Stel je persoonlijke vraag #30

Hoe neem je het liefst je vakantiedagen op?

• In 1 keer
  • In 2 keer
  • 1 lange vakantie (2,5 week of meer) en verder hier en daar losse dagen
  • 1 lange vakantie (2,5 week of meer) en verder hier en daar een week
  • Een paar korte vakanties (een week of korter)
  • Alleen maar losse dagen

0 stemmers

Ik werk al ruim twee jaar niet meer in het onderwijs en ik droom dit nog zeker elke maand :sweat_smile:

2 likes

Tussen de keuzemogelijkheden 2,5 en 1 week zit wel een groot verschil. Ik doe een lange vakantie van 2 weken en twee losse weken of een paar keer een paar dagen.

7 likes

Vergeten een optie ‘anders’ in te voegen :grimacing:

Als, inderdaad. Zou heel mooi zijn als iedereen dat deed, maar dat is nou net het probleem met die wappies
 Dus gewoon iedereen vaccineren (buiten natuurlijk die hele kleine groep die niet gevaccineerd kan worden), dan krijgen we die klotepandemie hopelijk sneller onder controle.

Ik ben het ermee oneens dat dat het probleem met “die wappies” is. Er zijn tig mensen die zich niet goed aan de afstandsmaatregelen houden en die bevinden zich door heel de samenleving. Die wappies zijn daar slechts een kleine groep van.

En je lijkt in je bericht niet gevaccineerde mensen in meer of mindere mate gelijk te stellen aan wappies (muv van mensen die niet gevaccineerd kunnen worden). Klopt dat, en wat is dan jouw definitie van een wappie? Ik vind dat namelijk lastig te rijmen met mensen die zich wel aan alle maatregelen houden (en daardoor dus niet bewust anderen in gevaar brengen) maar om wat voor reden dan ook niet zijn gevaccineerd/niet hebben gekozen voor vaccinatie. Ontkennen zij de ernst van corona puur doordat zij (nog) niet zijn gevaccineerd?

4 likes

Er zijn ongetwijfeld gradaties, vast niet iedereen die zich niet laat vaccineren is een Willem Engel, maar ik zie echt geen enkele reden om je niet te laten vaccineren, tenzij het medisch niet mogelijk is. Dus ja, als je er dan bewust voor kiest om dat niet te doen ontken je inderdaad de ernst van corona en ben je in mijn ogen een wappie :woman_shrugging:t3:

9 likes

Welke naam vind je het minst erg / mooist?
(4 van deze namen zijn de kinderen van Teresa Palmer)

• Prairie Moon
  • Bodhi Rain
  • Forest Sage
  • Poet Lake
  • Emerald Ivy

0 stemmers

Ik heb liever ____ tapijt/kleed

• Hoogpolig
  • Laagpolig
  • geen

0 stemmers

1 like

Ik zie met name vanwege enkele onduidelijkheden mbt het vaccin genoeg redenen voor verschillende mensen in verschillende fases van hun leven om zich (nog) niet te laten vaccineren. Het ontkennen van de ernst van corona zit hem voor mij niet in de vraag of je gevaccineerd bent, maar in de vraag hoe je omgaat met coronamaatregelen en hoe bewust je bent van de nog onduidelijke (verloop van de) werking van het vaccin op (met name) de overdracht van corona. Maargoed, dan hebben wij een verschillende definitie van het woord wappie en kunnen we agree to disagree.

4 likes

Hoogpolig maar heb het wel alleen onder mijn bureau, in de woonkamer wil ik geen vloerkleed.

1 like

Ik lees Poet van Poet Lake 100% op z’n Nederlands en dan zie ik alleen maar dit voor me

(Poot Lovato)

6 likes

Vraag je toestemming aan de persoon achter je, als je je vliegtuig stoel naar achter wil zitten?

• Ja, is wel zo netjes
  • Nee hoezo? De stoel kent ook een lig-stand en ik bepaal zelf wel of ik er gebruik van maak of niet

0 stemmers

2 likes

Geen toestemming want ze hebben er geen kut over te zeggen, maar ik meld het wel altijd ff en ik doe het zachtjes naar achter niet in 1 wilde ruk en niet als er nog dienbladen met eten kunnen staan oid.

11 likes

Ik zou dat nooit doen tenzij het nacht is. Never forget dat ik naar miami vloog en het meisje voor mij meteen toen we opstegen haar stoel naar achter lanceerde.

Heb er nu nog trauma’s aan

26 likes

Ja melden is idd ook nog een optie. Dan heb je toch wel altijd dat mensen knikken/“goedkeuren” omdat ze het netjes vinden dat je het aangeeft. Denk niet dat iemand dan snel zegt: heb ik liever niet

@Karl_Lagerfeld irritant!
Ja sommige mensen houden toch minder rekening met elkaar. Never forget die man naast me die op een vlucht naar Hong Kong direct zijn schoenen uitdeed en niet zo fris rook

1 like

Ik vraag het niet maar ik zet m’n stoel ook niet naar achter. Als je het vraagt zeggen mensen ook niet echt “eh nou liever niet”, maar los daarvan zet ik m’n stoel sowieso niet naar achter. Ik vind dat zelf altijd irritant als iemand dat doet dus doe t bij een ander ook niet
Moet wel zeggen dat ik nooit echt op lange vluchten heb gezeten!

2 likes

's nachts niet hoor, dan ligt iedereen met zijn stoel naar achteren. Overdag doe ik hem nooit zo ver naar achteren

1 like

Oh ik doe dat ook nooit overdag idd

1 like

Ik vind zelf dat je een beetje aan moet voelen wanneer het wel of niet kan, je hoeft het niet te melden/vragen. Bijvoorbeeld toen we terugvlogen uit Tokyo deed een gast voor mij direct z’n stoel helemaal naar achteren en hing er vervolgens met z’n arm over z’n hoofd overheen ??? En toen het eten kwam deed hij z’n stoel nog steeds niet naar voren en moest ik dat vragen. Als je je stoel naar achteren doet als het licht uitgaat: prima. Maar nog voor de maaltijd en dan totaal geen rekening houden met anderen vind ik aso.

6 likes

Ja dit heb ik ook eens gehad op zo’n vlucht van 12 uur. Moest telkens vragen of ze even haar stoel weer omhoog kon doen. Maar die stoelen konden zo ver naar achteren dat ik helemaal scheef m’n stoel in moest telkens, ik vond het echt aso dat ze dat die hele vlucht heeft gedaan. Degene naast mij kon er ook amper uit.
Ik kijk altijd even naar achteren en als ik eten aan zie komen zet ik hem rechtop. Maar alleen als ik ga slapen zet ik hem echt helemaal naar achteren.

3 likes