Haha nee klopt, maar om de een of andere reden krijg ik dan altijd het gevoel dat dat wel zo is
In Frankrijk mag je ook geen winkelcentrum binnen in bepaalde regioās zonder pas. Las ook op Twitter dat ze het in een hotel vroegen.
Ik vind het vooral irritant als iemand dicht achter me fietst met een hele sterke aftershave walm. Die ruik je al aankomen. en bij het stoplicht al helemaaaaal.
Ik heb ook tegen een eigen bijdrage gestemd, omdat ik van mening ben dat iedereen (gevaccineerd en niet gevaccineerd) voorlopig zou moeten testen voor toegang waar dat systeem wordt ingevoerd. Redenen:
- Het vaccin beschermt goed tegen ziek worden door corona, maar minder tegen het krijgen en overdragen ervan.
- Gevaccineerde mensen zullen minder snel klachten krijgen van corona en zich dus minder snel in quarantaine plaatsen, waardoor er alsnog een relatief grote kans op verspreiding van het virus bestaat als verdere maatregelen worden afgebouwd.
- Kwetsbaren en ouderen, de groepen die het zich niet kunnen permitteren om corona te krijgen, lopen met het afbouwen van de maatregelen extra gevaar (je leest bijvoorbeeld nu al berichten over corona uitbraken in Belgiƫ met doden tot gevolg of 27 corona gevallen in een verzorgingstehuis in Nederland met enkele ernstig zieken).
- De kwetsbaren en ouderen zijn als eersten gevaccineerd en zullen als eerste de gevolgen merken van een eventueel uitwerken van het vaccin. Er wordt nu al gesproken over booster vaccins voor die groepen. Zolang die er niet komen of niet precies duidelijk is wat daarvan het effect is, lopen die groepen wederom de grootste risicoās.
Als we dus voorlopig allemaal (blijven) testen voor toegang, is er de minste kans op verspreiding van het virus en kan er weer zoveel mogelijk met de minste risicoās voor de samenleving. En omdat niet iedereen evenveel financiĆ«le draagkracht heeft, moet dat er in mijn ogen juist niet aan worden gekoppeld.
Maar ik heb wel een houten fiets!
Er gaat vanaf nu nog maar 1 gouden kalf naar beste acteur op het Nederlands filmfestival Ipv aparte categorie man en vrouw
- Goed plan
- Slecht plan
0 stemmers
Waarom vinden jullie het een goed plan?
Ik denk dat het heel slecht is voor de vrouwen in de industrie, hebben minder (goeie) rollen en zo minder kans dan mannen. Is toch juist slecht?
En zoveel non binaire mensen zullen toch niet genomineerd worden/dat is überhaupt een kleine minderheid in de maatschappij/kan vast anders een mouw aangepast worden door ze te laten kiezen in welke categorie ze willen oid
Echt een slecht plan, denk dat vrouwen dan minder kans hebben om te winnen.
Ik weet niet hoe het zit met het gouden kalf maar met award shows heb je vaak een select groepje die kunnen stemmen en vaak zijn dat overwegend witte mannen die vooral op andere witte mannen stemmen
Ja ik zat ook te denken je krijgt sowieso dan dat ie bijvoorbeeld 3x op rij naar een vrouw is gegaan (as if lol) en dan komt er toch ook een zekere druk/voorkeur voor dit jaar een keer een man.
(Het scenario zal wel andersom zijn, maar ik geloof gewoon niet dat als je de categorieƫn weghaalt mensen zelf in hun hoofd niet blijven denken in man/vrouw en daar naar gaan stemmen).
Ik denk dat als er nu een vrouw wint dat veel mensen het gaan zien als ādiversiteit pushenā ipv dat ze het echt verdient
Ik denk dat de man/vrouw categorie beter werkt, zou alleen niet weten waar non-binaire acteurs dan thuishoren
Ja ik las ook dat mensen zeiden ja een apart kalf voor non-binair?
Maar dat zijn misschien een handje vol mensen in die wereld dus je kan ook moeilijk elk jaar dezelfde 5 mensen nomineren en een award geven toch?
Ik ben zelf gevaccineerd maar ik denk dat het niet werkt om mensen die dat niet willen bepaalde dingen te ontzeggen of te werken met financiƫle prikkels. Ik denk dat je hierdoor juist een grotere afstand kan creƫren tussen deze groepen. Dat zou je juist moeten voorkomen naar mijn mening.
Ja sorry maar als je nu nog niet gevaccineerd bent dan wil je gewoon niet, dan moet je het maar afdwingen vind ik
Ik dacht juist dat het door geen onderscheid tussen man/vrouw te maken juist iedereen kon meedoen hieraan. Dus gelijke kansen, mar dat is dus een beetje naief gedacht aan de reacties te zien
Dom idee er zal altijd gezeik zijn. Winnen er steeds mannen = Gezeik .
Winnen er steeds vrouwen = gezeik.
Plus er zijn veel meer verschillende rollen voor mannen.
Maar ook zal er zo veel minder reclame zijn voor die films. Of gaan ze wel 6 mensen nomineren?
Nou sowieso komt er maar 1 paar handen op de glorieuze Utrecht Walk Of Fame!!!
Nee maar de helft minder genomineerden natuurlijk, minder aandacht in de pers, minder films die een award (en dus geld en aandacht) winnen.
Vind het heel erg ondoordacht
Ja, maar dat moet hier overal dus heb geen keuze. Toen het even niet hoefde deed ik 50% van de tijd.
In de supermarkt ligt er net aan of ik hem bij me heb. Als ik plots erheen ga, dan niet
@Camper Zal niet langer meer duren aangezien de rest van de Italiaanse green pass wel geldt vanaf 12 jaar en ouder, dus ook voor scholieren en studenten.
Ik vind het overigens een hele heftige maatregel van Italiƫ. Die schorsing is gewoon verkapt ontslag aangezien men ook geen salaris zal ontvangen. Ik ben zeker voor het nemen van een vaccine, maar niet onder dwang en daar neigt dit naar mijn mening wel naar.