Stel je persoonlijke vraag #30

Vraag je toestemming aan de persoon achter je, als je je vliegtuig stoel naar achter wil zitten?

• Ja, is wel zo netjes
  • Nee hoezo? De stoel kent ook een lig-stand en ik bepaal zelf wel of ik er gebruik van maak of niet

0 stemmers

2 likes

Geen toestemming want ze hebben er geen kut over te zeggen, maar ik meld het wel altijd ff en ik doe het zachtjes naar achter niet in 1 wilde ruk en niet als er nog dienbladen met eten kunnen staan oid.

11 likes

Ik zou dat nooit doen tenzij het nacht is. Never forget dat ik naar miami vloog en het meisje voor mij meteen toen we opstegen haar stoel naar achter lanceerde.

Heb er nu nog trauma’s aan

26 likes

Ja melden is idd ook nog een optie. Dan heb je toch wel altijd dat mensen knikken/ā€œgoedkeurenā€ omdat ze het netjes vinden dat je het aangeeft. Denk niet dat iemand dan snel zegt: heb ik liever niet

@Karl_Lagerfeld irritant!
Ja sommige mensen houden toch minder rekening met elkaar. Never forget die man naast me die op een vlucht naar Hong Kong direct zijn schoenen uitdeed en niet zo fris rook

1 like

Ik vraag het niet maar ik zet m’n stoel ook niet naar achter. Als je het vraagt zeggen mensen ook niet echt ā€œeh nou liever nietā€, maar los daarvan zet ik m’n stoel sowieso niet naar achter. Ik vind dat zelf altijd irritant als iemand dat doet dus doe t bij een ander ook niet
Moet wel zeggen dat ik nooit echt op lange vluchten heb gezeten!

2 likes

's nachts niet hoor, dan ligt iedereen met zijn stoel naar achteren. Overdag doe ik hem nooit zo ver naar achteren

1 like

Oh ik doe dat ook nooit overdag idd

1 like

Ik vind zelf dat je een beetje aan moet voelen wanneer het wel of niet kan, je hoeft het niet te melden/vragen. Bijvoorbeeld toen we terugvlogen uit Tokyo deed een gast voor mij direct z’n stoel helemaal naar achteren en hing er vervolgens met z’n arm over z’n hoofd overheen ??? En toen het eten kwam deed hij z’n stoel nog steeds niet naar voren en moest ik dat vragen. Als je je stoel naar achteren doet als het licht uitgaat: prima. Maar nog voor de maaltijd en dan totaal geen rekening houden met anderen vind ik aso.

6 likes

Ja dit heb ik ook eens gehad op zo’n vlucht van 12 uur. Moest telkens vragen of ze even haar stoel weer omhoog kon doen. Maar die stoelen konden zo ver naar achteren dat ik helemaal scheef m’n stoel in moest telkens, ik vond het echt aso dat ze dat die hele vlucht heeft gedaan. Degene naast mij kon er ook amper uit.
Ik kijk altijd even naar achteren en als ik eten aan zie komen zet ik hem rechtop. Maar alleen als ik ga slapen zet ik hem echt helemaal naar achteren.

3 likes

Never forget de slaande ruzie die tijdens een busreis ontstond toen twee Engelse jongens hun stoel naar achter deden. De Waalse dames daarachter gingen uit hun plaat en wisten niet van ophouden. ƉƩn van die stoelen ging zelfs kapot :flushed:

Ik vond het sneu voor die jongens, die van Londen via Belgiƫ en Nederland naar Duitsland reisden en heel even een oog dicht wilden doen. In plaats daarvan werd heel de bus 's nachts wakker gehouden door een ruzie die in het Frans en Engels werd gevoerd. Ik heb uiteindelijk die jongens aangeboden om van plek te wisselen (na overleg met mijn buurvrouw die haar stoel ook niet perse naar achteren hoefde te zetten) en toen ging de vrouw achter mij los op mij omdat die stoel nog niet naar voren was gezet terwijl ik op de snelweg toch echt eerst mijn aandacht had bij gaan zitten en mijn gordel omdoen :expressionless:

1 like

Ik doe hem altijd maar een mini beetje naar achter, meer vind ik aso. En met eten zet ik het altijd recht op

2 likes

Zeg eens eerlijk heb jij het liedje ā€˜ik ga zwemmen’ ook in je hoofd zitten? Ik wel namelijk en heb dat liedje nog nooit zelf opgezet haha. :expressionless:

• Ik heb hem ook in mijn hoofd zitten
  • Ik heb hem niet in mijn hoofd zitten
  • Ik heb geen idee waar je het over hebt

0 stemmers

Het even melden inderdaad, maar ik ga geen toestemming vragen.

2 likes

Ik heb dit lied tot nu toe succesvol weten te ontwijken, en ben daar erg tevreden mee.

24 likes

Ja vind dit dus ook echt mega aso. Naar achteren is prima tijdens de nacht, maar ik hoef je niet te vlooien. Zet dan gewoon mn knieƫn erin tot ze beetje naar voren gaan, joe joe.

8 likes

Dit moet misschien in een biecht, maar als iemand direct naar achter gaat terwijl ze mini zijn en ik daardoor met m’n knieĆ«n in m’n nek kom te zitten, hou ik altijd de stoel tegen met mn knieĆ«n

10 likes

De hele dag :sob::sob:

2 likes

ik haat vliegen en ga er alleen in als het echt moet. Ik moet dan ook echt rechtop zitten om 'alert ’ te blijven. Whaha, wat een onzin ook eigenlijk.

1 like

Ja dit deed ik dus ook, kreeg hierdoor ruzie en daar zijn ze in het vliegtuig echt zo mee klaar. Ik moest de stoel naar achteren laten gaan. Maar heb echt heel vaak tegen die stoel aangestoten met mijn knieƫn

2 likes

Ik had laatst een lange vlucht met KLM. Zij pakten het wel goed aan. Het was een nachtvlucht dus vrijwel iedereen had zijn stoel naar achter. Toen we ontbijt kregen, gingen de stewardessen iedereen langs om te zeggen dat de stoelen rechtop moesten. Daarna mochten de stoelen ook niet meer naar achter

10 likes