Stel je persoonlijke vraag #30

Doen!!! Okselhaar!!! :heart:

Ik ben 110% beïnvloed door de male gaze. Ik fantaseerde mezelf als klein kind al als Adriana Lima, ik durfde heel lang niet zonder make-up de deur uit, maar ook niet met te veel make-up of cakeface. Ik heb heel erg de neiging om the cool girl/manic pixie dream girl na te spelen, en ook al ben ik er echt al heel lang bewust van (ik denk dat ik me hiertegen ben gaan verzetten toen ik 14 was… dat is al de helft van mijn leven), kan ik het niet loslaten. Ik laat mijn okselhaar wel staan, maar wanneer het zichtbaar is moet het mooi getrimd zijn en mijn kleding netjes. Ik verf mijn witte haar niet, maar probeer het de witte strengen wel gladder te maken zodat ik er niet oud door uitzie. Ik draag vaak genoeg geen make-up, maar wel alleen als ik me ~casual/cool/cute~ voel. Ik vind het niet belangrijk om mooi te zijn voor anderen en ik doe echt niks voor mijn uiterlijk tegen mijn zin, maar ik ben ervan bewust dat mijn zin heel erg samenhangt met een constant totaalplaatje dat ik van mezelf heb, wat weer samenhangt met the male gaze.

10 likes

Als welke stap in de menselijke evolutie zou je je functioneren vandaag indelen?

• 1 de aap
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6 gewoon de mens

0 stemmers

1 like

Ik kon vandaag een armband niet vinden die ik al om had.

Daarna vergat ik de stekker in de water koker te doen en toen ging ik met m’n hoofd dichtbij het knopje kijken hoezo die steeds terugveerde en pas na 5 minuten begon er iets te dagen

Dus ik denk de aap man die nog net niet rechtop loopt.

18 likes

Mijn vriend is 15 jaar ouder

1 like

Ik was vandaag op kantoor echt een super high functioning persoon maar toen ik thuis kwam totaal niet meer dus ergens in het midden denk ik

1 like

Ik wist dat ik veel bladwijzers maakte, maar inmiddels heb ik er zo ontzettend veel dat ik niks meer terug kan vinden. 🥲 Je kan dit checken door naar je profiel en vervolgens naar de statistieken te gaan.

Hoeveel bladwijzers heb jij gemaakt op het forum?
  • Geen, ik gebruik de functie eigenlijk niet
  • 0-100
  • 101-200
  • 201-300
  • 301-400
  • 401-500
  • 501-600
  • 601-700
  • 701-800
  • 801-900
  • 901-1000
  • Meer dan 1000 :clown_face:

0 stemmers

Ik denk dat de stap van 0 - 100 een erg grote stap is, want ik heb er letterlijk maar eentje maar val wel in die categorie ;p

7 likes

Ik had als ik eerlijk ben verwacht dat de functie veel gebruikt zou worden, vandaar dat ik die stappen zo gedaan had hahaha

2 likes

Ik vind die bladwijzers echt ideaal, vooral nu je in kunt stellen wanneer je een reminder wil. Ik gebruik het veel voor filmpjes of muziek of artikelen die ik later nog wil lezen bijvoorbeeld!

5 likes

Ja ik ook! Ik sla ook veel recepten/gerechten op uit het weekmenu/wat eet je vanavond topic, Netflix tips en natuurlijk de schoonmaakpost van @anon86562306 haha!

5 likes

Today I learned

8 likes

Ok wij hebben een discussie welk filmpje bekender is:

• Ik gooi die blikje in die water
  • ‘Mand’

0 stemmers

Ben benieuwd welke jullie denken dat de meeste mensen kennen.
Mijn date denkt de ‘ik gooi die blikje in die water’ en ik denk het ‘mand’ filmpje :sweat_smile:

1 like

Wow op je 14e al bewust van de cool girl/manic pixie girl persona? Wat vroeg en goed. Ik ken dat pas sinds een paar jaar en herken het ook bij anderen (okay en mezelf)

2 likes

Ik denk dat veel mensen mand kennen maar dan in meme versie en van blikje in de water kennen mensen vooral “zo is natoer” en “ik vind helemaal mooi”

Heb net ff blikje in de water opgezocht en wat is die agent voor pipo trouwens :joy:

8 likes

Dit precies, want “die blikje in die water” zegt me niks en de dingen die jij zegt dan weer wel :grimacing:

6 likes

Ik luisterde net de NPO podcast ‘‘daders’’ en in mijn Vlaamse oren klonk het alsof ze het over druKs hadden ipv drugs.

Hoe spreek jij ‘drugs’ uit?
  • Drugs (met -g klank)
  • Druks (g klinkt als een k)
  • Druhs

0 stemmers

Gewoon, op z’n Engels. Zoals het hoort.
Ik zie niet hoe je het anders uit spreekt?
Drugs met een zachte G, ofzo?

2 likes

Volgens mij spreken mensen in België Engelse woorden meer fonetisch uit. Drugs heb ik nog nooit horen uitspreken. Maar laptop en label wordt precies zoals je het leest. Meer voorbeelden weet ik even niet.

Fan

6 likes

Ik vind het altijd zo boomer als je Nederlandse mensen opeens ‘dwrags’ hoort zeggen. Zijn ook meestal oude mensen.

26 likes