Mijn punt is juist dat ik eigenlijk wil dat iedereen zich laat vaccineren, dus betalen voor een test is dan een goede manier om nog een groep te bewegen om zich te laten vaccineren.
Ook wel erg kort door de bocht. Er is ook nog steeds een groep die zich niet kan laten vaccineren door biv een autoimmuun ziekte oid. Moeten zij dan maar voor ieder uitje betalen voor een test? Ondanks dat ze zich misschien wel willen laten vaccineren, maar het gewoon niet kan.
15 min of minder?? Dan ben je langer aan āt wachten voor het bad vol is dan dat je er daadwerkelijk in gaat
Nee, dat is absoluut waar. Voor hen is het een probleem, daar heb je gelijk in.
@grace, Goed punt, dat zou ook een goede oplossing zijn! Inderdaad sneu voor mensen die niet kunnen vaccineren om andere redenen, maar ik ben bang dat je daar nooit helemaal een oplossing voor kunt verzinnen.
Lees je wel eens oude whatsapp gesprekken terug
- Ja, voor praktische redenen
- Ja, omdat ik iemand mis
- Nooit
- Zelden
0 stemmers
Voel je je dan ook altijd ābekekenā als diegene dan plotseling online komt
- Ik snap wat je bedoelt
- Ik snap niet wat je bedoelt
0 stemmers
Vraag je je dan af of diegene toevallig ook het gesprek open heeft
- Ja, soms
- Ja, altijd
- Nee
0 stemmers
Ik heb vannacht zelfs gedroomd over mijn werk (in mijn vakantie), het was geen leuke droom want ale kinderen waren heel vervelend en niemand luisterde
Ik heb ook altijd dat soort dromen richting het einde van mān zomervakantie. Vaak dat ik vergeten ben om de les voor te bereiden of er maar niet op tijd kan komen. Tijdens het online lesgeven heb ik zelfs wel eens gedroomd dat ik dat opeens in Windows95 moest doen haha.
Volgens mij komen beroepsgerelateerde dromen wel vaak voor. Ik weet van sommige kappers dat ze dromen dat het haar steeds maar aangroeit bijvoorbeeld.
Nou, dat denk ik wel als ze roepen dat we in november de maatregelen los kunnen laten. In Italiƫ (en ook Frankrijk, maar ben toevallig net terug uit Italiƫ) mag je al niet meer naar binnen in restaurants/sportscholen/musea etc. zonder green pass. Werd echt overal gecontroleerd. Mensen mochten op het vliegveld niet eens aan tafeltjes zitten zonder bewijs.
Overigens worden docenten daar ook geschorst als ze niet gevaccineerd zijn.
Haha nee klopt, maar om de een of andere reden krijg ik dan altijd het gevoel dat dat wel zo is
In Frankrijk mag je ook geen winkelcentrum binnen in bepaalde regioās zonder pas. Las ook op Twitter dat ze het in een hotel vroegen.
Ik vind het vooral irritant als iemand dicht achter me fietst met een hele sterke aftershave walm. Die ruik je al aankomen. en bij het stoplicht al helemaaaaal.
Ik heb ook tegen een eigen bijdrage gestemd, omdat ik van mening ben dat iedereen (gevaccineerd en niet gevaccineerd) voorlopig zou moeten testen voor toegang waar dat systeem wordt ingevoerd. Redenen:
- Het vaccin beschermt goed tegen ziek worden door corona, maar minder tegen het krijgen en overdragen ervan.
- Gevaccineerde mensen zullen minder snel klachten krijgen van corona en zich dus minder snel in quarantaine plaatsen, waardoor er alsnog een relatief grote kans op verspreiding van het virus bestaat als verdere maatregelen worden afgebouwd.
- Kwetsbaren en ouderen, de groepen die het zich niet kunnen permitteren om corona te krijgen, lopen met het afbouwen van de maatregelen extra gevaar (je leest bijvoorbeeld nu al berichten over corona uitbraken in Belgiƫ met doden tot gevolg of 27 corona gevallen in een verzorgingstehuis in Nederland met enkele ernstig zieken).
- De kwetsbaren en ouderen zijn als eersten gevaccineerd en zullen als eerste de gevolgen merken van een eventueel uitwerken van het vaccin. Er wordt nu al gesproken over booster vaccins voor die groepen. Zolang die er niet komen of niet precies duidelijk is wat daarvan het effect is, lopen die groepen wederom de grootste risicoās.
Als we dus voorlopig allemaal (blijven) testen voor toegang, is er de minste kans op verspreiding van het virus en kan er weer zoveel mogelijk met de minste risicoās voor de samenleving. En omdat niet iedereen evenveel financiĆ«le draagkracht heeft, moet dat er in mijn ogen juist niet aan worden gekoppeld.
Maar ik heb wel een houten fiets!
Er gaat vanaf nu nog maar 1 gouden kalf naar beste acteur op het Nederlands filmfestival Ipv aparte categorie man en vrouw
- Goed plan
- Slecht plan
0 stemmers
Waarom vinden jullie het een goed plan?
Ik denk dat het heel slecht is voor de vrouwen in de industrie, hebben minder (goeie) rollen en zo minder kans dan mannen. Is toch juist slecht?
En zoveel non binaire mensen zullen toch niet genomineerd worden/dat is überhaupt een kleine minderheid in de maatschappij/kan vast anders een mouw aangepast worden door ze te laten kiezen in welke categorie ze willen oid
Echt een slecht plan, denk dat vrouwen dan minder kans hebben om te winnen.
Ik weet niet hoe het zit met het gouden kalf maar met award shows heb je vaak een select groepje die kunnen stemmen en vaak zijn dat overwegend witte mannen die vooral op andere witte mannen stemmen
Ja ik zat ook te denken je krijgt sowieso dan dat ie bijvoorbeeld 3x op rij naar een vrouw is gegaan (as if lol) en dan komt er toch ook een zekere druk/voorkeur voor dit jaar een keer een man.
(Het scenario zal wel andersom zijn, maar ik geloof gewoon niet dat als je de categorieƫn weghaalt mensen zelf in hun hoofd niet blijven denken in man/vrouw en daar naar gaan stemmen).
Ik denk dat als er nu een vrouw wint dat veel mensen het gaan zien als ādiversiteit pushenā ipv dat ze het echt verdient
Ik denk dat de man/vrouw categorie beter werkt, zou alleen niet weten waar non-binaire acteurs dan thuishoren