Stel je persoonlijke vraag #30

Als je met een vriend/vriendin op vakantie bent en jullie krijgen beide Corona. Je vriend/vriendin is er zo slecht aan toe dat die in het ziekenhuis beland. Zou je dan blijven als de vakantie is afgelopen? Of zou je terug naar Nederland vliegen als je zelf weer opgeknapt bent en je vriend/vriendin alleen achter laten. (Dit kan ook over een andere ziekte gaan)

• Ik zou terug vliegen en de vriend/vriendin alleen achter laten
  • Ik zou blijven en wanneer het mogelijk is gezamenlijk terug naar Nederland vliegen

0 stemmers

Iemand die ik ken ligt met Corona in het buitenland in het ziekenhuis en die vriend is terug gevlogen naar Nederland zonder te testen op Corona maar had dezelfde klachten als die vriend.

1 like

Hmm als er geen andere familie oid hier heen kan komen
 maar het kan ook heel lang duren en in dit hypothetische geval dat ik dus met een vriendin ben en zonder partner en kinderen zou ik het wel heel moeilijk vinden een paar weken van huis te zijn :cold_face:

1 like

Vind het nog niet eens zo schokkend dat die vriend zich niet heeft laten testen, maar dat je een vriend in het buitenland achterlaat in het ziekenhuis vind ik echt erg. Dan ben je echt een vreselijk persoon in mijn ogen (tuurlijk met uitzonderingen en ook niet voor weken lang etc)

24 likes

Beide zijn jong, geen kinderen of partner.

Ja ik ook, hij voelt zich ook echt in de steek gelaten door die vriend. Dacht ff peilen of andere wat anders zouden doen.

Als je patat eet, hoeveel patatjes stop je dan tegelijk in je mond?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

En McDonalds frietjes?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

edit:
Wie doet dit nou???
images

13 likes

Ik! Dan doe je er langer over en zit je niet ineens zo naar vol. Veel chiller!

21 likes

Bedtijd en nu wil ik McDonald’s.

7 likes

Even gegoogled want ik kende dit niet.

De bechdeltest is een informele test die gebruikt kan worden om fictie te testen op seksisme. Een film slaagt voor de test als er minstens twee vrouwelijke personages in voorkomen met een naam, die met elkaar spreken over een ander onderwerp dan het onderwerp ‘mannen’.

Jezus wat droevig. Het is nou ook niet dat ze de lat heel hoog hebben gelegd. En volgens wikipedia slaagt de helft van alle films voor deze test.
Ik vind echt alles hieraan extreem deprimerend.

17 likes

Het zegt inderdaad echt niets dat een film die test doorstaat, een film kan nog steeds superseksistisch/onfeministisch etc zijn. Het zijn ook best abstracte criteria. In film waarin maar 30 sec twee vrouwen te zien zijn elkaar bij naam noemen en zeggen hoe leuk ze winkelen vinden zou de test bv al doorstaan.

Andersom zegt het natuurlijk iets meer, maar een film als Gravity doorstaat de test niet. Niet omdat het geen film is met een sterke vrouw als hoofdfiguur, maar omdat zij (bijna) het enige personage is.
Dat maar zo weinig films die test doorstaan is natuurlijk wel schrijnend, dat wordt gewoon normaal gevonden. Je kunt je toch niet eens voorstellen dat dat het geval zou zijn als je het omdraait van vrouwen naar mannen?

Ik vind het vooral schokkend dat de criteria zo bizar laag zijn. Dat zegt veel over hoe er naar vrouwen gekeken wordt.

Liever

• Frietsaus naast mn friet
  • Frietsaus op mn friet

0 stemmers

1 like

*Naast mn patat

39 likes

Dankzij jullie wil ik nu Maccie voor lunch.

5 likes

Maar dan is t patat met maynessss

10 likes

Wat houdt je tegen?

1 like

Ik ga een loempiedel eten voor lunch.
Niet mijn idee maar geen slecht idee tho

5 likes

Mijn oerhollandse bakje met gezonde lunch dat ik gisteravond al heb klaargemaakt

1 like

Voor degene zonder relatie:
Welke dating app vind jij het fijnst/leuk ;

• Bumble
  • Tinder
  • Happn
  • Feeld
  • Badoo
  • Anders;

0 stemmers

Ik gebruik alleen tinder en dat is natuurlijk eigenlijk vooral kut

1 like