Hoe bedoel je het onderste? Luikje gaat gewoon handmatig dicht en doen we alleen ‘s nachts. En hij is echt een wegloper, we zijn hem al 1x echt 2 dagen kwijt geweest door een lege band en moeten hem regelmatig met de auto en reismand gaan halen dus hij loopt echt wel weg
Nouja de poll gaat over iets heel anders dan waar dit gesprek nu over gaat haha
Als dat zo’n probleem is zou ik hem eerder gewoon niet meer naar buiten laten. Dan zit hij zeker veilig.
Misschien niet zo leuk voor hem maar een paar weken overleeft hij wel.
Maar je hebt al genoeg advies denk ik haha
Ohh omdat je het had over savonds dicht, dacht ik 1 met een timer.
Als je de instellingen niet kan/wilt aanpassen kun je dan gewoon ducttape over dat “slotje” plaatsen en dan valt ie niet op x tijdstip in het slot.
Maar raar, zou het dan helemaal binnen houden als ik het zo hoor.
Nee we hebben geen elektrisch ding gewoon een handmatig luikje met een draaiknopje, dus als hij binnen is draaien we dat dicht en ‘s ochtends weer open
Ik laat het doen door de kapper voor speciale gelegenheden. Heb normaal krullen
Ik zit hier ook over na te denken en hmmmm ik weet het echt niet. Een vriendin van mij kwam ook in mijn huis toen ik op vakantie was (wel kort), en voor haar was dat ook chill want zij woont suuuperklein en ze vindt m’n kat heel leuk. Maar geen haar op m’n hoofd die haar dan geld toe zou vragen, ik gaf haar wel een cadeautje om haar te bedanken.
Als ik echt drie maanden weg zou gaan, ik weet niet? Ligt er misschien aan wat voor transactie het is, of de ander er heeeeeeeel erg mee geholpen is om veel goedkoper te wonen even en op je huis&kat te passen, of dat jij er vooral mee geholpen bent dat je huis en kat niet achtergelaten zijn.
Maar ik weet niet, als ik m’n huis per se wil onderverhuren voor geld omdat ik het geld nodig heb zou ik het liefst m’n kat bij iemand anders onderbrengen die ik volledig vertrouw, en m’n huis dan gewoon aan wat logisch is. Het voelt toch krom voor mij om huur te vragen voor het verzorgen van míjn kat.
Als je een keer eenmalig ergens werkt en tijdens je pauze vraagt collega om een blikje drinken voor diegene te halen. Het is 2 euro, wil je je geld terug?
- Nee maakt niet uit
- Ja ik stuur sws tikkie
- Alleen als diegene het zelf aanbiedt
- Anders
0 stemmers
Het zakt na 20 minuten toch weer uit dus ik probeer het niet eens meer (tenzij ik er een complete bus haarlak in deponeer maar krokant haar is niet echt mijn ding)
Ik heb ook wel eens 2 maanden en daarna nog een keer 3 maanden in iemands huis gezeten en op de katten gepast en ik kreeg daar juist voor betaald. Ik studeerde toen nog, woonde normaal thuis en zat op een super mooie locatie. Kosten als eten etc was voor mezelf maar ze hadden ook bijv toen ik aan kwam de kasten vol staan met snacks, drank en eten dat ik eerst op mocht maken. Ik mocht alleen niks uit de wijn kelder pakken
Je werkt eenmalig daar dus je kent die mensen niet en gaat er ook niet vaker werken? Dan zou ik ze hun eigen drinken laten halen denk ik, bij een ‘gewone’ collegawaar ik vaak mee samenwerk is een blikje drinken voor ze betalen geen probleem.
Haha ja ik heb gezegd dat m’n (volle) koel- en voorraadkast leeg moesten zijn als ik terugkwam
Ja! Ik volg jou ook wel hoor. Daarom denk ik ook dat het bijv anders is tussen 2 studenten ofzo, of iig allebei vergelijkbare positie, dat het voor allebei gewoon heel erg voordelig en de moeite waard is zo. Stel dat ik als stabiel tweeverdienershuishouden (niet het geval lol) een student als oppas in m’n huis zou laten betalen, dat zou ik krom vinden.
Ja echt? Voor twee euro ga je de skere nederlander uithangen? Tenzij je krap bij kas zit hoor, dan snap ik het helemaal. Maar ik zou de moeite helemaal niet willen nemen en ook gewoon niet die persoon willen zijn.
Ja echt. Als ik iemand verder niet ken, zal ik niet instemmen als ze me vragen een drankje voor ze te halen. Dat vind ik echt teveel gevraagd en eigenlijk ook best onfatsoenlijk om te vragen. Helemaal als ze niet gelijk zelf aanbieden te betalen. Tenzij het dus een collega is waar je een band mee hebt, maar zoals ik de vraag lees is dat in de geschetst situatie juist niet zo. In dat laatste geval zal ik overigens zelf wel aanbieden iets voor ze mee te nemen, en hoeven ze dat dus niet te betalen.
Eerst nooit maar ik heb laatst curtain bangs laten knippen en dit is echt een ideale manier om ze in model te krijgen
Ik maak mijn haar eerst een beetje nat voor ik dit doe en dan blijft het zo een hele dag zitten
Altijd 10. De beer van Steyl, een klassiekertje
Maar stel dat die ander geen geld bij zich heeft en jij wel, ga je dan alleen voor jezelf halen en dan naast diegene die niks heeft opdrinken?
Ja hoor, er is ook nog een koffie automaat met allerlei gratis keuzes dus dorst hoeft niemand te hebben.