Stel je persoonlijke vraag #30

zo’n casual news drop komt me bekend voor…

37 likes

Jaa dit vind ik ook zo grappig! Ik zou verwachten dat Vlamingen juist dichterbij het Frans zouden blijven en Nederlanders het zouden vernederlandsen, maar het lijkt vaak juist andersom :smiley:

Zo dacht ik laatst eindelijk een woord goed uit te spreken toen ik mijn vriend (Belg) vertelde over “Rampage, een festival in België (door mij uitgesproken op z’n Frans als rampaazj).”

Tot hij me heel casual verbeterde “oh je bedoelt Rampage (op z’n Engels, rempeetzj)?”

I tried :sob:

2 likes

Ik wil een weekend weg alleen ik kan niet kiezen, twijfel tussen Berlijn en Praag. Berlijn heb ik mijn stage gedaan en het lijkt me leuk om weer terug te gaan en veel vegan tentjes maar Praag ben ik nog nooit geweest en lijkt me op zich ook wel leuk, dus een poll:

• Berlijn
  • Praag

0 stemmers

1 like

Ik zou omdat je maar een weekend gaat dan naar Berlijn gaan, want Praag is wel veel langer reizen!

Edit: vanuitgaande dat je met de trein reist

Ik zou voor Praag kiezen, ben er ookal alleen geweest en vind het makkelijker op een weekend te doen dan Berlijn. Berlijn is heel cool maar ook groot dus daar zou ik wat langer voor uittrekken

Praag heeft ook wel redelijk wat vegan hoor! Niet zoveel als Berlijn maar zou wel goed moeten komen haha. Ik vind beide leuke steden maar ik vind het zo leuk aan Praag dat je echt 1 historisch centrum hebt, relatief klein, zo leuk om rond te lopen. Oogt een beetje middeleeuws ofzo, vind het echt prachtig.

Als je naar Praag gaat kan ik Lehká Hlava of Maitrea aanraden. Het zijn vegetarische restaurantjes met ook vegan opties en ze zijn heel bijzonder vormgegeven van binnen!

@Canvastas zie nu jouw berichtje :joy:

3 likes

Ik ben in 2014 (7 jaar geleden alweer omg) ook bij Maitrea en Lehka Hlava geweest en dat was toen al zo vooruitstrevend qua vegan opties die ze hadden, echt fantastisch. Het moet nu al helemaal top zijn :heart_eyes: leuk dat het nog bestaat, zeker heen gaan idd!

2 likes

The Street Burgers in Praag heb ik de lekkerste vegan burgers ooit gegeten. Denk er nog regelmatig aan :broken_heart:

2 likes

@Nysmn @Canvastas @Echo @Dombo
Klinkt goed allemaal :heart_eyes: oké dan denk ik dat het Praag wordt!

1 like

Dat zijn ook de mensen die wai-fai zeggen ipv wifi

8 likes

N.a.v. een vlog van Enzo, ben ik benieuwd.

Weet jij hoe je startkabels moet gebruiken om je auto weer te starten?

• Ja, weet ik
  • Ja, zo ongeveer
  • Nee, geen idee

0 stemmers

1 like

Tank jij bij Shell?

• Ja, benzine is benzine en andere aanbieders zijn echt niet beter wat dat betreft
  • Ja, ik denk daar niet eens over na
  • Liever niet, maar als het niet anders kan wel
  • Nee, ik boycot Shell en tank alleen bij andere aanbieders
  • Nee, maar om andere redenen (duurder, geen locatie hier, etc)
  • Nvt, ik heb geen auto of rijd elektrisch etc.

0 stemmers

Ik stel het altijd tot het laatste moment en dan moet ik wel bij de eerst volgende. Maar heb zo een hekel aan tanken.

Praag heeft de laatste jaren steeds meer vegan restaurants gekregen! Ook echt een prachtige stad en spotgoedkoop! Je kunt een 3-dagenkaart voor de metro/bus/tram kopen voor ongeveer 10 euro en reist dan heel makkelijk door de hele stad.

1 like

Zo ongeveer wel. En ik heb niet eens een auto of uberhaubt een rijbewijs hahaah

2 likes

Wi Fi komt van Wireless Fidelity dus volgens mij zou de correcte uitspraak Wai Fie zijn :sob:

5 likes

Dat is niet echt waar en zelfs als het waar is, zeg je dan ook Hai-Fie voor Hi-Fi?
Het acroniem kan toch anders uitgesproken worden dan het hele woord. Of spreek je Benelux uit als Behneeluux?

3 likes

Niet meer!

“En nee, wifi betekent niks. Oorspronkelijk stond het voor wireless fidelity, oftewel draadloze trouw. Maar de naam staat nu betekenisloos op zichzelf.”

Lekker wiefie blijven zeggen dus :heart_eyes:

https://www.ad.nl/binnenland/hollandse-cees-vond-wifi-uit-bij-apple-zeiden-ze-eerst-kom-later-maar-eens-terug~a7daa6fa/

Ik snap nog steeds niet waarom er nou soms wel en soms geen preview verschijnt bij links

1 like