Stel je persoonlijke vraag #30

Misschien is het een idee om wel twee awards te vergeven per jaar, maar dan zonder categorie man/vrouw. Dus dan worden er twee acteurs gekozen uit één grote poule van man/vrouw/non-binair.

10 likes

Hahaha ik mijn hoofd zijn die mega lang dicht geweest en daarna met sneltesten toen het vorig jaar toenam. Maar verder niet gevolgd.

Ik zou het wel vreemd vinden om zorg niet zo “af te dwingen” en scholen wel. 🥲

Ik heb totaal geen begrip voor het niet vaccineren omdat je het “niet wilt” - dus medische redenen uitgezonderd. Dus ik zie dan ook het verschil niet dat een vliegmaatschappij wel een bewijs mag vragen, terwijl een school (denk in Italië ook semi overheid?) waarin je zorg draagt over anderen dan weer niet zou kunnen, vanuit privacy beweegredenen. Want in verschillende beroepsgroepen in NL moet je ook een specifieke gezondheidsverklaring afleggen om aan het werk je kunnen. Wil je dat niet, dan werk je er niet. Dus als dat kan, waarom dit niet? Maar nogmaals, ik kan (en wil) me niet in niet-vaccineren inleven. Dus ik zie het dan gewoon als een gevolg voor je eigen keuzes. Particuliere bedrijven vind ik dan wel ver gaan, want geen zorg factor (of iig niet de standaard basis dienstverlening lijkt me).

4 likes

Wat zou jij vinden van een fusie tussen GroenLinks en PvdA ?

• Goed idee
  • Slecht idee
  • Neutraal
  • Geen mening

0 stemmers

Het is de enige manier om met een grote partij als VVD te concurreren. Links heeft te veel kleine partijen voor een sterke coalitie.

7 likes

Dan kunnen de VVD en CDA in ieder geval niet meer zeuren dat ze maar met max. 1 linkse partij willen regeren.

3 likes

Ik denk dat de inspiratie is voor deze poll. En ergens maakt het me niet uit als dat dan de aanleiding is voor een fusie op links.

1 like

Dat dacht ik juist ook, maar aan de reacties hier te lezen is dat blijkbaar niet zo.

Helemaal voor. Vind de verschillen tussen deze partijen zo klein dat ik denk dat ze samen zoveel sterker zouden zijn. En dan minder versplintering op links, yep.

Hoop ik dat ze een leuke naam gaan verzinnen :heart_eyes:
Partij van de Links
Groen van de Arbeid
Linkse Arbeid
PartijGoen
Links van de Groene ArbeidsPartij
GLPVDA21

21 likes

Haha ja klopt

Een vraag voor wie dubbel gevaccineerd is en wiens grootouders dat ook zijn: ga jij langs bij je grootouders?

• Ja
  • Ja, maar enkel met mondkapje en afstand
  • Ja, enkel na zelfquarantaine / zelftest
  • Nee, doordat ik bang ben hen te besmetten (door de deltavariant)
  • Nee, ik ging sowieso nooit / heb geen grootouders meer

0 stemmers

1 like

Als ze nog zouden leven dan zou ik zeker bij ze langs gaan ja.

13 likes

Ja, zonder mondkapje, maar met afstand!

13 likes

Geen quarantaine, maar doe wel elke keer een zelftest als ik bij oma langs ga.
Ze woont in een kleinschalige zorg/woongroep, dus doe het niet alleen voor haar veiligheid maar ook voor de andere bewoners die misschien niet gevaccineerd zijn.

4 likes

Ik heb hier geen grootouders meer, maar zodra het inreisverbod is opgeheven van het land waar mijn enig nog levende grootmoeder woont vlieg ik erheen en zie ik haar zsm. Zonder mondkapje en zonder afstand wss ook.

9 likes

NEE21

21 likes

Grappige poll! Ik heb wel es een beetje onenigheid met een vriendin gehad omdat ik niet kon begrijpen dat zij niet wist hoe groot haar huis is. Vind dat echt heel gek :grinning_face_with_smiling_eyes: maar het komt dus vaker voor zie ik.

Is toch alleen handig als je je huis kiest en verbouwt, maar verder…

1 like

Groene Arbeid

2 likes

Ja is ook wel zo, het is ook echt niet handig om te weten ofzo haha. Maar je kan het toch ook gewoon zien aan hoe groot je huis is?

Haha oké ja dan snap ik het wel weer :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like