Ik vind die bladwijzers echt ideaal, vooral nu je in kunt stellen wanneer je een reminder wil. Ik gebruik het veel voor filmpjes of muziek of artikelen die ik later nog wil lezen bijvoorbeeld!
Ja ik ook! Ik sla ook veel recepten/gerechten op uit het weekmenu/wat eet je vanavond topic, Netflix tips en natuurlijk de schoonmaakpost van @anon86562306 haha!
Today I learned
Ok wij hebben een discussie welk filmpje bekender is:
- Ik gooi die blikje in die water
- âMandâ
0 stemmers
Ben benieuwd welke jullie denken dat de meeste mensen kennen.
Mijn date denkt de âik gooi die blikje in die waterâ en ik denk het âmandâ filmpje
Wow op je 14e al bewust van de cool girl/manic pixie girl persona? Wat vroeg en goed. Ik ken dat pas sinds een paar jaar en herken het ook bij anderen (okay en mezelf)
Ik denk dat veel mensen mand kennen maar dan in meme versie en van blikje in de water kennen mensen vooral âzo is natoerâ en âik vind helemaal mooiâ
Heb net ff blikje in de water opgezocht en wat is die agent voor pipo trouwens
Dit precies, want âdie blikje in die waterâ zegt me niks en de dingen die jij zegt dan weer wel
Ik luisterde net de NPO podcast ââdadersââ en in mijn Vlaamse oren klonk het alsof ze het over druKs hadden ipv drugs.
- Drugs (met -g klank)
- Druks (g klinkt als een k)
- Druhs
0 stemmers
Gewoon, op zân Engels. Zoals het hoort.
Ik zie niet hoe je het anders uit spreekt?
Drugs met een zachte G, ofzo?
Volgens mij spreken mensen in België Engelse woorden meer fonetisch uit. Drugs heb ik nog nooit horen uitspreken. Maar laptop en label wordt precies zoals je het leest. Meer voorbeelden weet ik even niet.
Fan
Ik vind het altijd zo boomer als je Nederlandse mensen opeens âdwragsâ hoort zeggen. Zijn ook meestal oude mensen.
zoân casual news drop komt me bekend voorâŠ
Jaa dit vind ik ook zo grappig! Ik zou verwachten dat Vlamingen juist dichterbij het Frans zouden blijven en Nederlanders het zouden vernederlandsen, maar het lijkt vaak juist andersom
Zo dacht ik laatst eindelijk een woord goed uit te spreken toen ik mijn vriend (Belg) vertelde over âRampage, een festival in BelgiĂ« (door mij uitgesproken op zân Frans als rampaazj).â
Tot hij me heel casual verbeterde âoh je bedoelt Rampage (op zân Engels, rempeetzj)?â
I tried
Ik wil een weekend weg alleen ik kan niet kiezen, twijfel tussen Berlijn en Praag. Berlijn heb ik mijn stage gedaan en het lijkt me leuk om weer terug te gaan en veel vegan tentjes maar Praag ben ik nog nooit geweest en lijkt me op zich ook wel leuk, dus een poll:
- Berlijn
- Praag
0 stemmers
Ik zou omdat je maar een weekend gaat dan naar Berlijn gaan, want Praag is wel veel langer reizen!
Edit: vanuitgaande dat je met de trein reist
Ik zou voor Praag kiezen, ben er ookal alleen geweest en vind het makkelijker op een weekend te doen dan Berlijn. Berlijn is heel cool maar ook groot dus daar zou ik wat langer voor uittrekken
Praag heeft ook wel redelijk wat vegan hoor! Niet zoveel als Berlijn maar zou wel goed moeten komen haha. Ik vind beide leuke steden maar ik vind het zo leuk aan Praag dat je echt 1 historisch centrum hebt, relatief klein, zo leuk om rond te lopen. Oogt een beetje middeleeuws ofzo, vind het echt prachtig.
Als je naar Praag gaat kan ik LehkĂĄ Hlava of Maitrea aanraden. Het zijn vegetarische restaurantjes met ook vegan opties en ze zijn heel bijzonder vormgegeven van binnen!
@Canvastas zie nu jouw berichtje