Ik vind het heel bijzonder dat ze jullie dat aanbieden, is daar een reden voor?
Waarom is de kat lastig?
Ik probeer me vanalles te bedenken, maar kan er niet echt opkomen wat er zou moeten gebeuren dat ze jullie geld bieden (ookal is t uit aardigheid)?
Jullie betalen voor het oppassen toch ook? Vind dat ook wel meespelen. Eigenlijk zou hij dat gewoon moeten stopzetten.
Hoe ken je deze mensen dan? Want als je via bv een website nou op hun kat past, dan is dit imo gewoon werk en werk hoef je niet altijd leuk te vinden. Niet iedereen heeft een super lieve insta waardige kat
Als je een overeenkomst bent aangegaan dan zou ik liever ook niet halverwege mijn vakantie horen dat mijn oppas er geen zin in heeft en halsoverkop iets nieuws moeten regelen. Dan hadden ze de kat beter naar een pension kunnen brengen
Ik begrijp dat dit niet leuk is en dat je er geen zin in hebt maar ik vind het afhangen van hoe je die mensen kent
Hoefde het antwoord niet, maar gewoon meer context wat er lastig was. Stelde me een extreme terrorkat voor en vroeg me af hoe en wat. Maar mi gewoon een kat met kattengedrag, aardige mensen.
Weet niet wanneer je m eten geeft. Kun je het s avonds zân eten niet geven, dus pas als ie voor de avond binnen is? Waarom moet ie snachts binnen - want anders heeft ie de avond erna wel genoeg honger om dan wel terug te komen. (Mijn katten hebben inmiddels een Luik, maar als ik er buiten achter na ga dan duiken ze ook overal onder/in buiten)
Edit : Als jullie betalen voor het verblijf en oppassen, dan zou ik gewoon dat niet meer doen / weggaan. Want als het niet is wat je leuk vind en je betaald er voor, dan zeker niet doen.
Zij betalen om daar te mogen oppassen of worden ze betaald?
Als Luzarl ervoor betaalt, snap ik het beter!
Ja dagggg hij mag jou wel gaan betalen dan voor de verzorging van die helle beest
Dit maakt al iets meer duidelijk. Als jullie huur betalen en op de kat passen dan zou ik er asap mee ophouden. Vind het wel lief van hun om geld aan te bieden om ergens anders terecht te kunnen maar dan zou ik zelf liever een tijdje bij familie blijven. Dan zou ik iets minder het gevoel hebben dat ik ze nog iets schuldig zou zijn
Eens met de rest - geen huur meer betalen. En ik zou het geld aannemen ter compensatie van je eerder/reeds betaalde huur als dat het geval is.
Rare constructie ook btw : verzorging voor je kat en huis waar een ander voor betaalt (gratis in ruil voor woning had ik nog wel logisch gevonden).
Oo maar nu ik weet dat je al huur hebt betaald verandert mijn antwoord op je poll sowieso! Ik dacht dat jullie gratis op hun huis en kat aan het passen waren⊠in dat geval leek het me niet meer dan logisch dat zij jullie niks verschuldigd zouden zijn (hoewel menig kattenoppas om een compensatie vraagt en daar niks mis mee is!). Als jullie ze hebben betaald voor een slaapplek vind ik dat zij best een alternatief mogen vinden.
Vind het echt schaamteloos dat ze huur vragen, ik hoop dat het om een symbolisch bedrag gaat! :0
In dat geval snap ik wel dat hij/zij geldt aanbiedt om ergens anders te slapen. Hoe lang zou je nog passen op de kat? Als dat nog 2 maanden oid is en je er mee wilt ophouden (heel begrijpelijk met de terrorkat) zou ik wel geld aannemen (want anders betaal je voor een huis waar je niet inzit), als het gaat om nog 2 weken oid dat je zou moeten oppassen zou ik mijn verlies nemen en zelf gewoon iets anders regelen.
Nou ja dan zou ik idd aangeven dat jullie graag willen dat hun vriendin de resterende tijd voor de kat zorgt (dan is dat ook iemand die zij vertrouwen lijkt me), en met hen willen overeenkomen dat jullie nu uit het huis gaan en de huur voor de resterende tijd die jullie er niet verblijven dus terug ontvangen.
En in t vervolg geen fortuinen meer betalen om voor iemand andersâ kat te zorgen
Oh sorry dan snap ik het niet meer haha
Jaa ik denk dat je beter die kat gewoon met rust moet laten. En gewoon eten neer zetten. Af en toe een x je levens verhaal er tegen vertellen en een aai geven klaar.
omdat ik dacht dat je vroeg of je bij je vader moest logeren of dat de huisbazen een ander onderkomen voor jullie moesten regelen.
Huh ik snap het ook niet meer. Je hebt het toch over bij vrienden of familie gaan logeren of dat zij je gaan betalen om ergens anders onderkomen te vinden? Daardoor lijkt het alsof je daar wel weg wil/moet. Als je daar blijft snap ik niet zo goed de vraag over financien
Okee sorry wist ik veel om hoeveel tijd alles nog ging. Maar klinkt als een prima oplossing al als jullie dit hebben afgesproken. Hopelijk valt het mee.
Iets anders: je zei dat je al vaker op hem hebt gepast, als hij zich nu zo anders gedraagt dan normaal, zou het kunnen dat hij pijn heeft?
Oh ik was ook helemaal in de war omdat ik uit je poll had opgemaakt dat je er nog 1 week zou zitten, maar dat je nu dus een week eerder weggaat omdat het niet bevalt. Maar het is meer een week ter onderbreking van de terrorkat en dat je daarna gewoon weer teruggaat begrijp ik nu? Ik zou dan eerder geneigd zijn om idd gewoon bij vrienden/familie een week te slapen.