dat het steeds dezelfde persoon was want om 3 was de fiets er nooit en als ik om half 5 terug kwam wel.

Maarja ik had die fiets ooit gekocht voor een 10tje na uitgaan dus het was sowieso een gejatte fiets al, vandaar dat ik hem ook niet op slot zette want ik had al een eigen fiets :see_no_evil:

4 likes

Oh ja kut zorgverzekering heb ik niet meegerekend inderdaad omdat ik zorgtoeslag krijg dus dat zit niet zo in m’n hoofd als vaste kostenpost. Verder heb ik geen dure verzekeringen, deel ik m’n internetkosten met drie andere mensen en de gemeentelijke belastingen met z’n tweeĂ«n dus dat valt ook mee, m’n telefoon kost iets van 8 euro per maand en ik betaal niet voor Netflix oid. Net nog even zitten rekenen en ik denk dat ik met zorgverzekering erbij iets onder de 200 aan vaste lasten kom? Inclusief sportschool, exclusief ov want dat gebruik ik bijna alleen voor m’n werk en dat wordt door m’n werkgever betaald. Dus ik denk wel dat ik drie maanden dan prima zou redden eigenlijk? Heb je 150 euro per maand om in je eentje van te eten, dat is echt wel voldoende

2 likes

Ja, dan snap ik het wel :sweat_smile: thanks!
Zorg toeslag rekende ik niet mee, want dat zou extra zijn bovenop die 1000 euro, en dan leef je dus niet van 1000 euro zeg maar.

Ik zie dat ik losse abbo’s als Netflix, Disney+ en Spotify nog vergeten ben, dus er komen nog zeker 3 tientjes bij.
2 maandenx430lasten= 860 euro =140 euro voor 2 maanden boodschappen.

Met andere woorden; na 2 maanden sterf ik aan scheurbuik :rofl:

6 likes

Eigen bijdrage voor toegang voor toegangstesten

• Prima, iedereen heeft de kans gehad om zich te laten vaccineren
  • Bezwaar, niet iedereen kan het betalen en/of het is vaccinatiedwang
  • Geen mening

0 stemmers

Ja inderdaad, hoe doen mensen dit? Ik kom alleen al op 430 euro uit aan kosten zonder boodschappen en dan heb ik helemaal geen gekke dingen in het lijstje of overdreven dure abbo opties (enkel zorgverzekering, gemeentelijke belastingen, telefoon abbo, spotify, netflix, volkskrant, sportschool, internet&tv, inboedel/opstal/aanspr. verzekering, wegenbelasting en autoverzekering). Hier bovenop komen dan nog benzinekosten bij, boodschappen, persoonlijke verzorging, zorgkosten buiten de verzekering om en leuke dingen/eten buiten de deur.

1 like

Daar zitten toch dingen bij die niet iedereen heeft? Bv geen netflix, telefoon door werk betaald of heel goedkoop, geen spotify, krantenabonnement, sportschool, geen auto en dus ook geen autoverzekering/wegenbelasting/benzine. Dat maakt al een flink verschil hoor.

7 likes

Ik wil alle geschiedenis uitgelegd in liedjes:

6 likes

Ligt er aan wat ik ga doen.

Ik heb vorig jaar 1 x 210 uitgegeven en en 180 voor ingewikkeldere dingen bij een duurdere, fijne kapper.
Maar als ik iets simpels wil (puntjes/undercut + pony bijwerken/uitgroei): dan ga ik naar een goedkope kapper in de buurt. Alleen hoe ze je overal behandelen is vet verschillend.

Duurdere kapper vinden aparte dingen juist leuk om te doen en die vrouwen zijn ook aardiger. Goedkope kapper: ‘Waarom heb je een undercut, dat is toch niet vrouwelijk?’ ‘Echt niemand heeft dit hier.’

1 like