Stel je persoonlijke vraag #30

Er zijn een paar mensen voor wie het me heel leuk lijkt. Ik heb goed contact met hun partners en families en hun smaken komen erg overeen met die van mij.

Echter ben ik anderhalf jaar terug echter ceremoniemeester geweest voor een vriendin die een traditionele (Italiaanse) bruiloft had, en ik heb stiekem heel vaak gehuild omdat het echt als onbetaald werk voelde. :joy: Haar ontzettend betrokken ouders en schoonouders zijn schatten maar echt niet mensen waar ik vrijwillig mee om wil gaan, en de hele bruiloft was totaal niet mijn smaak… Ik had het graag voor haar over en ben erg blij dat zij er gelukkig mee is geweest, maar ik wil dit gewoon echt niet meer.

4 likes

Hahaha aww sneu van die paniekaanvallen. Is er iets gebeurd waar dat door komt?

En stel, je bent zo rijk dat je eigenlijk niet meer hoeft te werken, blijf je dan werken bij je huidige werk, ga je minder werken of stop je? Ervan uitgaande dat je nu een baan hebt.

• Ik blijf hetzelfde aantal uur werken
  • Ik ga minder werken
  • Ik stop met werken

0 stemmers

Hoe erg laat jij je beïnvloeden en handel je naar het schoonheidsideaal en specifiek naar the male gaze? Dus bv. kleding aantrekken waarin je denkt dat je aantrekkelijk wordt gevonden door mannen, rode lippenstift opdoen omdat je ooit gelezen hebt dat mannen dat mooi vinden of cosmetische plastische chirurgie zodat je aantrekkelijker bent/meer voldoet aan het schoonheidsideaal?

Denk dat vrijwel iedereen het wel een beetje doet.

Anoniem overigens.

• 0%
  • 10%
  • 20%
  • 30%
  • 40%
  • 50%
  • 60%
  • 70%
  • 80%
  • 90%
  • 100%

0 stemmers

Ik werk gemiddeld genomen misschien 25 uur in de week, sommige dagen zijn lang en sommige dagen is het alleen ff de inbox checken en wat belletjes plegen.
Zeer goed te combineren met m’n prive leven dus ik zou niet echt minder willen werken. Lijkt me heel leeg.

2 likes

Ik zou stoppen bij mijn huidige werk en een klein winkeltje in fournituren beginnen oid.

7 likes

Eigenlijk wel 90% want ik loop er 90% verlept bij en word dan juist het meeste aangesproken. Die 10% dat ik mn best doe en denk nu gaan mensen met bosjes voor me vallen gebeurt er niks.

1 like

Telt het ook de andere kant op? Dus dat je juist dingen aandoet die ‘niet aantrekkelijk’ zijn om mannen op afstand te houden?

5 likes

Neee als je alleen dat doet zou ik dus een heel laag percentage stemmen. Ik kleed me bv ook nooit in blote/strakke kleding (onder andere) omdat ik dan minder blikken of aanspraak krijg. Maar wel make-up en tsja dat zou ik ook niet doen als ik alleen op een onbewoond eiland zat.

Omdat daar geen mannen zijn of wat?

Omdat daar niemand is die me beoordeelt op uiterlijk, mannen maar ook vrouwen.
En omdat ik dan wel andere dingen aan mijn hoofd zou hebben natuurlijk :rofl: maar bij wijze van spreken.

Ik zou een andere baan zoeken.

5 likes

Toch twijfel ik daarover. Want in beide gevallen is het de male gaze die bepaalt of je iets wel of niet draagt.

3 likes

Pizzatent kan heel goed de pizza voor mij sneden.

1 like

Dat is zo. Maar ben in dit geval meer benieuwd naar aantrekkelijk voor mannen willen zijn en juist aan dat ideaal willen voldoen.

1 like

Zou dan wel vrijwilligerswerk willen doen.

2 likes

Ik denk echt dat mensen zich veel te laag inschatten hier. Ik denk vrijwel nooit “ik doe dit want een man vind dit mooi” maar helaas worden we onbewust constant beïnvloed door de male gaze. Dit gebeurt al als je je bijvoorbeeld scheert of soms hakken draagt toch?

19 likes

Ik weet dus niet eens zeker wat ik zelf mooi vind. Ik weet hoe er op bepaalde kleding gereageerd wordt en dat zorgt ervoor of ik me wel of niet chill voel ergens in.
Maar ik vind het echt heel moeilijk om los van elkaar te kunnen zien omdat die male gaze door de hele maatschappij gedragen wordt.

3 likes

Maar wat als ik het bij mezelf niks vind of me verveel? Is het dan nog male gaze?

1 like

Hmm moeilijk, ik kleed me soms juist wel omdat ik wil dat mijn Male (lol m’n vriend dus) me aantrekkelijk vindt, maar ook vaak juist op een manier waarop ik niet wil dat mannen me aantrekkelijk vinden (bijv. op werk is 90% van m’n cliënten man dus wil dat zo veel mogelijk voorkomen).

Dus bij elkaar ben ik er wel op 6/7 dagen mee bezig denk ik

2 likes